Olycka på drottninggatan

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Såg precis att en 1098 krockat med en volvo vid Bonasera.
Verkar ha gått bra men det var stort pådrag här...
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Olycka mellan mc och bil
En trafikolycka mellan en motorcykel och en bil skedde strax efter klockan 19 i korsningen Drottninggatan/Helsingörsgatan. Det är oklart vad som förorsakat olyckan men enligt vittnen på plats är både räddningstjänst och flera polisbilar på plats.
hd.se återkommer så fort vi vet mer


http://hd.se/helsingborg/2009/04/09/olycka-mellan-mc-och-bil/
 

Bifogat

  • 20090409256.jpg
    20090409256.jpg
    167.2 KB · Visningar: 104

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Olycka mellan mc och bil
En trafikolycka mellan en motorcykel och en bil skedde strax efter klockan 19 i korsningen Drottninggatan/Helsingörsgatan. Det är oklart vad som förorsakat olyckan men enligt vittnen på plats är både räddningstjänst och flera polisbilar på plats.
hd.se återkommer så fort vi vet mer


http://hd.se/helsingborg/2009/04/09/olycka-mellan-mc-och-bil/

Jag läste nyss i en annan tråd att en 1098 blivit stulen i Lund idag. Var det denna kanske?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Min hoj........ Satan och precis i början av säsongen :-( Gubbe lite över 80 som svängde ut från sin fickparkering..... Hoppas att försäkringen är snabb....
Allt väl med dig då? (Om det nu var du som var föraren?)
Plast och metall går alltid att ersätta.
 

GixxerSwede

102 dB?!?
Gick med
5 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
07 Ducati 1098S "Död" :-(
Tackar! Ska mest pyssla om tjejen nu. Hon är trots allt pigg på att åka med igen :rolleyes: Men gud vad jag hoppas att jag sitter på en "donna" snart igen :)

*Suck* Dax att kika på åldersrelaterade olyckor....

Krya på dig killen! Hoppas du får fart på hojen snart.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tackar! Ska mest pyssla om tjejen nu. Hon är trots allt pigg på att åka med igen :rolleyes: Men gud vad jag hoppas att jag sitter på en "donna" snart igen :)
Som sagt, det viktigaste är att ni är hela båda två.
Det har blivit lite väl många på sjukhus de senaste veckorna. Förstår dock din önskan om att gränsla hojen igen!
 

Tommy.exe

Guest
*Suck* Dax att kika på åldersrelaterade olyckor....

Ja helt klart, nu ska jag inte klottra ner den här tråden för mycket, men nåt måste göras åt det här med att gamla får behålla kortet tills dom orsakar en värre olycka.

Skönt att det gick bra för er, hoppas det löser sig fort med bågen.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Min hoj........ Satan och precis i början av säsongen :-( Gubbe lite över 80 som svängde ut från sin fickparkering..... Hoppas att försäkringen är snabb....


såg att polisen stod kvar ganska länge, hoppas dom drog körkortet på plats för gubben


sedan var jag förundrad över att hojen stod kvar så länge, funderade ett tag själv på att ringa bärgaren, så ingen klåfingrig jävel kom & la beslag på den


krya på er båda

mvh / Henrik
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Alltså jag fattar inte varför dom inte kommer med nån lag r .. vid 50 så ska bilister samt mc förare göra en hälosundersökning lastbilsförare.. å blir man godkänd så ska man efter det göra teori samt köra upp---sen går man på regelbunda kontroller var 5 år
 

GixxerSwede

102 dB?!?
Gick med
5 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
07 Ducati 1098S "Död" :-(
Japp det blir att slicka såren lite sen hoppas på att se er på vägarna :)

Alltså jag fattar inte varför dom inte kommer med nån lag r .. vid 50 så ska bilister samt mc förare göra en hälosundersökning lastbilsförare.. å blir man godkänd så ska man efter det göra teori samt köra upp---sen går man på regelbunda kontroller var 5 år

Tack för omtanken. Polisen fixade bärgning eftersom jag åkte med min tjej i ambulans.

såg att polisen stod kvar ganska länge, hoppas dom drog körkortet på plats för gubben


sedan var jag förundrad över att hojen stod kvar så länge, funderade ett tag själv på att ringa bärgaren, så ingen klåfingrig jävel kom & la beslag på den


krya på er båda

mvh / Henrik
 
Last edited:

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX9R
Skönt att det inte blev värre skador än mest plåt o plast,krya på er bägge 2 .
 

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Som tidigare talare har sagt, saker & ting går att ersätta. Bättre en skrotad hoj än en skrotad flickvän. Skönt att ni klara er utan större skador! Krya på er båda två!
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Ja helt klart, nu ska jag inte klottra ner den här tråden för mycket, men nåt måste göras åt det här med att gamla får behålla kortet tills dom orsakar en värre olycka.

Skönt att det gick bra för er, hoppas det löser sig fort med bågen.

Engagera dig politiskt eller lämna in ett par motioner.

Att bara skriva på SH att nånting måste göras lär inte göra större skillnad.
 

patgus

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Superduke is tha shijt
GixxerSwede

Vi ses snart därute ändån...
Som sagt plast o järnskrot kan man ersätta.

Ha det
//P
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top