Vilka vinner Rookie 600/1000 på Anderstorp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Dags att hetsa lite inför racen på fredagen! :yoparty

Vilka vinner Rookie 600 och 1000 racen?
Jag har noll-koll på om det tillkommit några nya snabba förare (vet att det finns en massa gamla långsamma kvar... :tungan ).

Vad har ni får mål själva, om det inte är att vinna? Sänka varvtiderna till 1....?
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Jag kommer som ny till Rookie 600 iaf, kört 1:53.6 med 400:an i SP förra året dock bara kört 5 pass på 600cc än så länge så får väl se vad som händer (slagit pb på sviestad med nya hojen iaf)

Målet: Kvala in och inte komma sist samt köra fortare än med 400:an och lära mig mer om nya hojen (lite skillnad på a-torp och sviestad)
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag ska komma före dig Perra! :arsele

Förra året så rasade motorn och jag körde 1,5 varv på tre cylindrar sen åkte jag åt sidan.. Men jag kom före dig i mål i alla fall! Snacka om förnedring!

Jag är helt klart nyfiken på vilka snabba nykomlingar som kommer till i år! Någon som vet vilka som kan tänkas bli farliga?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag ska komma före dig Perra! :arsele
Förra året så rasade motorn och jag körde 1,5 varv på tre cylindrar sen åkte jag åt sidan.. Men jag kom före dig i mål i alla fall! Snacka om förnedring!
Det är nog mest förnedrande för Svemo att de har ett regelverk som gör att man inte ens behöver ta sig i mål för att vinna en tävling :hihi

Dig ska jag nog klara av att åka ifrån, tror din hoj rasar redan på torsdagen :blah
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Det är nog mest förnedrande för Svemo att de har ett regelverk som gör att man inte ens behöver ta sig i mål för att vinna en tävling :hihi

Dig ska jag nog klara av att åka ifrån, tror din hoj rasar redan på torsdagen :blah

Rasar den på torsdag är det lugnt.. jag har köpt på mig ett lager reservmotorer i år!
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
har fortfarande inte bestämt om ja skall åka eller inte. satsar på att åka 1.41 tider om allt stämmer:) men om jag åker får veckan utvisa. sen spelar nog igen roll hur jag kvalar med tanke på min enormt fina startförmåga så lär jag va sist in i första böj ändå:D
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Rasar den på torsdag är det lugnt.. jag har köpt på mig ett lager reservmotorer i år!
Perfekt!
Det kanske blir jag som kommer och frågar lite snällt om jag kanske skulle kunna få köpa en motor :D
har fortfarande inte bestämt om ja skall åka eller inte. satsar på att åka 1.41 tider om allt stämmer:) men om jag åker får veckan utvisa. sen spelar nog igen roll hur jag kvalar med tanke på min enormt fina startförmåga så lär jag va sist in i första böj ändå:D
För det första: Sist in i första böj är ett medvetet val, det blir så mycket roligare att köra om folk då :rolleyes:

För det andra: Vinka när du kör om mig så försöker jag ta rygg och kanske därmed komma under 1.45 :banana
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Perfekt!
Det kanske blir jag som kommer och frågar lite snällt om jag kanske skulle kunna få köpa en motor :D
För det första: Sist in i första böj är ett medvetet val, det blir så mycket roligare att köra om folk då :rolleyes:

För det andra: Vinka när du kör om mig så försöker jag ta rygg och kanske därmed komma under 1.45 :banana

anmäld idag så ska försöka komma ihåg och vinka:D antagligen har jag itne lämnat startplattan innan första led viker in i böjen efter rakan:rofl

ingen som har en extra transponder och vill låna ut?
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
anmäld idag så ska försöka komma ihåg och vinka:D antagligen har jag itne lämnat startplattan innan första led viker in i böjen efter rakan:rofl

ingen som har en extra transponder och vill låna ut?

Gött...

Själv är jag hemma på svensk mark nu!
Gjorde lite armhävningar igår så jag kommer va farlig på fredag, så passa er! :näsblod
 

Hellrider

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Varberg
Hoj
Inte nu lägre!
anmäld idag så ska försöka komma ihåg och vinka:D antagligen har jag itne lämnat startplattan innan första led viker in i böjen efter rakan:rofl

ingen som har en extra transponder och vill låna ut?

Har en transponder som jag kan låna ut:tummenupp
Ska du till Falken den 6:e så kan jag ta med den

PM:A

M V H
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Jag ska komma före dig Perra! :arsele

Förra året så rasade motorn och jag körde 1,5 varv på tre cylindrar sen åkte jag åt sidan.. Men jag kom före dig i mål i alla fall! Snacka om förnedring!

Jag är helt klart nyfiken på vilka snabba nykomlingar som kommer till i år! Någon som vet vilka som kan tänkas bli farliga?


Komma före mig är nog inget svårt för dig!!!
Då mc killar inte är min grej liksom!!:tummenupp

Men ska du vara snabbare runt torpet får du lägga dig runt 38or då jag körde stadiga 38,5 -39or på erf i lördag´s :yoparty
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Komma före mig är nog inget svårt för dig!!!
Då mc killar inte är min grej liksom!!:tummenupp

Men ska du vara snabbare runt torpet får du lägga dig runt 38or då jag körde stadiga 38,5 -39or på erf i lördag´s :yoparty

kan man kalla sig rookie förare om man åker stadiga 38or på ett långlop?:gnissla
 

Hellrider

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Varberg
Hoj
Inte nu lägre!
kan man kalla sig rookie förare om man åker stadiga 38or på ett långlop?:gnissla

Precis:mad:

Hur mycket ska nivån i rookieklasserna höjas igentligen??

Pratas om 1:38 tider för att va på pallen på Torpet, helt sjukt va fort det ska gå i en instegsklass:gnissla

Nåväl, kul för dom som har fått upp farten såpass bara ni klassar upp er till nästa år:)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Precis:mad:
Hur mycket ska nivån i rookieklasserna höjas igentligen??
Pratas om 1:38 tider för att va på pallen på Torpet, helt sjukt va fort det ska gå i en instegsklass:gnissla
Det snackas så mycket och om någon kör stadiga 38:eek:r på något av fredagens race borde de självmant söka uppklassning omgående. Vem vill stjäla godis från barn?
 

R6supersport

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Ort
I ett hus
Hoj
Tuff
Vinner du båda racen överlägset och kör 39:eek:r ska du få en Snickers av mig :D

Då vill jag ha en snickers me för mekanikern ska väll få sitt eller?:fyllisar

men vad kör alla andra i rookie 1000???
på a-torp jag piska runt min 600 på låga 1,46 så åka lite fortare med en 1000 måste väll gå fint!! de eju bara nåra sekunder dehandlar om!!! asgarv!!!
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top