Bilder och filmer

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
ebay is you best friend! :) ska du ha 1080p eller 720p? skiljer sig ca. 1000kr.

hmm vettifan, ska ju göra en film av resan sedan så det kan ju vara bra med bra kvalle, men hur pass mkt skiljer sig kvalitén? 1080p och 720p säger mig inte mkt. :va

Jag vill också ha. Säg till om du ska köpa, så kan vi beställa tillsammans.

absolut! blir nog rätt så snart isf, drar ju om 4 veckor! :banana

vad heter den där kameran som ser ut som en mindre ficklampa? den tyckte jag såg smidigare ut! vill kunna montera kameran på både hojen fram på min motorbåge som kommer gå över framlyktorna samt hjälmen, då känns den där svarta ficklampsformade lite bättre kanske. någon som vet något?

och förresten! någon som har en fågelpinne till mc-styre över? tänkte prova å montera en sån på aprilian för att minska vibrationerna!
 
Last edited:

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Tror faktiskt att jag har en liggandes, sen om den passar ditt styre vet jag inte, men du kan ju alltid prova..
Kollar ikväll efter jobbet:tummenupp
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Tror faktiskt att jag har en liggandes, sen om den passar ditt styre vet jag inte, men du kan ju alltid prova..
Kollar ikväll efter jobbet:tummenupp

det är ett vanligt 22mm-styre! ja kolla gärna, vore guld om jag kunde köpa den av dig för en kasse öl eller nåt! :tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
hmm vettifan, ska ju göra en film av resan sedan så det kan ju vara bra med bra kvalle, men hur pass mkt skiljer sig kvalitén? 1080p och 720p säger mig inte mkt. :va



absolut! blir nog rätt så snart isf, drar ju om 4 veckor! :banana

vad heter den där kameran som ser ut som en mindre ficklampa? den tyckte jag såg smidigare ut! vill kunna montera kameran på både hojen fram på min motorbåge som kommer gå över framlyktorna samt hjälmen, då känns den där svarta ficklampsformade lite bättre kanske. någon som vet något?

och förresten! någon som har en fågelpinne till mc-styre över? tänkte prova å montera en sån på aprilian för att minska vibrationerna!


720p filmar jag i och det är vad den äldre modellen klarar av, funkar bra och blir bra kvalle, 720p går att köra i 60p och då går det även att göra sköna slowmotion delar i filmen om man vill.

1080p blir lite för bra tycker jag, eller rättare sagt behövs inte så pass bra kvalite, tar bara mer plats och tar längre tid att redigera.

och ska du bara filma och lägga upp på tuben som komprimerar den ändå ner kvaliten en hel del så 1080p blir lite bortkastat.
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
det är ett vanligt 22mm-styre! ja kolla gärna, vore guld om jag kunde köpa den av dig för en kasse öl eller nåt! :tummenupp

Hittade pinnen nu, tycker att det ser jävligt tight ut i "klämmorna/ringarna" som fäster pinnarna i styret :va

Pinnen är din för en kaffe o macka på Rosenhill om den passar :tummenupp
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
terra kameran igår..

så detta är ett litet test....
Hade bara en gammal Helloween dänga tillgänglig
Enjoy

[YOUTUBE-ID]qn0GlDoRq-c[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
kör adobe premier, det använder jag när jag redigerar och gör film. använder det till att klippa ihop filmen från förra mc-resan. mycket enkelt när det gäller klippa ljud å bild samt lägga till text etc.
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
movie maker finns även med i windows xp. annars e adobe ett bra tips som pat säger om man vill "köpa"
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top