MrBlå på hugget?

STP

Guest
Vet inte om MrBlå är på hugget efter oss på hoj nu.
Tycker inte jag sett något annat i spegeln idag*S*

Sedan verkar de kunna stoppa en vart som helst oxå!
Blev stoppad idag. MrBlå körde rätt över korsningen, mot körriktningen för att blockera mig när det blev grönt ljus.
Han trodde väl att jag saknade körkort kanske, vad vet jag.

Men lite förvånad blev jag allt :tungan
 

David.E

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Gävle/ Umeå
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Verkar som det..

Var precis ute och tog en kvällstur och vad ser jag utanför medelhavet/ gamla aqua - en snuthoj som har stoppat en svart gixxer och provkörde den!

Döm av min förvåning när det kom en svart gixxer typ 07-09 med en snut på :va Min spontana reaktion var "satan har dom skaffa gixxer hojjar, nu är vi ju rökta" hehe

Bör dock betonas att jag aldrig har blivit stoppad eller kört ifrån snuten men skulle snuten byta bort sina volvos mot 911 turbo så skulle väl man bli lätt fuktig..:gnissla

Är dock lite nyfiken på vad som hände i korsningen Vasaskolan/ teatern och medelhavet? Varför blev du/ni stoppade och varför provkörde polisen din hoj?

Trevlig kväll David
 

sark

Bitter och otrevlig
Gick med
31 Jan 2008
Ort
gefle
Hoj
r6
Allvarligt? Vad sa dom efter att dom stoppat dig?

Förmodligen är det ungefär lika lätt att "plocka pinnar" på motorcyklister efter tre veckors regn som att skjuta fisk i en tunna.
 

STP

Guest
Allvarligt? Vad sa dom efter att dom stoppat dig?

Förmodligen är det ungefär lika lätt att "plocka pinnar" på motorcyklister efter tre veckors regn som att skjuta fisk i en tunna.

Fick visa kortet, han gjorde lite koll på hojen och sa att det är en del som åker utan kort och sticker. Kanske han såg att jag la mig vänster fil, trodde väl att jag skulle dra kanske.

Visst kan de nog dra in en del nu när solen kom, men vad fan JAG STOD JU STILL:confused:
Han hade haft större chans att få in lite fikabröd om han väntat:D
 

Hudik

Guest
Skulle aldrig låta någon "provköra" min hoj, jag tror inte dom har rätt till det.
Jag skulle blåneka, inte ens med domstolsbeslut skulle dom få köra den!


Verkar som det..

Var precis ute och tog en kvällstur och vad ser jag utanför medelhavet/ gamla aqua - en snuthoj som har stoppat en svart gixxer och provkörde den!

Döm av min förvåning när det kom en svart gixxer typ 07-09 med en snut på :va Min spontana reaktion var "satan har dom skaffa gixxer hojjar, nu är vi ju rökta" hehe

Bör dock betonas att jag aldrig har blivit stoppad eller kört ifrån snuten men skulle snuten byta bort sina volvos mot 911 turbo så skulle väl man bli lätt fuktig..:gnissla

Är dock lite nyfiken på vad som hände i korsningen Vasaskolan/ teatern och medelhavet? Varför blev du/ni stoppade och varför provkörde polisen din hoj?

Trevlig kväll David
 

David.E

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Gävle/ Umeå
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Skulle aldrig låta någon "provköra" min hoj, jag tror inte dom har rätt till det.
Jag skulle blåneka, inte ens med domstolsbeslut skulle dom få köra den!

Inte jag heller! Första tanken jag fick var om den vara reggad med 25kw och lät lite roligare kanske, jag vet inte men samtidigt kan ju inte polismannen avgöra hur mycket effekt det finns i hojen genom en provkörning... Kanske var polare vad vet jag..
 

Davve23

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Sandviken
Hoj
Snart en R1
haha de va min hoj de:p haha. han tyckte inte om den. varken som hoj eller de jag hade ändra på;) sluta med en ny reg besiktnig:p haha jävla töntar


Verkar som det..

Var precis ute och tog en kvällstur och vad ser jag utanför medelhavet/ gamla aqua - en snuthoj som har stoppat en svart gixxer och provkörde den!

Döm av min förvåning när det kom en svart gixxer typ 07-09 med en snut på :va Min spontana reaktion var "satan har dom skaffa gixxer hojjar, nu är vi ju rökta" hehe

Bör dock betonas att jag aldrig har blivit stoppad eller kört ifrån snuten men skulle snuten byta bort sina volvos mot 911 turbo så skulle väl man bli lätt fuktig..:gnissla

Är dock lite nyfiken på vad som hände i korsningen Vasaskolan/ teatern och medelhavet? Varför blev du/ni stoppade och varför provkörde polisen din hoj?

Trevlig kväll David
 

Davve23

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Sandviken
Hoj
Snart en R1
att avgasystemet sakande E märknig och inte skulle uppfylla avgaskraven? sen va de lite allt möjligt, ingen reflex. signalhornet ur funktion, bakspeglar, men de dom stoppade mig för var för att jag hade blinkers med bromsljus i. dom som fnns på biltema, näe så fick de inte va och de hade jag "tydligen" lödit ihop själv för såna fanns inte och köpa sa han:p har för mig att vissa amerikanare har brom och blinkers i samma jag? ää han verkade va på jävla dåligt humör så.:tummenupp

Förlåt min nyfikenhet: Vad var det de ogillade??
 

David.E

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Gävle/ Umeå
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
att avgasystemet sakande E märknig och inte skulle uppfylla avgaskraven? sen va de lite allt möjligt, ingen reflex. signalhornet ur funktion, bakspeglar, men de dom stoppade mig för var för att jag hade blinkers med bromsljus i. dom som fnns på biltema, näe så fick de inte va och de hade jag "tydligen" lödit ihop själv för såna fanns inte och köpa sa han:p har för mig att vissa amerikanare har brom och blinkers i samma jag? ää han verkade va på jävla dåligt humör så.:tummenupp

Jasså hehe det var du ;)

Jag blev lite skakis för jag hade glömt legget i bilen, kunde ha blivit dyrt :S

Måste bara fråga, varför provkörde han din hoj? vad hade han för argument för det?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top