Förslag till projektarbete!

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Tja

Jo de är så att jag och en polare har fullständig ideetorka gällande vad vi ska göra för projektarbete, det enda vi vet är att vi vill bygga någonting. Som tur är har jag en lifan 250 cc motor å göra ngt halvfult me. Seså ös på med ett gäng halvskumma och urbota korkade förslag. I år var det en kille som gjorde en potatiskanon och fick mvg på arbetet, så lärarna är inte helt tråkiga. Enda ideen hittills är att vi kunde bygga en skojsig mixer på skiten:näsblod

tack på förhand!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
motordriven spark, el sparkcykel?
de finns som en skateboardlikn ting som har motor. fast de sitter ett stort hjul fram och ett bak.
motordriven pulka..
bygg en jättefläkt o sätt på ryggen och sen på med ett par rollerblades..skipa buren runt propelern :rolleyes:
 

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Hade faktiskt en halvseriös idee om att fixa ett skrov an ngn sort och bygga en fläkt av den och plantera på skrovet å testa att köra i vatten. Är en motor på 20 hk för svag för att det ska bli ngn drivande kraft?
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Bygg en modell av Dodge's "mc" med viper-motorn...

Köp annars en vattenkyld kina-minimoto, stycka och släng i motorn i ett båtskrov och bygg en ball radiostyrd båt...
 
Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
På min tid var det några som byggde en baslåda i sin rostiga gamla Volvo 245 och fick typ VG så det borde inte vara så svårt :tungan Släng i Lifanmotorn i en hemmagjord åkgräsklippare :hihi Eller bygg dig en egen cross, köp en gammal DT, in med motorn, om ramen håller eller ej behöver man inte svara på då 245:an inte ville starta :tungan
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
vet inte det borde vara lätt va men etanolkonvertera och dokumentera och poängtera om miljöaspekten som fan, låter ju som ett stort arbete så sköter ni er är det väll MVG vet några piteåbor som gjorde en etanolkonverterad skoter i samarbete med en projektarbetes organisation, kanske kan få tag på deras rapporter.

andra alternativ? hmm tvåhands motorsåg,
öhm öhm
gocart kan ju aldrig va tråkig heller


kommer säkert fundera delar av dagen på detta när jag har tråkigt! Fyller i mer om jag kommer på något ;)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top