Skor from hell - 2009: Gladiatorskon

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Värre grejer kan man störa sig på, va fan Markus!!! har du tappat greppet av alla brudar med kort kjol och solbrända ben?
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Ska det vara så jävla svårt för en "barista" (löjligast titeln ever) att lära sig att göra gott vanligt kok/brygg-kaffe och tömma bort det när det börjar bli gammalt?

Det är bara norrlänningar och folk med sunt förnuft som vill ha vanligt svart kaffe.

Den marknaden är för liten :(
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Har ny kaffemaskin på jobbet med alla olika mode av kaffe.

Fungerar lika snabbt som en gubbe med prostatabesvär, och även om man väljer svart kaffe på bönor så blir det bara lite kladd i botten på muggen efter allt huggande, tuggande och malande. När skall det bli modernt med en ordentligt fylld mugg. :mad:

När det gäller skor så är ecco ett säkert kort och har nu många subtilt fina modeller om man klarar av att handskas med gubbstämpeln.

http://www.ecco.com/se/sv/
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Sanningens ord. Hatar när man kommer till ett ställe som har en enorm barnmeny med låtsaskaffe, men när man beställer en vanlig kopp kaffe får man nåt slemmigt traktörkaffe. Dekadens.

Närmast man kan komma kokkaffe, är om man tar tre dubbla espresso och häller över i en vanlig mugg. Inte riktigt lika bra fräs som Zoega skånerost (Kaffet med hår mellan skinkorna), men nästan... eller nja...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad har män på fötterna på sommaren? Jag avskyr män som har flipp-flopp när de är ute på stan och ännu värre, vita strumpor och lofers :zpy

Svarta lågskor av klassisk herrmodell (inte italienskt fjoll, utan rejäla doningar för nordiska fötter) till långbyxor och mörka strumpor eller - till kortbyxor - mer laid back med "jumpadojjor" av lite snajdigare design...
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR

Vad har män på fötterna på sommaren? Jag avskyr män som har flipp-flopp när de är ute på stan och ännu värre, vita strumpor och lofers :zpy

Tjena Bitchen! Man ska ha vita, ljusa eller färgglada sneakers eller espadrillos. Utan strumpor alternativt med ankelhöga strumpor om man får svettiga fötter i sneakers.

Japp! Det har svängt igen. Espresso är det nya inne. Överallt syns f.d. latteknarkare som pressar i sig den starka drycken med dödsångest i ansiktet.

ja jävlar..

Och det tar 10 sekunder att dricka upp sen sitter man där utan nåt att sörpla. Tråkigt för alla fjortisar som sitter 7 timmar på café för att prata känslor etc etc..
 
Last edited:

Therése_L

Guest
Tjena Bitchen! Man ska ha vita, ljus eller färgglada sneakers eller espadrillos. Utan strumpor alternativt med ankelhöga strumpor om man får svettiga fötter i sneakers.

Vågar man fråga vad espadrillos är utan att verka helt efterbliven?

Fast skit samma, jag frågar ändå, vad är espadrillos?? :gnissla
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Sanningens ord. Hatar när man kommer till ett ställe som har en enorm barnmeny med låtsaskaffe, men när man beställer en vanlig kopp kaffe får man nåt slemmigt traktörkaffe. Dekadens.

För de som inte förstår min ironi; Kaffe dricker man inte, man brygger kaffe endast för doften. Sen luktar man på det och häller ut det. Öl dricker man heller inte, man köper det för att bjuda folk med dålig smak på skiten.
Seriöst, bryr sig någon kille om vad en tjej har på fötterna? Så länge tjejen har kort kjol och hyffsat tajt överdel så får hon ha gummistövlar på sig, skorna är det sista jag tänker på att ta av en tjej.

Tjena Bitchen! Man ska ha vita, ljus eller färgglada sneakers eller espadrillos. Utan strumpor alternativt med ankelhöga strumpor om man får svettiga fötter i sneakers.

Du vet att det betyder att man är ghey om man har ankelstrumpor? Bara därför använder jag endast vanliga strumpor som jag pressar ned, man vet aldrig när Jörgen eller någon annan kommer på besök :gnissla
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Du vet att det betyder att man är ghey om man har ankelstrumpor? Bara därför använder jag endast vanliga strumpor som jag pressar ned, man vet aldrig när Jörgen eller någon annan kommer på besök :gnissla

:D Använder inte heller det. Jörgen är lite som Gevalia ja..

OT as hell, men jävlar va sköj det är när Peter Apelgren berättar om sin barndom och säger att han fått ett par espandrillos av sin farsa. Gjorda av gamla vinterdäck.

Den gubben kan. :D

Haha, vafan. Finns det på tuben?
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
:D Använder inte heller det. Jörgen är lite som Gevalia dock..

Ja, om det är just Jörgen som kommer på besök så kan man inte säga nej, du har väl sett hans båt!?
Och angående sneakers; Jag är vitasneakersmedskönsula-fetischist så jag avverkar några par per år. Men hur fan gör man för att hålla dem rena :( Så sent som i helgen fettade jag in mina nya vita Nike´s men idag är de mer bruna än vita igen. Helvete, finns det nån bra impregnering eller :mad:
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Ja, om det är just Jörgen som kommer på besök så kan man inte säga nej, du har väl sett hans båt!?
Och angående sneakers; Jag är vitasneakersmedskönsula-fetischist så jag avverkar några par per år. Men hur fan gör man för att hålla dem rena :( Så sent som i helgen fettade jag in mina nya vita Nike´s men idag är de mer bruna än vita igen. Helvete, finns det nån bra impregnering eller :mad:

Ta på dig gummistövlarna istället när du ska ut och mata grisarna.

Han har en ruskigt vacker båt.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Ja, om det är just Jörgen som kommer på besök så kan man inte säga nej, du har väl sett hans båt!?
Och angående sneakers; Jag är vitasneakersmedskönsula-fetischist så jag avverkar några par per år. Men hur fan gör man för att hålla dem rena :( Så sent som i helgen fettade jag in mina nya vita Nike´s men idag är de mer bruna än vita igen. Helvete, finns det nån bra impregnering eller :mad:

shoecasing.jpg
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Haha, vafan. Finns det på tuben?
Ja för fan. Brukar dra igång den i bakgrunden och bara lyssna. Han är fan roligast i Sverige, lätt.

[YOUTUBE-ID]u--eriDTNcc[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]R0IWmhMUHm8[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]_C3RwG8th8Q[/YOUTUBE-ID]


Edit: Fanns en äldre version tidigare som var ännu roligare. Verkar dock vara borttagen. Lyssna på hela, rekommenderas varmt.
 

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Okay jag bor inte i en stor stad men jag går utan vidare runt i centrum här i träskor och om nån fjolla med bakåtslickat hår skulle kommentera det skulle han obenhörligen få tugga på stålhättan!

"inne" folk tar sig själva på aldeles för stort alvar, folk i modeindustrin e ju parodier utan att fatta det själva, jag hoppas att jag e hopplöst ute så ja inte förknippas med den totalt betydelselösa modeindustrin.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Okay jag bor inte i en stor stad men jag går utan vidare runt i centrum här i träskor och om nån fjolla med bakåtslickat hår skulle kommentera det skulle han obenhörligen få tugga på stålhättan!

"inne" folk tar sig själva på aldeles för stort alvar, folk i modeindustrin e ju parodier utan att fatta det själva, jag hoppas att jag e hopplöst ute så ja inte förknippas med den totalt betydelselösa modeindustrin.

:D

Är man vad du kallar "inne" folk om man inte går runt på stan i träskor? :jäs
 

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
Hypermotard S, XR650R
:D

Är man vad du kallar "inne" folk om man inte går runt på stan i träskor? :jäs

Va de din tolkning av mitt inlägg? Du vet väl själv att det finns folk som lägger 10papp på kläder i månaden å så tror dom att ingen ser att dom har 20kilos övervikt??? Dom fnyser åt den som inte har flång ny stass varje helg.

Om mode är prio 1 i livet kan man inte va kompis med mig, det är kontentan av mitt inlägg.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top