iPhone-tråden

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jag klämde 3gs:en i bildörren, nu när jag sätter i simkortet står det.
"Ingen service", eller "söker", eller "inget sim"
vad kan vara felet ?

Har även uppdaterat till senaste versionen i itunes..
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kan klämma in att mina problem med restore, är "löst".

Dator 1 funkar inte alls, men på laptopen funkar det om man stänger av zonealarm.
Udda problem, eftersom zonealarm alltid frågar om ett program vill ut på nätet, men inte i det här fallet, fulkod?

Syncha program brukar jag få göra 10-15ggr innan alla kommit med, tror Mr Jobs gett order om att koda PC-versionen av Itunes så dåligt som möjligt för att fler ska gå över till the dark side.

:)

iOS 5.0 beta 6 verkar vara det bästa oset hitintills iaf..
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Efter andra helkvällen med iTunes-helvetet börjar problemet utkristallisera sig.

Efter mycket svärande tog jag bort alla appar ur iTunes, och då försvann felmeddelandet. Dessutom fipplade jag med någon .dll-fil som tydligen spökar på senaste iTunes-uppdateringen.

Men. Det blir nu tydligt att iTunes inte kan synka appar från iTunes till telefonen, bara tvärtom.
Dessutom, och det här är fanimej fantastiskt, fuckar ljudböcker upp iPod i telefonen. Så länge jag bara lägger på musik, film och podcasts är allt OK. Allt synkas snällt från iTunes till telefonen.
När jag sedan lägger in en ljudbok i iTunes och synkar försvinner allt innehåll i iPod i telefonen. Enligt iTunes finns allt i iPod i telefonen, men om jag tittar fysiskt i telefonen är allt borta. Tar jag bort ljudboken är iPod OK igen. :brinnerup

Ska kolla upp det där med ZoneAlarm, tror att denna dator har det. :halmstrå
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
När jag sedan lägger in en ljudbok i iTunes och synkar försvinner allt innehåll i iPod i telefonen. Enligt iTunes finns allt i iPod i telefonen, men om jag tittar fysiskt i telefonen är allt borta. Tar jag bort ljudboken är iPod OK igen. :brinnerup

Har precis samma problem som dej med ljudböcker.
Det enda vi kan glädjas åt att att Steve inte är så aktiv i bolaget längre.
Sen stör jag mej så jävligt på att om man lägger in en skiva oss säga Mr Music 12 från 88 så sorterar telefonen upp dom efter artister och album. Så denna Mr vain hamnar inte i samma mapp som Snap. Man kan inte lyssna på skivan som den är.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Har precis samma problem som dej med ljudböcker.
Det enda vi kan glädjas åt att att Steve inte är så aktiv i bolaget längre.
Sen stör jag mej så jävligt på att om man lägger in en skiva oss säga Mr Music 12 från 88 så sorterar telefonen upp dom efter artister och album. Så denna Mr vain hamnar inte i samma mapp som Snap. Man kan inte lyssna på skivan som den är.

Snacka om okunskap i hela inlägget.

1) Steve Jobs anser att god design är detsamma som god funktion, så han accepterar säkerligen inte dålig funktion oavsett plattform.

2) Markera de låtar du har i ett album, högerklicka och välj "Visa info", där kryssar du i "Tillhör samling" eller vad det nu heter. Voila.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Snacka om okunskap i hela inlägget.

1) Steve Jobs anser att god design är detsamma som god funktion, så han accepterar säkerligen inte dålig funktion oavsett plattform.

2) Markera de låtar du har i ett album, högerklicka och välj "Visa info", där kryssar du i "Tillhör samling" eller vad det nu heter. Voila.

1 Så du menar att Steve Jobs har haft en Android telefon hela tiden, och således inte varit medveten om den urusla funktionen?

2 Det var ju smidigt och intuitivt jämfört med att dra albumet dit man vill ha det. och sedan hitta albumet oförändrat på den platsen....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
iTunes utgår från taggningen, och via den sorteras filerna på disken. Varför ska man sitta och sortera filer på disken manuellt?

Nej det är ju det man inte ska, drar man dit skivan "Mr Music hits 8" så ska man hitta den skivan på telefonen, med alla låtarna i rätt ordning, precis som på skivan, helt utan att behöva sortera om och ange att låtarna hör till en samlings skiva...
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Nej det är ju det man inte ska, drar man dit skivan "Mr Music hits 8" så ska man hitta den skivan på telefonen, med alla låtarna i rätt ordning, precis som på skivan, helt utan att behöva sortera om och ange att låtarna hör till en samlings skiva...

Men det är ju det du måste, filnamnen måste vara formaterade på ett visst sätt för att du ska få låtarna i rätt ordning osv. Är allt rätt taggat kan filnamnen vara vad som helst, programmet kommer ändå sortera in allt korrekt.

Det är bara två infallsvinklar på samma "problem". Personligen tycker jag det är smartare att ha informationen lagrad i filen istället för i filnamnet av ovan nämnda skäl.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Hatar min telefon, så ja det är okunskap. Inget jag skäms för heller.

Tack för tipset. Men hur gör man med filer som saknas? typ ljudboks problemet jag har.

Nope, ingen aning om ljudboksproblemet. Har aldrig lyssnat på en ljudbok så jag vet väldigt lite om formatet eller hur det läses in i ipod.
Däremot tror jag det finns folk på 99.se som kan svara på det bättre.

1 Så du menar att Steve Jobs har haft en Android telefon hela tiden, och således inte varit medveten om den urusla funktionen?

2 Det var ju smidigt och intuitivt jämfört med att dra albumet dit man vill ha det. och sedan hitta albumet oförändrat på den platsen....

1) Nope, att det finns en bugg betyder inte att man accepterar det. Och sen att tro att det gör en sådan skillnad för att deras CEO slutar... ja vad skall man säga. :va

2) För att iTunes inte jobbar med mappar utan med filer och metataggar, om taggarna är korrekt så blir det korrekt i iTunes och iPod... laddar man ned från t.ex. Piratebay så är sällan metataggarna korrekt och man får stå sitt kast. Köper du musiken från t.ex. iTunes så finns inte problemet då det blir rätt från början.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Köper du musiken från t.ex. iTunes så finns inte problemet då det blir rätt från början.

Du säger det som jag hatar mer än allt annat med denna lur.
Mina skivor blir värdelösa eftersom man ska köpa dom igen fast från Itunes. Allt är låst till att man ska köpa det från Steve.

Hade inte jobbet bestämt så hade det blivit annan telefon.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
2) För att iTunes inte jobbar med mappar utan med filer och metataggar, om taggarna är korrekt så blir det korrekt i iTunes och iPod... laddar man ned från t.ex. Piratebay så är sällan metataggarna korrekt och man får stå sitt kast. Köper du musiken från t.ex. iTunes så finns inte problemet då det blir rätt från början.

Av ren nyfikenhet, funkar det verkligen från iTunes? :va

Alltså blandskiva som både går att sortera på blandskivan och orginalskiva? Utan extragöra alltså.

Skulle även tro att 50% av mitt mp3arkiv inte finns där ändå så spelar inte så mycket roll.

Edit:

ios 5.0 beta 7 finns ute nu!
Men vågar inte uppdatera då 6an funkar bra :D
 
Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Eller så rippar du bara dina skivor, vilket du måste göra i vilket fall oavsett telefon.
Enkelt och snabbt.

Det var då Mr music nr 8 blev 14olika album och artister, utan ordning. Tillbaka till 0 igen.
Jävla Steve:rolleyes:


Sen kanske det finns en viss SBS men det håller jag tyst om.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top