Yamaha XJ6-Tråden

Maddahard

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Ort
Västerhaninge
Hoj
Yamaha MT-09 2017
är det någon som vet om man vågar beställa från denna handlare? http://www.ebay.com/itm/16114361626...em=&sspagename=ADME:X:RTQ:MOTORS:1123&vxp=mtr har aldrig handlat på ebay förut. vill ju inte gärna bli blåst på över 5000:-

Skulle lita på säljaren, men ett tipps till dig, leta upp den som e rankad för 94db, annars ingår ingen DB killer, de kanske du vill ha vissa dagar. har även läst att Termignoni systemet ska låta en hel del, va själv inne på de ett tag men blev ett IXrace istället.

Har precis fått hem mitt IXrace system. köpte de för ca 400 Euro från http://www.clandesmotards.net/destockage/2812-ligne-complete-ixrace-x-pure-inox-xj6.html

Finns inte inne just nu men kanske kommer tillbaka. bra svetsat och verkar låta bra, inte hunnit montera de ännu då hojjen är kvar på vinterförvaring hos föräldrarna. men håller tummarna att de låter så bra som jag tror :)

Tycker de låter mycket fint på de filmer ja sätt och ser grymt snyggt ut :)

http://www.youtube.com/watch?v=4B9nNzZ61aw
:fyllisar
 
Last edited:

SammyW

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2012, Yamaha xj6
Hej hopp! Är ny på forumet och ska bli med XJ6:a nu på fredag. Har givetvis kikat runt efter inspiration om hur man kan piffa upp hojen lite.. :smasha

Har kommit fram till att jag ska lacka underkåpan vit som på bilden (Observera att den är photoshopad)10147216_762609447084686_2033607827_o.jpg
Jag undrar om någon gjort liknande och isåfall om färgen blev bra, vad för färg som användes och dyl.

I övrigt har jag noterat att avgassystemet bör bytas ut och har kommit fram till Ixil Hyperlow:
https://www.youtube.com/watch?v=2HkCMGo89RQ
Har någon av er erfarenhet av det systemet?

Ser fram emot en härlig sommar....:banana
 

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
söderort
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
är det någon som vet om man vågar beställa från denna handlare? http://www.ebay.com/itm/16114361626...em=&sspagename=ADME:X:RTQ:MOTORS:1123&vxp=mtr har aldrig handlat på ebay förut. vill ju inte gärna bli blåst på över 5000:-

Har beställt detta nu (igår). Är det rimligt att frakt tiden är 4-5dagar som säljaren säger i mail somjag skickade innan jag beställde? Att jag undrar är för att jag mailade en säljare från england å från honom skullr det ta 20-25 dagar.. diffa bara nån hundring på priset å båda säljarna är top rated. Vem av dom ljuger? Spänger italien i luften om röret inte kommer... :fyllisar:rofl:3freak:confused:
 

Maddahard

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Ort
Västerhaninge
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Har beställt detta nu (igår). Är det rimligt att frakt tiden är 4-5dagar som säljaren säger i mail somjag skickade innan jag beställde? Att jag undrar är för att jag mailade en säljare från england å från honom skullr det ta 20-25 dagar.. diffa bara nån hundring på priset å båda säljarna är top rated. Vem av dom ljuger? Spänger italien i luften om röret inte kommer... :fyllisar:rofl:3freak:confused:

Tror inte du ska behöva oroa dig något, kan ju bero på Lager osv. du får lägga upp bilder och film när de är monterat :)

Blir att montera mitt IX Race om 2 veckor när ja hämtar hojjen från vinterförvaringen :) :banana
 

rawbin

Medlem
Gick med
4 Mar 2014
Ort
söderort
Hoj
2016 Suzuki GSX-S 1000
Tror inte du ska behöva oroa dig något, kan ju bero på Lager osv. du får lägga upp bilder och film när de är monterat :)

Blir att montera mitt IX Race om 2 veckor när ja hämtar hojjen från vinterförvaringen :) :banana



Självklart blir det film sen. Säljaren sa att jag borde få röret nångång denna vecka :yoparty
 

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
Ingen för tillfället
Min XJ6F startar inte längre, troligtvis har den stått för länge under vintern.

Allt jag vet ännu är att det inte är batteriet eller startmotorn bägge fungerar bra, hittade två tips på nätet om det, det första var att tömma flottörhuset och det andra var att använda startgas.

Har någon av er haft liknande problem och kanske har bättre lösningar?
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Min XJ6F startar inte längre, troligtvis har den stått för länge under vintern.

Allt jag vet ännu är att det inte är batteriet eller startmotorn bägge fungerar bra, hittade två tips på nätet om det, det första var att tömma flottörhuset och det andra var att använda startgas.

Har någon av er haft liknande problem och kanske har bättre lösningar?

Eftersom du har insprutning på din hoj så finns inga förgasare och därmed inga flottörhus. Hur vet du att det inte är batteriet? Vad händer när du försöker starta?
 

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
Ingen för tillfället
Eftersom du har insprutning på din hoj så finns inga förgasare och därmed inga flottörhus. Hur vet du att det inte är batteriet? Vad händer när du försöker starta?

Misstänkte väl att jag saknade dem husen

När jag försöker starta så låter startmotorn och jag kan även med startmotorns hjälp få hojen i rullning, batteriet var dessutom fulladdat.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Misstänkte väl att jag saknade dem husen

När jag försöker starta så låter startmotorn och jag kan även med startmotorns hjälp få hojen i rullning, batteriet var dessutom fulladdat.

Är det motorn eller startmotorn som låter? Har du kunnat starta den något i år? Hur mycket soppa finns/fanns i tanken? Har du gnista? luktar det bensin ur avgassystemet?
 

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
Ingen för tillfället
Är det motorn eller startmotorn som låter? Har du kunnat starta den något i år? Hur mycket soppa finns/fanns i tanken? Har du gnista? luktar det bensin ur avgassystemet?

Det är startmotorn, har inte startat den tidigare i år och ja det finns soppa, hur kontrollerar jag gnistan?

Har inte luktat efter bensin
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Det är startmotorn, har inte startat den tidigare i år och ja det finns soppa, hur kontrollerar jag gnistan?

Har inte luktat efter bensin

Feltema har en testare du sätter mellan tändstift och tändkabel, kostar någon tjuga. Annars tar du ur stiftet och sätter det mot jord och testar att starta o ser om det gnistrar.
Sniffa runt lite, om den får soppa men inte tänder så kommer soppan tryckas ut i avgassystemet och det luktar bensin. Får den gnista men ingen soppa så kommer det inte att lukta bensin. Testat att starta med laddaren på? Även om motorn går runt något varv så är det inte säkert att det räcker för att få igång den. Batterier blir kass efter ett par år, även om motorn går runt ett varv eller två så räcker det inte riktigt.
Det är dessutom det mest logiska - få saker pajar av att inte användas, batterier är dock ett av undantagen.
Gammal bensin kan ställa till det med. Vet inte om den har någon bensinpump, i sådana fall, låter den något? igensatt bränslefilter?
 

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
Ingen för tillfället
Haha vilken klant skalle jag är tydligen glömde jag att fästa en sladd till minuspolen på batteriet (den tunna sladden) vilket ledde till att den inte startade :lol


Tack för all hjälp enrosabil den är alltid uppskattad :)
 

Maddahard

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Ort
Västerhaninge
Hoj
Yamaha MT-09 2017

Maddahard

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Ort
Västerhaninge
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Någon här som har koll på vilken sladd som ger ifrån sig info gällande hastigheten på xj6 2013. Står i instruktionerna att de ska vara en rosa kabel under tanken. Finns ingen sådan:-(

Någon sommar tillgång till elshema?

Tack på förhand.

EDIT: efter mycket googlande hittade jag tillslut svaret på min egen post.

För andra som undrar är de den GUL/VITa kabeln från ECU´n bakom batteriet som skickar denna data. OBS detta gäller endast de med ABS. Har du en äldre utan ABS så är de bara att följa installationsinstruktionerna som medföljer Powercommandern.
 
Last edited:

iptrix

Ny medlem
Gick med
14 May 2014
Ort
Sundbyberg
Hoj
2013 Yamaha xj6-f
God eftermiddag. Nyregistrerad, med just inköpt xj6f här :)

Lite äldre, men detta är min första tunga efter A-kortet .. efter långt och svårt val mellan xj6 och er6 så blev det ett val efter motor och komfort :)

Väl mött!
 

sam xj6

Ny medlem
Gick med
16 May 2014
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha Xj6
Hej, jag har en Xj6-13 och har lite problem med att strypa den till 35Kw.
Är det någon har gjort samma sak som skulle kunna guida lite så skulle det uppskattas mycket :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top