Ducati Streetfighter

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Det ryktas om att en ny 1199 Streetfighter ska visas på Eicma 2014.
Vad sägs om dessa 2 koncepten? :)

Ducati-1199-Streetfighter-concept-Shantau-Jog-01.jpg


1199 street fighter.jpg

:banana:rock
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
e så en naken modern ducce ska se ut... inte som nya fula monster :D

dock hade jag velat se en sån dära pierbon ram istället för den dära luftburken till ram :p

men så ser så elak ut :D
 
Last edited:

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
e så en naken modern ducce ska se ut... inte som nya fula monster :D

dock hade jag velat se en sån dära pierbon ram istället för den dära luftburken till ram :p

men så ser så elak ut :D

Om någon går i säljtankar har ni en ev. köpare här. Letar främst efter 848an dock, försäkringen på relativt ung kille i Sthlm med 1098 var minst sagt svårt.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Iofs en 1098S, men min är till salu. Hör av sig om det är intressant.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Tjohej!
Går i lite hojbytartankar och jag har insett att jag behöver en twin, den ska vara någorlunda bekväm så man kan köra långvändor på den utan att önska livet ur sig själv eller ha en alldeles egen naprapat i en månad efteråt. Behöver lite packmöjligheter (såg kriega-väskorna innan, bör ju funka) och någorlunda användarvänligt när det kommer till mekande.
Hur är det att äga en SF? Skulle den täcka mina behov? Duger 848motorn eller är 1098 ett måste för att inte tröttna? Serviceintervaller och kostnader? Ja, ni vet sånt där vettigt man tänker att man ska tänka på innan man hivar upp plånboken, har ni lust att berätta lite?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Har inte kört 848:n, men den större maskinen går fantastiskt bra att toura på. Som vanligt med fighters blir det lite tröttsamt att tokköra på motorväg, så trivs bästa på kurviga vägar duggade med rakor för power-wheelies.

Trivdes så bra med min att jag bygger en ny...

ImageUploadedByTapatalk1425201015.065837.jpg
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Jag tror att 848 har lite snällare sittställning, jag har för mej att killen på Ducati Stockholm yrade om det när jag var där och handlade för några år sen. kan vara annan styrkrona eller nått sånt.

Sen har väl 848:an lite bättre serviceintervaller också om jag minns rätt.

Men allt under litern är ju för nybörjare, så jag vet ju vad jag tycker... :fakta
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag tror att 848 har lite snällare sittställning, jag har för mej att killen på Ducati Stockholm yrade om det när jag var där och handlade för några år sen. kan vara annan styrkrona eller nått sånt.

Sen har väl 848:an lite bättre serviceintervaller också om jag minns rätt.

Men allt under litern är ju för nybörjare, så jag vet ju vad jag tycker... :fakta

Vad har du för serviceintervall på din? O vad går en service på? Alltså på riktigt - inte ducatis fingervisningar om vad det borde kosta.
Kan man få låna ditt regnummer o slå på en försäkring?

Edit: Såg nu att du eventuellt skulle avyttra din, vad tänkte du för prisbild? Vill du berätta lite mer om den?
 

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Tjohej!
Går i lite hojbytartankar och jag har insett att jag behöver en twin, den ska vara någorlunda bekväm så man kan köra långvändor på den utan att önska livet ur sig själv eller ha en alldeles egen naprapat i en månad efteråt. Behöver lite packmöjligheter (såg kriega-väskorna innan, bör ju funka) och någorlunda användarvänligt när det kommer till mekande.
Hur är det att äga en SF? Skulle den täcka mina behov? Duger 848motorn eller är 1098 ett måste för att inte tröttna? Serviceintervaller och kostnader? Ja, ni vet sånt där vettigt man tänker att man ska tänka på innan man hivar upp plånboken, har ni lust att berätta lite?

Tja
848an har ett högre styre än 1098an, så den kan väl vara bekvämare att köra (om man nu kör så långsamt att man hänger på styret :tungan ). Den har även lite längre sving och annan styrvinkel, hur mycke skillnad det gör vet jag inte då jag inte provkört den.

Som touringmaskin funkar 1098an men du kan inte förvänta dig någon sporttouring komfort direkt ;)
Körde Umeå -> Österrike t.o.r i sommras och det blev väl en 650mil på 13 dagar. Det jobbigaste är väl just när det går runt 70 och det blir mycke hängade på styret men annars så tycker jag den funkar.

Serviceintervallerna är 1200mil för ventil -koll/justering.
1200mil eller var 24e månad för kammremmarna.
På 848an är det 2400mil för ventiler, 2400mil eller var 48e månad för remmar.
Sen är det väl även årlig service för olja och sånt om man inte gör det själv.

Min 1200 och 2400mils service har gått på 5-6000:- men då har det bara bytts remmar och gjorts ventilkoll ( ingen justering har behövts än så länge).

Det är allt relevant jag kan komma att tänka på just nu :)
 
Last edited:

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Tja
848an har ett högre styre än 1098an, så den kan väl vara bekvämare att köra (om man nu kör så långsamt att man hänger på styret :tungan ). Den har även lite längre sving och annan styrvinkel, hur mycke skillnad det gör vet jag inte då jag inte provkört den.

Som touringmaskin funkar 1098an men du kan inte förvänta dig någon sporttouring komfort direkt ;)
Körde Umeå -> Österrike t.o.r i sommras och det blev väl en 650mil på 13 dagar. Det jobbigaste är väl just när det går runt 70 och det blir mycke hängade på styret men annars så tycker jag den funkar.

Serviceintervallerna är 1200mil för ventil -koll/justering.
1200mil eller var 24e månad för kammremmarna.
På 848an är det 2400mil för ventiler, 2400mil eller var 48e månad för remmar.
Sen är det väl även årlig service för olja och sånt om man inte gör det själv.

Min 1200 och 2400mils service har gått på 5-6000:- men då har det bara bytts remmar och gjorts ventilkoll ( ingen justering har behövts än så länge).

Det är allt relevant jag kan komma att tänka på just nu :)

Någon som har provat SC Projects slip on till SF? Känns ganska prisvärda och jag gillar singelutblåset, rensar liksom upp lite. Är mest frågande kring om man måste mappa om den eller om den går ok även utan mappning?

Har inte köpt hojen än men ställer mig frågande till priset med arrow jag fick av handlaren och funderar på att köpa till det själv istället.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
:hej Någon som har funderingar på att sälja sin 1098 Streetfighter?
Söker gärna lågmilare <1.000 mil.
PM'a om det skulle vara aktuellt.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Den pärlan ligger numera på blocket. Skynda fynda!!!

...och då började ett gaffelben givetvis läcka... Konstigt på en Italiensk motorcykel, att det är en komponent från Upplands-Väsby som ska börja krångla!

Kan iofs bli kul att titta på insidan av en Öhlinare, vet nån vart man får tag på nya tätningar lite snabbt och billigt? :confused:
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top