Bandit 1250-tråden

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Undrar: har Bandit 1250 egentligen genomgått några modelluppdateringar alls under åren?
 

carlzzon

Medlem
Gick med
14 Apr 2010
Ort
alvesta
Hoj
3xfireblade mm
Jag köpte styre och adaptrar från biltema.
Tycker det blev helt ok.
Och helt rätt pris��
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Japp. Den kåpade är vad jag vet helt oförändrad.
Om du funderar på köpa så rekommenderar jag den starkt.
Jo, med vindskydd blir ju alla hojar så enormt mycker mer användbara (om än inte snyggare). Gissar att 1250 är en alldeles utmärkt långfärdshoj med ett optimerat kåpglas. Ett sånt här till exempel.
 

Bifogat

  • vssusn20201gsx1250s.jpg
    vssusn20201gsx1250s.jpg
    73.7 KB · Visningar: 81

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Jo, med vindskydd blir ju alla hojar så enormt mycker mer användbara (om än inte snyggare). Gissar att 1250 är en alldeles utmärkt långfärdshoj med ett optimerat kåpglas. Ett sånt här till exempel.

Som sagt suverän hoj med ett fantastiskt vrid. Finns såklart roligare hojar men med tanke på vad man betalar för en 1250 så är det mkt hoj för pengarna. Nackdel är att jag upplevde min lite topptung samt serviceintervallerna är lite omoderna på 600 mil.
 

Melker59

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2015
Ort
Nybro
Hoj
Suzuki GSF 1250 SA -08
Läste på sidan 27 att några hade provat Suzukis original touringruta, men ingen av er gillade den.
Blev det turbulens, högre vindbrus eller vad var det som inte var bra?
Gav den bättre vindskydd än originalrutan?
 

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Är de nån som behövt gjort nånting åt ventilerna på 2400 mila servicen här?

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 

Blixt1980

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Rättvik
Hoj
Suzuki Bandit 1250 abs 2007
Ang Bandit 1250

Hej är ny här på forumet och ska köpa en Bandit 1250 med halvkåpa från 2007 ABS. Min fråga är hur man går till väga för att göra hojen naken har sett på bilder att hastighets mätarna sitter fast i kåpan och det är en annan lampa. Finns det nån bra sida att kunna köpa delar och vad behöver man? ????
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Hej är ny här på forumet och ska köpa en Bandit 1250 med halvkåpa från 2007 ABS. Min fråga är hur man går till väga för att göra hojen naken har sett på bilder att hastighets mätarna sitter fast i kåpan och det är en annan lampa. Finns det nån bra sida att kunna köpa delar och vad behöver man? ????

Dum fråga men varför inte köpa en naken från början?
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Hej är ny här på forumet och ska köpa en Bandit 1250 med halvkåpa från 2007 ABS. Min fråga är hur man går till väga för att göra hojen naken har sett på bilder att hastighets mätarna sitter fast i kåpan och det är en annan lampa. Finns det nån bra sida att kunna köpa delar och vad behöver man? ????
Jag har gjort samma resa som du funderar på. Visserligen den äldre MKI, men det är samma insats på den nya MKII

Kabelstammen är det bökigaste, den är ca en halv meter för lång beroende på kåpan. Jag själv gjorde den stora insatsen, kortade kabelstammen och crimpade på nya stift till alla connectors. Himla jobb, men underlättades av att jag är elektriker och kan läsa elscheman.

Strålkastaren köpte jag på Ebay, kommer från senare Bandit 1250, men du behöver också komma över strålkastarfästet till orginalbelysningen. Kan du tänka dig en rund, finns det gott om dom på Ebay för en rimlig penning. Suzukis fästen för den runda stråkastaren ser man till och från på Ebay.

Instrumentklustret. Möjligen kanske du kan hitta ett annat bakplan för montering på styrkronan på Ebay. Själv blev det nytt Koso.

Ramen blir ju lite naken precis bakom styrhuvudet, så tipset är scoopsen som sitter i original på de senare modellerna av nakna Bandit 1250. Finns på Ebay.

(Behöver jag nämna att Ebay is da shit)

Bilderna visa min moppe före och efter.
IMG_0115.JPG20160504_182848.jpg
 

Blixt1980

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Rättvik
Hoj
Suzuki Bandit 1250 abs 2007
Tack för utförlig beskrivning, var det jag var rädd för att kablarna skulle vara 0,5 meter långa och jag är totalt värdelös på el :). Får väl vänja mig med kåpan trots allt =) och köpa mig en tail tidy :rock
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top