vem var du som...

Status
Ej öppen för fler svar.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
vem var du som wheelade från bron vid brandstationen & söderut mot willys & blev invinkad i en poliskontroll i måndags ?


hur gick det ?
 

GSXR Junior

RadicalRider
Gick med
21 Oct 2004
Ort
City
Hoj
GSXR1000
När i måndags var dom där?

Jag körde där vid 17.30... och det gick inte sakta...
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Skitbra kört, precis så det ska se ut. Vem blir årets Kenny?

Fler o fler kommer dö och sen blir det fler trådar om att vi lovar att inte dö i trafiken längre. Alla är ju trögfattade! :banana
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Skitbra kört, precis så det ska se ut. Vem blir årets Kenny?

Fler o fler kommer dö och sen blir det fler trådar om att vi lovar att inte dö i trafiken längre. Alla är ju trögfattade! :banana

De var ju värst.... Har du blivit lobbyist för VV:va

Fast håller med dig i sak iaf, men du är snart värre än mig... :D
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
De var ju värst.... Har du blivit lobbyist för VV:va

Fast håller med dig i sak iaf, men du är snart värre än mig... :D

Trafikfrågor har intresserat mig länge och många studier senare visar att det är motorcyklistens eget fel allt som oftast. Sen kan man skylla på vajjerräcken, rullgrus, brunnslock, gamlingar i trafiken etc etc.

Kenny var ett lysande exempel förra året, men eftersom det kommer hända precis varenda år med den attityden som infinner sig här så är det väl bara att fortsätta i samma spår? Man kan kanske inte ändra gamla vanor?

En annan go grej förra året(eller var det 2007?) var ju smällen på E4 strax utanför stan. Det ska gasas på i över 200 och sen trillar polaren in i en bil som byter fil och resten sticker från snuten som kommer. Perfekt, så outlaw det bara kan bli, mer sånt va? :tummenupp
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Trafikfrågor har intresserat mig länge och många studier senare visar att det är motorcyklistens eget fel allt som oftast. Sen kan man skylla på vajjerräcken, rullgrus, brunnslock, gamlingar i trafiken etc etc....
Det bir ju lite, som man bäddar får man ligga... Jag tycker attityden har förändrats, men den kan bli bättre. Jag gillar också fart, men man kan ju välja sina platser m lite omsrog...
Hur kan vi förändra, tja, att bara gapa o peka finger funkar sällan. Jag försöker föregå m gott exempel. Men, som sagt.. lite tveeggat när jag då samtidigt gillar fart. Jag gör dock skillnad på fart o beteende.
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Det bir ju lite, som man bäddar får man ligga... Jag tycker attityden har förändrats, men den kan bli bättre. Jag gillar också fart, men man kan ju välja sina platser m lite omsrog...
Hur kan vi förändra, tja, att bara gapa o peka finger funkar sällan. Jag försöker föregå m gott exempel. Men, som sagt.. lite tveeggat när jag då samtidigt gillar fart. Jag gör dock skillnad på fart o beteende.

:tummenupp

Posera eller ligga och trycka på landsvägarna, två helt olika motorcyklister :)
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Trafikfrågor har intresserat mig länge och många studier senare visar att det är motorcyklistens eget fel allt som oftast. Sen kan man skylla på vajjerräcken, rullgrus, brunnslock, gamlingar i trafiken etc etc.

Kenny var ett lysande exempel förra året, men eftersom det kommer hända precis varenda år med den attityden som infinner sig här så är det väl bara att fortsätta i samma spår? Man kan kanske inte ändra gamla vanor?

En annan go grej förra året(eller var det 2007?) var ju smällen på E4 strax utanför stan. Det ska gasas på i över 200 och sen trillar polaren in i en bil som byter fil och resten sticker från snuten som kommer. Perfekt, så outlaw det bara kan bli, mer sånt va? :tummenupp

Jag måste bara ställa frågan. Vad anser du Kenny var ett lysande exempel på:va

Missförstå mig rätt nu, jag håller med i vad du skriver men att ens blanda in ovannämda i denna diskussion blir ju så himla fel.
 
Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Skrev tidigare mer eller mindre precis som VBK men sket i att posta.
Enligt allt jag hört från folk så är han inget exempel på något av ovan nämda.
 

YappE

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Sundets Pärla
Hoj
Såld!
hmmm denna tråden trilla ganska lågnt ifrån ämnet....

WW ville bara veta hur det gick med kontrollen

skumt hur folk kan förvränga... från en fjäder till en höna ... sannslöst
 

.Sulan.

Guest
Trafikfrågor har intresserat mig länge och många studier senare visar att det är motorcyklistens eget fel allt som oftast. Sen kan man skylla på vajjerräcken, rullgrus, brunnslock, gamlingar i trafiken etc etc.

Kenny var ett lysande exempel förra året, men eftersom det kommer hända precis varenda år med den attityden som infinner sig här så är det väl bara att fortsätta i samma spår? Man kan kanske inte ändra gamla vanor?

En annan go grej förra året(eller var det 2007?) var ju smällen på E4 strax utanför stan. Det ska gasas på i över 200 och sen trillar polaren in i en bil som byter fil och resten sticker från snuten som kommer. Perfekt, så outlaw det bara kan bli, mer sånt va? :tummenupp
intressant... har läst helt tvärt om i en ny artikel ang stattestik....:va
 

charmo

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
1Liter's Kobra Kai Kittad
...

@Mavve, tror alla är fullt medvetna om riskerna med att köra som en idiot..
Du följer givetvis alla satta regler här i livet själv antar jag..
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
@Mavve, tror alla är fullt medvetna om riskerna med att köra som en idiot..
Du följer givetvis alla satta regler här i livet själv antar jag..

Klart de inte är medvetna om det. Annars wheelar man inte mitt i stan .

Nä det går inte, men de regler som man kanske bryter innebär inte döden för mig om nu nåt skulle gå fel.
 

.Sulan.

Guest
Klart de inte är medvetna om det. Annars wheelar man inte mitt i stan .

Nä det går inte, men de regler som man kanske bryter innebär inte döden för mig om nu nåt skulle gå fel.

tänkte att jag skulle se om där fanns en bild på dig...blev så nyfiken på hur du ser ut o vem du va...

men i stället möttes jag av detta på din sida..(De som läser detta kan bara vara utvecklingsstörda mentalfolk - nu vet du.) tack för den....................................................................
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
tänkte att jag skulle se om där fanns en bild på dig...blev så nyfiken på hur du ser ut o vem du va...

men i stället möttes jag av detta på din sida..(De som läser detta kan bara vara utvecklingsstörda mentalfolk - nu vet du.) tack för den....................................................................

Man har inte blogg....

Undra inte varför du vill se en bild på mig, undra istället varför ingen vill se en bild på dig ;)
 

.Sulan.

Guest
Man har inte blogg....

Undra inte varför du vill se en bild på mig, undra istället varför ingen vill se en bild på dig ;)

sitter o undrar om du e en man,kille eller tjej...hmm
kan det vara så att du är inget av det??? för jag e en man o min sambo e en kvinna o du beter dig som en gnällig KÄRING:tuttar
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top