KTM 1190 RC8-tråden.

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Idm Rc8

Tydligen inga problem med buller i Tyskland...
 

Bifogat

  • Stefan_Nebel.jpg
    Stefan_Nebel.jpg
    73.3 KB · Visningar: 106
  • IDM_RC8R_S_Nebel_offen_links.jpg
    IDM_RC8R_S_Nebel_offen_links.jpg
    68.6 KB · Visningar: 132
  • IDM_RC8R_S_Nebel_offen_rechts.jpg
    IDM_RC8R_S_Nebel_offen_rechts.jpg
    73.9 KB · Visningar: 137
  • IDM_RC8R_A-Anlage_r.jpg
    IDM_RC8R_A-Anlage_r.jpg
    76.1 KB · Visningar: 157
  • RC8R_A-Anlage_l.jpg
    RC8R_A-Anlage_l.jpg
    81.5 KB · Visningar: 142

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Igår kom tomten från Österrike med lite godis......
 

Bifogat

  • IMG_9256.JPG
    IMG_9256.JPG
    122.8 KB · Visningar: 137

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Hva i helv.. har du kjøpt en komplett sykkel i atomer:va

:D :D
Ja jag började nästan tro det när grejjorna kom.
Men det ser värre ut än va det är, dom packar nämligen varje kåpdel i en egen kartong :näsblod med väldigt mycket luft runt....
Utlämningsstället frågade samma fråga när jag sprang ut och in med alla lådor.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
:D :D
Ja jag började nästan tro det när grejjorna kom.
Men det ser värre ut än va det är, dom packar nämligen varje kåpdel i en egen kartong :näsblod med väldigt mycket luft runt....
Utlämningsstället frågade samma fråga när jag sprang ut och in med alla lådor.

Precis helt sjukt jag fick ringa polaren så han fick komma med sin bil för jag och farsan fick inte plats med allt i en V70

men fi fan va skönt nu är hojen i garaget med nya kolvar i så måste köra in den lite får hoppas på bra väder nästa vecka kan säga att acrat sen blir det att bygga superbike :yoparty :yoparty
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Precis helt sjukt jag fick ringa polaren så han fick komma med sin bil för jag och farsan fick inte plats med allt i en V70

men fi fan va skönt nu är hojen i garaget med nya kolvar i så måste köra in den lite får hoppas på bra väder nästa vecka kan säga att acrat sen blir det att bygga superbike :yoparty :yoparty

Japp jag väntar också på lite gott väder så man kan rulla lite på gatan innan allt skräp plockas bort och ersätts med "pure racing" :D .

Jag fyllde en hel Merca E-klass med lådor. Såg knappt vart jag körde :näsblod
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
:D :D
Ja jag började nästan tro det när grejjorna kom.
Men det ser värre ut än va det är, dom packar nämligen varje kåpdel i en egen kartong :näsblod med väldigt mycket luft runt....
Utlämningsstället frågade samma fråga när jag sprang ut och in med alla lådor.

Ikke merkelig at at dealen med KTM ikke kom iorden! De bruker jo en formue på emballasje:rolleyes: Hva skjer når du bestiller Akra-anlegget, eller race-kitet, ender du opp med 7000 pilleesker:va
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Ikke merkelig at at dealen med KTM ikke kom iorden! De bruker jo en formue på emballasje:rolleyes: Hva skjer når du bestiller Akra-anlegget, eller race-kitet, ender du opp med 7000 pilleesker:va

Det var ju synd att det inte blev någon deal. Då hade du ju kunnat fortsätta i serien för riktiga män :D .

När får du RSV4:an?
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Det var ju synd att det inte blev någon deal. Då hade du ju kunnat fortsätta i serien för riktiga män :D .

När får du RSV4:an?

Ingen aning:huvet Var lovet å få sykkelen midt i april, men Norges batch blir mindre og mindre så ingen vet:död Er uansett lovet den første som kommer, og venter leveringsbekreftelse idag eller mandag:D Helt klart at jeg helst vil kjøre BoTT, men hverken Ducati eller KTM var i nærheten dealmessig, og som tidligere nevnt misser jeg litt for mange BoTT-runder iår:( Satser på comeback neste år og da kan jo innhopp i NM/SO/SM-superbike var greit som læringsår:tummenupp
 
Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Ingen aning:huvet Var lovet å få sykkelen midt i april, men Norges batch blir mindre og mindre så ingen vet:död Er uansett lovet den første som kommer, og venter leveringsbekreftelse idag eller mandag:D Helt klart at jeg helst vil kjøre BoTT, men hverken Ducati eller KTM var i nærheten dealmessig, og som tidligere nevnt misser jeg litt for mange BoTT-runder iår:( Satser på comeback neste år og da kan jo innhopp i NM/SO/SM-superbike var greit som læringsår:tummenupp

Då kommer du tillbaka snabbare än någonsin, det ser vi fram emot :tummenupp .

Du kommer ju få köra en grym hoj, RSV4:an verkar ju riktigt bra.....Vilka race kommer du köra i sverige? Skulle vara skoj att se den in action :yoparty .
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Då kommer du tillbaka snabbare än någonsin, det ser vi fram emot :tummenupp .

Du kommer ju få köra en grym hoj, RSV4:an verkar ju riktigt bra.....Vilka race kommer du köra i sverige? Skulle vara skoj att se den in action :yoparty .

Satser på SM på Linkøping og kanskje Knutstorp, og så går jo NM på Karlskoga 18/19 juli! Håper også på å kjøre 2 stk ERF:tummenupp
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Satser på SM på Linkøping og kanskje Knutstorp, og så går jo NM på Karlskoga 18/19 juli! Håper også på å kjøre 2 stk ERF:tummenupp

Då ska man väll kunne se dig nån stans i alla fall :tummenupp .
När du skriver ERF menar du Långlopp med RSV4:an eller BoTT med lånad hoj?
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Då ska man väll kunne se dig nån stans i alla fall :tummenupp .
När du skriver ERF menar du Långlopp med RSV4:an eller BoTT med lånad hoj?
Ser ut til at det blir 4 el. 6 timers, og da blir det enten med Prillan eller med noe japansk skrot:rolleyes: Når det gjelder BoTT så ser det dårlig ut, for mange race er enten samtidig eller for tett på race for de jeg evt kan låne av:( Men ser at rookie 1000 for dere går samtidig som vår NM-runde på Karlskoga:tummenupp
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Ser ut til at det blir 4 el. 6 timers, og da blir det enten med Prillan eller med noe japansk skrot:rolleyes: Når det gjelder BoTT så ser det dårlig ut, for mange race er enten samtidig eller for tett på race for de jeg evt kan låne av:( Men ser at rookie 1000 for dere går samtidig som vår NM-runde på Karlskoga:tummenupp

Då hoppas jag det blir erf på Prillan, vore skoj att se :tummenupp .
Mmm, synd bara att Karlskoga ligger uppe i "norrland" :rolleyes: och jag bara kört där 1 gång, i ösregn och 2 grader på lånad hoj med Michelin Pilot Power under licenskurs. Men man vet aldrig :näsblod .

Om vi ska gå tillbaka till ämnet så är det som så att jag jagar extra fälgar att ha regndäck på. Vad jag har förstått så passar framfälg från Super Duke och Supermoto men bakfälgen behöver lite modifikation. Men det ser helt torrt ut på begagnatmarknaden :va . Har aldrig sett ett sånt tomt Ebay. Någon som vet någon som säljer billiga fälgar?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Vad jag har förstått så passar framfälg från Super Duke och Supermoto men bakfälgen behöver lite modifikation. Men det ser helt torrt ut på begagnatmarknaden :va . Har aldrig sett ett sånt tomt Ebay. Någon som vet någon som säljer billiga fälgar?

RC8'ans hjul går att klämma på en SD med små modifikationer, men tänk på att det är 5½ tum i bak på SD/SM också, ni har väl 6?
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
RC8'ans hjul går att klämma på en SD med små modifikationer, men tänk på att det är 5½ tum i bak på SD/SM också, ni har väl 6?

Jo det är ju det som är kruxet, men vad jag har hört så ska det gå att få SD:s bakfälg på RC8 med modifikationer, vet dock inte vilka.

Men en framfälg vill jag ha iaf :) .
 

xeq

Avaddådå
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Countryside of Malmö
Hoj
Såna m 2 hjul
Rc8....

Denna smått overkliga hoj som jag aldrig sett ute på vägen i verkligheten har jag nu rullat in i mitt garage!!!!
Det känns riktigt fett!!

Roligt att så många verkar nyttja den hårt på bana, inget mesande där inte, själv kommer jag mullra på småvägarna för mesta, ev blir det en tur til Assen oxå.

Garanti/återkallningar på 08orna ska det finnas 4 enligt min handlare:
TI1+2 var oljepump och växel mekanism
TI3 är nya kolvar efter en incident i ett långlopp
TI4 kom nu i dagarna och är en uppgradering till 09ans låsanordning till kutsen.Det är plåtbiten man drar i för att ta bort kutsen som bytas + att självhäftande skumgummiringar monteras runt piggarna på kutsen.
Till denna åtgärden ingår 20 min jobb för meken, då har han lätt en kvarts fika oxå.:D
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Jaha då har man varit ute på en första provtur på gata innan den ska racepreppas.
Nu förstår jag alla som klagat på insprutet och jag förstår att denna hoj är endast byggd för ett syfte. Pressa varvtider på bana :D , tror inte jag skulle vilja ha den för att köra gata, men det finns uppenbarligen dom som gillar det.

Riktigt jäkla monster va det iaf :3freak trots att jag knappt vågade gasa något.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top