Ducati Streetfighter

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Det finns relativt billiga kutslock med integrerad väska att köpa på ebay. Om den är för liten för en långresa så är den ändå användbar som bas för en större väska om du inte har en passagerarsadel.

Lycka till med köpet!

Ah okej! Fick reda på att passagerarsadeln följer med hojen! Så allt är tipp topp!

Ska kika på eBay på en sån! Kikar dock på väskor från krieger! Verkar vara riktigt Nice väskor!
 

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Ska kika på eBay på en sån! Kikar dock på väskor från krieger! Verkar vara riktigt Nice väskor!

Antar att du menar Kriega och dom är riktigt fina, bara använt mina en säsong än men kvaliten känns bra, inget som går sönder i första taget.
Köpte 20L + 2x10L men det var lite småbökigt att haka av å på.

Har införskaffat en 30L variant till denna säsong, blir att premiäranvända den till helgen, så jag kan återkomma med åsikter om huvida den blir för stor eller ej :)

Fick kapa lite i plastlocket som sitter över batteriet för att remmarna skulle rymmas men annars inga bekymmer med dom.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Jag kör också med Kriega. Visserligen ingen packväska. Men en vanlig ryggsäck..
Kriega R20 heter den om jag inte minns helt fel.

Helt underbar väska! Den tar bort all vikt ifrån axlarna där man normalt sett blir trött när man har en tung väska en längre tid.
Åkte 30 mil häromdagen med fullproppad väska. Och axlar var det sista stället jag var trött på efter!

Höfterna däremot! Träningsvärk i muskler jag inte visste fanns :D
 

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Ja, ryggsäcken glömde jag helt.. har en Kriega R25. Bästa mcryggan jag har haft, har avverkat 3st andra och det är alltid dragkedjan som ger upp (eftersom man har en tendens till att lasta dom överfulla så man får vålda igen dom =P) men den har har en kraftigare dragkejda så man får väl se hur länge den håller.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Underbart..... Installerat ett tjugotal mods på hojen.
Häromdagen blev jag stoppad av en nitisk Polis p.g.a ljudnivån (Termisar)
Det räckte inte med att stanna mig, utan han var tvungen att stå och gapa på mig i tjugo minuter trots skottlossning på Hisingen...

Blev belagd med en full registreringsbesiktning... Efter 15 timmar i garaget är hojen åter helt i originalskick.. Termisarna sitter dock kvar :tummenupp:tummenupp Byter dom det sista jag gör innan bilprovningen.



Ett litet tips till er alla... Det är ju smått omöjligt att se nivån i min/max fönstret för kylarvätskenivån. Men ställ hojen i ett mörkt rum/garage och lys ner mer ledlampa/mobillampa så ser ni bättre :)

Hur varma går era hojar förresten? Min ligger på 3 streck vid körning och 4 vid stillastående (Rödljust osv)
En gång gick den t.o.m upp till 5 eller 6 streck. Men det var förvisso när det var 32 grader ute, och jag stod still vid ett rödljus i en oändlighet.
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Antar att du menar Kriega och dom är riktigt fina, bara använt mina en säsong än men kvaliten känns bra, inget som går sönder i första taget.
Köpte 20L + 2x10L men det var lite småbökigt att haka av å på.

Har införskaffat en 30L variant till denna säsong, blir att premiäranvända den till helgen, så jag kan återkomma med åsikter om huvida den blir för stor eller ej :)

Fick kapa lite i plastlocket som sitter över batteriet för att remmarna skulle rymmas men annars inga bekymmer med dom.

Jag kör också med Kriega. Visserligen ingen packväska. Men en vanlig ryggsäck..
Kriega R20 heter den om jag inte minns helt fel.

Helt underbar väska! Den tar bort all vikt ifrån axlarna där man normalt sett blir trött när man har en tung väska en längre tid.
Åkte 30 mil häromdagen med fullproppad väska. Och axlar var det sista stället jag var trött på efter!

Höfterna däremot! Träningsvärk i muskler jag inte visste fanns :D

Ah, ja kriega menar jag! Borde komma nästa vecka! Låter bra!
Jag köpte med deras 20+10+10 kit. Tänkte att en 30L är för stor för kortare turer.

Köpte en streetfighter 1098 igår! Helt underbar hoj! Fy fan, bästa hojen jag har kört!

Har ett litet dilemma dock... Jag är osäker på vilken årsmodell det är på hojen. Handlaren som jag köpte den hos skrev att det var en 2010:a men kollar jag på transportstyrelsen så står det fordonsår 2011...? Kan man slå på chassi nr för att få fram något?
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Underbart..... Installerat ett tjugotal mods på hojen.
Häromdagen blev jag stoppad av en nitisk Polis p.g.a ljudnivån (Termisar)
Det räckte inte med att stanna mig, utan han var tvungen att stå och gapa på mig i tjugo minuter trots skottlossning på Hisingen...

Blev belagd med en full registreringsbesiktning... Efter 15 timmar i garaget är hojen åter helt i originalskick.. Termisarna sitter dock kvar :tummenupp:tummenupp Byter dom det sista jag gör innan bilprovningen.



Ett litet tips till er alla... Det är ju smått omöjligt att se nivån i min/max fönstret för kylarvätskenivån. Men ställ hojen i ett mörkt rum/garage och lys ner mer ledlampa/mobillampa så ser ni bättre :)

Hur varma går era hojar förresten? Min ligger på 3 streck vid körning och 4 vid stillastående (Rödljust osv)
En gång gick den t.o.m upp till 5 eller 6 streck. Men det var förvisso när det var 32 grader ute, och jag stod still vid ett rödljus i en oändlighet.

Fy fan va surt!! Men det är väl bara att bita i det sura och återställa den... Tillfälligt... :)

Bra tips! Har precis köpte en streetfighter så måste lära mig känna denna hojen nu.

Jag har bara haft min hoj i 10mil men den ligger runt 3 streck när man kör!
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Fick mina kriega väskor igår! Verkar vara riktigt schyssta! provade montera dem igår, det var lite halv meckigt att få dit öglorna som väskorna fäster i. Jag plockade bort den svarta luckan till batteriet och fäste dem i ramen under där i framkant. Där bak satte jag ihop 2 öglor och lägger dem under kutsen bakom låsningen.

Hur har ni andra gjort? Jag har sett några som har fäst alla öglorna i kutsen direkt. Men det känns bra att ha några i ramen om man ska lasta på något mer, typ ett tält.

Tror att jag ska lägga lackskyddsplats på bakdelen också för att väskorna inte ska repa lacken. Använder man bara 20 liters väskan så är det lugnt men hänger man på 10 liters väskorna också så ligger de emot lite grann.

https://www.youtube.com/watch?v=BOJRqPbX5X4 typ så här monterade jag mina. Inte riktigt så runt ramen på de där fram...
 
Last edited:

Skolda

Medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Varberg
Hoj
Ducce SF 1098 S
Dags att väcka tråden till liv.
Sedan ett par månader står jag som lycklig ägare till en svart donna, hon har allt man kan önska sig. Drömhojen är min!
Jag går i tankarna att köra lite BKK genom SMC för att lära känna cykeln i rätt miljö.
Hur ligger vi till i bullernivån?
Nu sitter det termisar på. Ni med mer erfarenhet, vad ligger nivån på för dessa?
Behöver man byta till originalburkarna eller räcker det med insatserna till termisarna?
Tacksam för svar :banana
 

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Dags att väcka tråden till liv.
Sedan ett par månader står jag som lycklig ägare till en svart donna, hon har allt man kan önska sig. Drömhojen är min!
Jag går i tankarna att köra lite BKK genom SMC för att lära känna cykeln i rätt miljö.
Hur ligger vi till i bullernivån?
Nu sitter det termisar på. Ni med mer erfarenhet, vad ligger nivån på för dessa?
Behöver man byta till originalburkarna eller räcker det med insatserna till termisarna?
Tacksam för svar :banana

Hej, nu har jag iof sig ingen SF men om du inte är medlem i Ducceklubben redan så kan jag rekommendera dig att bli det. Där finns mycket kunskap o folk som är villiga att dela med sig av sina erfarenheter.

Dessutom så erbjuder man många banåknings tillfällen, även nybörjar dagar för dom som inte har åkt så mycket bana tidigare. :tummenupp
 

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Fick mina kriega väskor igår! Verkar vara riktigt schyssta! provade montera dem igår, det var lite halv meckigt att få dit öglorna som väskorna fäster i. Jag plockade bort den svarta luckan till batteriet och fäste dem i ramen under där i framkant. Där bak satte jag ihop 2 öglor och lägger dem under kutsen bakom låsningen.

Hur har ni andra gjort? Jag har sett några som har fäst alla öglorna i kutsen direkt. Men det känns bra att ha några i ramen om man ska lasta på något mer, typ ett tält.

Tror att jag ska lägga lackskyddsplats på bakdelen också för att väskorna inte ska repa lacken. Använder man bara 20 liters väskan så är det lugnt men hänger man på 10 liters väskorna också så ligger de emot lite grann.

https://www.youtube.com/watch?v=BOJRqPbX5X4 typ så här monterade jag mina. Inte riktigt så runt ramen på de där fram...
Kan medela att 30L väskan var en aning för stor, går fortfarande att använda men man sitter mest med pungen i tanken =P
Dock var det najs att ha 30+20L när man drog till österrike&italien :)

Jag har fäst alla 4 remmar i ramen för att va på den säkra sidan, lite bökigt men man behöver iaf int oroa sig. Skulle nog minst sätta 2st i ramen, då har man ju lite säkerhet om nu kutsen skulle få för sig att lossa.

Någon form av lackskydd är nog att rekomendera om du ska haka på 10L väskorna, börjar nöta rätt fort.
 
Last edited:

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Dags att väcka tråden till liv.
Sedan ett par månader står jag som lycklig ägare till en svart donna, hon har allt man kan önska sig. Drömhojen är min!
Jag går i tankarna att köra lite BKK genom SMC för att lära känna cykeln i rätt miljö.
Hur ligger vi till i bullernivån?
Nu sitter det termisar på. Ni med mer erfarenhet, vad ligger nivån på för dessa?
Behöver man byta till originalburkarna eller räcker det med insatserna till termisarna?
Tacksam för svar :banana
Har kört smc med termisar utan dbkillers men jag skulle nog rekomendera att sätta i dom, det brölar ju men ger inte lika mycke utslag på mätarn som man tycker det borde, är ju värre med en ylande radfyra.
Detta är ju dock mina egna erfarenheter så det är ju ingen garanti, beror nog lite på vilken bana och vart dom mäter oxå.
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Kan medela att 30L väskan var en aning för stor, går fortfarande att använda men man sitter mest med pungen i tanken =P
Dock var det najs att ha 30+20L när man drog till österrike&italien :)

Jag har fäst alla 4 remmar i ramen för att va på den säkra sidan, lite bökigt men man behöver iaf int oroa sig. Skulle nog minst sätta 2st i ramen, då har man ju lite säkerhet om nu kutsen skulle få för sig att lossa.

Någon form av lackskydd är nog att rekomendera om du ska haka på 10L väskorna, börjar nöta rätt fort.
Ah! Bra att veta!

Hur fäste du de andra två remmarna i ramen? Är ju ganska ont om plats.... Nu har jag fäst två remmar i ramen och den andra under cutsen.

Ja ett lackskydd är nog inte fel... Har använt väskorna i sommar en del och de ligger inte emot när jag bara har väskorna. Men spänner man ett tält ovan på så trycker det ner väskorna ytterligare...
 

Skolda

Medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Varberg
Hoj
Ducce SF 1098 S
Hej, nu har jag iof sig ingen SF men om du inte är medlem i Ducceklubben redan så kan jag rekommendera dig att bli det. Där finns mycket kunskap o folk som är villiga att dela med sig av sina erfarenheter.

Dessutom så erbjuder man många banåknings tillfällen, även nybörjar dagar för dom som inte har åkt så mycket bana tidigare. :tummenupp


Visst är jag medlem i ducceklubben, tror jag ordnade det dagen efter jag köpt cykeln :).
Ska spana lite på deras forum, har inte varit så aktiv där. tack.
Oh, banåka med duccaklubben vore något! Det ska jag absolut spana på, lite nervöst som färsking på bana..
 

Skolda

Medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Varberg
Hoj
Ducce SF 1098 S
Har kört smc med termisar utan dbkillers men jag skulle nog rekomendera att sätta i dom, det brölar ju men ger inte lika mycke utslag på mätarn som man tycker det borde, är ju värre med en ylande radfyra.
Detta är ju dock mina egna erfarenheter så det är ju ingen garanti, beror nog lite på vilken bana och vart dom mäter oxå.

Gör dom inte en besiktning av cykeln innan man brötar ut på banan?
Vore ju lite skönt om man kunde behålla termisarna på :)
 

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Ah! Bra att veta!

Hur fäste du de andra två remmarna i ramen? Är ju ganska ont om plats.... Nu har jag fäst två remmar i ramen och den andra under cutsen.

Ja ett lackskydd är nog inte fel... Har använt väskorna i sommar en del och de ligger inte emot när jag bara har väskorna. Men spänner man ett tält ovan på så trycker det ner väskorna ytterligare...
Dom sitter bara efter varandra i ramen och näe det är ju inte precis gott om utrymme till övers, duger nog gott med 2st i ramen, blir ba bökigt annars.
 

Fjonas

Rullar med rasslande besticklåda...
Gick med
14 May 2009
Ort
Umeå
Hoj
Ducati Streetfighter S -10, Kawasaki ZX10R -06
Gör dom inte en besiktning av cykeln innan man brötar ut på banan?
Vore ju lite skönt om man kunde behålla termisarna på :)
Jo det gör dom, men ljudnivån gäller ju vid förbifart så det kan dom ju inte kontrollera förrns man är ute å kör.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag körde på knutstorp med insatserna i, va ingen som sa nått:)
 

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Hej allihopa!
Jag har lagt in en köpesannons i "Köp & Sälj" men eftersom jag vill lösa mitt problem omgående så frågar jag här också.

Är det någon som tröttnat på sin kopplingskåpa, originalet, till sin Streetfighter med torrkoppling?
Jag åkte i backen härom dagen så min gick sönder :(

Hör gärna av er, tack! :Bugar
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Hej allihopa!
Jag har lagt in en köpesannons i "Köp & Sälj" men eftersom jag vill lösa mitt problem omgående så frågar jag här också.

Är det någon som tröttnat på sin kopplingskåpa, originalet, till sin Streetfighter med torrkoppling?
Jag åkte i backen härom dagen så min gick sönder :(

Hör gärna av er, tack! :Bugar
Osis! Kolla på bike demonteringen! De har två st skrotade streetfighter inne nu!!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top