Ilsken lilleputt - Nordkorea - framtidscenario ?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Fan, deras FAQ är ju en guldgruva !

http://www.korea-dpr.com/faq.htm#1

1. Can I get a signed photograph from Leader Kim Jong IL?

The KFA Shop is offering this article :banana

3. Can I emigrate to North Korea and live in North Korea?
It's possible only in very special situations and having honor/merits. You must send a request letter stating your reasons, together with your complete CV, copy of your passport and certificates to korea@korea-dpr.com

:banana

5. Can I travel to North Korea? I heard it is impossible to travel to North Korea. Is it true?

You can travel to North Korea only as a tourist, or as a part of a delegation invited to the country by the Government. The Korean International Travel Company (Ryogaengsa) can give more information about tourist trips, and the Korean Friendship Association (KFA) also arranges delegations to the DPRK every year. See for more information

http://www.korea-dpr.com/travel :banana

9. Can I join the Korean People's Army?
No, only Korean nationals with DPRK citizenship :mad:


Andra höjdare är "Is North Korea a dictatorship?", "I've heard that everbody starves in North Korea. How is the food situation?", "I want to know why North Korea has nuclear weapons.", "Can North Koreans travel abroad?".

Tydligen är dom även snälla mot homosexuella! :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fan, deras FAQ är ju en guldgruva !

En google på upphovsmannen (Alejandro Cao de Benos de Les y Pérez) var en guldgruva det med:

http://en.wikipedia.org/wiki/Alejandro_Cao_de_Benos_de_Les_y_Pérez

Vilken jävla dåre:

He has also been accused of threatening and intimidating journalists who are critical of the DPRK. When ABC News' Andrew Morse visited North Korea in 2004, Cao removed his camera and allegedly threatened to have him "hunted down" when he returned to China, because he did not approve of his choice of language while describing the Kochang co-operative farms. He went on to ransack Morse's Pyongyang hotel room, damaging his laptop, stealing books and tapes, damaging suitcases, and various other personal possessions. He later forced Andrew Morse to sign a letter of apology in order to be able to leave the country[5].

:lol

Killen kommer från Barcelona, en fullt utvecklad del av västvärlden och drar till det sämsta stället på jorden. :3freak
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
det är nästan så man hoppas att kim chi gong drar iväg ett par torpeder så omvärlden får en anledning att rensa bort karln och öppna upp landet och ögonen för folket. Stackars jevvlar!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vem blir först att lägga en bombrepa genom landet?

Jag kunde inte släppa tanken när jag såg "resereprtaget" som gick som serie på aftonbladet, snubben som kommer till ett vägcafé mitt i ingenstans där hon som jobbar säger att hon inte har sett en människa på månader.....
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag blir äcklad när världens ledare samlas och arrangerar "vi minns vårt 30-40tal" där de visar att vi inte ska glömma förintelsen och att vi har lärt oss av alla misstagen! Såg ett reportage för några år sedan med en före detta "polis" som jobbat i ett av NK´s koncentrationsläger ute i nowhere. Han hade inte pallat mer och lyckats fly.

Grejerna de gjorde mot oliktänkande där är resor vidrigare. Utstuderad ondska. Inget Jag skriver om på SH men förintelsen sker nu i NK så borde det inte vara bättre att plocka bort Kim chi-gong och rädda folket i NK i stället för att sitta i blå hallen med en massa medaljer och slå sig för bröstet?

Saddam var ju en hyvens prick jämfört med den elaka dvärjen! :mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag blir äcklad när världens ledare samlas och arrangerar "vi minns vårt 30-40tal" där de visar att vi inte ska glömma förintelsen och att vi har lärt oss av alla misstagen! Såg ett reportage för några år sedan med en före detta "polis" som jobbat i ett av NK´s koncentrationsläger ute i nowhere. Han hade inte pallat mer och lyckats fly.

Grejerna de gjorde mot oliktänkande där är resor vidrigare. Utstuderad ondska. Inget Jag skriver om på SH men förintelsen sker nu i NK så borde det inte vara bättre att plocka bort Kim chi-gong och rädda folket i NK i stället för att sitta i blå hallen med en massa medaljer och slå sig för bröstet?

Saddam var ju en hyvens prick jämfört med den elaka dvärjen! :mad:

Jag har faktiskt aldrig läst om något särskilt tarvligt som den lille hittat på.
Inte för att jag betvivlar uppgiften det minsta. Med särskilt tarvligt så menar jag i paritet med din beskrivning ovan. Upplys gärna.

Och visst är det så, Blå Hallen rockar - och att gnälla på USA som är de enda som hotar NK. Göran åkte ju till och med dit på statsbesök 1996 om jag minns rätt.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ni har väl hört att Kim slog 11 hole in one vid sitt första försök att spela golf?
Dessutom har han klarat en runda på endast 17 slag(!). En riktig hejare det där.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Och visst är det så, Blå Hallen rockar - och att gnälla på USA som är de enda som hotar NK. Göran åkte ju till och med dit på statsbesök 1996 om jag minns rätt.

Ja det är lätt att sitta och förklara hur duktiga man är som "minns" med 50 års skydd från händelsen och samtidigt motaggera mot störtanden av nutida, dito regimer.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja det är lätt att sitta och förklara hur duktiga man är som "minns" med 50 års skydd från händelsen och samtidigt motaggera mot störtanden av nutida, dito regimer.

Socialdemokrati och Folkpartism i sin ädlaste form. :mattias
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Tror inte man ska rädas Nordkoera allt för mycket, ett spel för galleriet.
Situationen för folket är så illa att man tom publicerar recept på hur man kan tillaga gräs (!) pga av den utbredda svälten. Människor har pga extrem undernäring tom blivit kortare till växten. Hemskt.
Samtidigt så sänder de upp en satellit som beräknats ha att kosta
hela 4 miljader kronor. Galet.

Men ofta ser man detta fenomen i fallande diktaturer där ett sista desperat försök att hävda sin status genomförs med hjälp av skrytbyggen/projekt för att visualisera och befästa sin makt i ett redan fallande skede.

Faraoerna i Egypten, Kejsarna i Rom, Stalin, Nicolae Ceauşescu i Rumänien som byggde Europas största byggnad, Parlamentet, i Bukarest medan folket svalt...
Finns tyvärr massa exempel i historien på exakt samma beteende som "hotade" diktatorer tillämpar som ett slags falskt skryt,
så det är i sig inte så konstigt att Kim Jong ll gör likandant..

Jag är mer orolig för vad Kina och Ryssland kan tänkas ha för lömska planer och utnyttja NK som en bricka i spelet för att få kriga loss lite..
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
3. Can I emigrate to North Korea and live in North Korea?
It's possible only in very special situations and having honor/merits. You must send a request letter stating your reasons, together with your complete CV, copy of your passport and certificates to korea@korea-dpr.com

Kan inte någon (tex Markus?) dra iväg en ansökan och berätta för dem på
vilket sätt han vill bidra till Nord Koreas utveckling, och se om han är välkommen?
Posta deras svar här!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jag har faktiskt aldrig läst om något särskilt tarvligt som den lille hittat på.
Inte för att jag betvivlar uppgiften det minsta. Med särskilt tarvligt så menar jag i paritet med din beskrivning ovan. Upplys gärna.

Ögonvittnesrapporter berättar om de nordkoreanska lägren för politiska fångar där fångar rutinmässigt torteras och mördas.

De skall dessutom utsättas för medicinska experiment liknande de som utfördes av Josef Mengele och Enhet 731 i Japan. Det sägs även finnas gaskammare där.

Att lägren finns är ställt bortom allt tvivel, att det begås vidrigheter där är enormt troligt eftersom det i princip alltid händer på dylika ställen. Men hur och i vilken omfattning är såklart svårt att säga. De historier om gaskammare som berättas bär slående likheter med de som fanns i Nazityskland, de medicinska experimenten är dessutom i princip i detalj överenstämmande med de som utförts av Enhet 731 och Mengele. Detta behöver inte betyda att de inte äger rum/har ägt rum, men det är något som brukar känneteckna påhittade historier.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ögonvittnesrapporter berättar om de nordkoreanska lägren för politiska fångar där fångar rutinmässigt torteras och mördas.

De skall dessutom utsättas för medicinska experiment liknande de som utfördes av Josef Mengele och Enhet 731 i Japan. Det sägs även finnas gaskammare där.

Att lägren finns är ställt bortom allt tvivel, att det begås vidrigheter där är enormt troligt eftersom det i princip alltid händer på dylika ställen. Men hur och i vilken omfattning är såklart svårt att säga. De historier om gaskammare som berättas bär slående likheter med de som fanns i Nazityskland, de medicinska experimenten är dessutom i princip i detalj överenstämmande med de som utförts av Enhet 731 och Mengele. Detta behöver inte betyda att de inte äger rum/har ägt rum, men det är något som brukar känneteckna påhittade historier.

Jag är faktiskt benägen att tro att Sydkorea som är hyfsat ociviliserat det med sprider en del överdrifter, man får ju hoppas det i alla fall. Men som du skriver, att det finns någon typ av koncentrationsläger i ordets ursprungliga bemärkelse åtminstone får man hålla för givet. Vilken diktatur utan ett rejält fångläger har någonsin existerat, Chile kanske.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top