Yamaha TTR 600

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a

joffe73

joffe73
Gick med
14 Sep 2010
Ort
Falun
Hoj
Yamaha TTR600 motard-98,ZX7R-97
Nylackade fälgar till våren

Svartlackerade fälgar med lite racing stripes till TTR:en, bromsskivorna fick sig en omgång med färg oxå!
 

Bifogat

  • DSC00106.JPG
    DSC00106.JPG
    115 KB · Visningar: 221

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Precis sålt en hoj, 6 kvar. Men nu vill jag köpa en TTR. Men varför är de så billiga egentligen? Jag har bara kört TT 600e och det var ju...ett sänke.

Så, varför kostar de hälften av en XR?
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Jag har aldrig kört en XR 600. Vissa påstår att den är rappare än en TTR 600. Men det kan väll ändå inte finnas något som är rappt med 45 hk... :va

Hur som så så verkar alla XR ägare tror att deras hojar är i rent guld. Helt klart löjligt högt andrahandsvärde.

\Masonit
 

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
Någon som har koll på motardhjul till TTR-04, tänkte mest på vilka mått och andra märkens hjul som passar när man kollar annonser och så.

Tack på förhand.

/Daniel
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Blir inte riktigt klok på hur man ska kolla oljenivån på hojen. I manulen står det att man antingen kan kolla oljan genom fönstret i oljebållaren eller med hjälp av stickan. Jag har tidigare alltid kollat oljan genom fönstret när motorn kommit upp i arbetstemperatur. Då brukar olje nivån ligga i mitten av fönstret. Nu på senare tid har nivån sjunkit lite så tänkte fylla på mer. Kontrollerade då med stickan och då var oljenivån en liten bit under längsta nivån på stickan. Fick fylla på 2-3 dl för att komma upp till högsta nivån på stickan. Men nu är ju oljenivån en bra bit ovanför fönstret. Känns som det för mycket olja nu. Tittade lite på oljestickan och propotionsmässigt så stämmer den inte överens med bilderna i manualen. Kan det vara så att jag inte har en original oljesticka? Hur ser era ut och hur brukar ni hålla koll på oljenivån?

\Masonit
 

Bifogat

  • ttr600 004.jpg
    ttr600 004.jpg
    242.6 KB · Visningar: 185

Nuclear

50,4hk på bakhjulet :)
Gick med
26 Mar 2010
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha TTR633 S2 -2001
Jvl sent svar men men..

Kan utfärda en liten varning här.
De förgasarkit, Mikuni TM34, som Kedo säljer passar ionte TT600R.
Läser man noga så anger Kedo även detta i texten genom att exkludera vissa rammodeller.
Off-The-Road har ett, så vitt jag kan se, identiskt kit som dem påstår passar rakt på TT600R. Jag mailade dem och berättade hur många timmar jag lagt ned på att få dit ett par från Kedo bara för att konstatera att custom luftrör och söndersågning/svetsning av tanken skulle bli nödvändig hur man än gjorde. Jag skrev sedan att jag gladeligen skulle inhandla OTR's kit för 600€ om dem verkligen kunde påvisa att det passar och dessutom visa bilder på detta och förklara vad som skiljer deras kit mot Kedo's TM34or från samma tillverkare.
Det kom inget svar på det mailet trots läskvitto.
Det tolkar jag som att deras kit inte alls passar TTR även om det går att beställa till just den modellen på deras hemsida.

Lyckligtvis för inbitna så går det att få dit ett åar TM34 flatslides med Kedos speciella gasreglage. Tyvärr blir det extremt tajt. Man har inte mer än några tiondels millimeter till i princip allt kringliggande. Det stora problemet som jag såg det var just tanken.
Denna måste holkas ur något brutalt och svetsas igen för att få frigång för vajrarna. Ett high-tech alternativ skulle ju kunna vara
potentiemeter i gasrullen och ett servo på gasregaget vid förgasaren och en kabel i mellan. För ERr som skall modda tanken kan jag meddela att den är tillverkad i PolyAmid(nylon). Jag har material om någon behöver till bygge.

När jag får tag i en ny motor till min Hammer skall jag börja om från början. Då jäklar blir det sprut!

Jag kör Mikunikitet från Off the road, krävs lite mod. bla byta ut den mindre slangen mot en likadan som på andra sidan mot luftburken. Byggde om min hoj rejält vintern 09/10 (trimmad/till motard osv. Testkörde den förra sommaren och efter yttligare lite mod. den här vintern så går den nu som jag vill :)
 
Last edited:

joffe73

joffe73
Gick med
14 Sep 2010
Ort
Falun
Hoj
Yamaha TTR600 motard-98,ZX7R-97
Är det någon som vet om det finns typ waveskivor till ttr.en?
Är ute efter en typ sån i 320 mm fram.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det någon som har en eftermarknadsljuddämpare till en tt600 liggandes till salu för en billig penning. Jag hör inte hojen och eftersom den har samma effekt som en kaffebryggare så vet jag inte var i registret jag är någonstans. Rätt vare ä så börjar hela hojen hoppa och då får man växla ner.

Det är en TTS från -95 så helst dämpare till TTS/TTE men vilken annan TT/XT som helst borde funka.

/Teo
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Hejsan!
Är på jakt efter ett par 17 tum hjul till min TTR, Pm'a gärna om ni vet något :)
Föresten någon som vet om ktm/husaberg fälgarna passar på en TTR?

Mvh Johan
 

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Centrum
Hoj
Yamaha R6:a
Hej!

Säljer min TTR -04 med motardhjul och eftermarknads blås. Fint skick. Kolla i annonserna!

/Daniel
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Hej!

Jag är på gång att införskaffa en omgång extra orginalfälgar till min TTR600 -00.

Har inte riktigt koll men här finns säkert någon som vet bättre...

Är det någon skillnad på årsmodellerna eller passar passar dom rakt av oavsett årsmodell?

Tack
Micke
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top