Köpings-åka

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
636:a. :) Kalashoj om man gillar krokig asfalt. :yoparty

Jo jag funderar på att sälja ktmen i förmån för en 636a. Låg 2 st zx6r 07or ute på blocket i helgen, för 39 resp 37 skulle dom ha.
Men jag vill hellre ha en 636 från innan 05. För dom e mycket lättare eller hur?

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jo jag funderar på att sälja ktmen i förmån för en 636a. Låg 2 st zx6r 07or ute på blocket i helgen, för 39 resp 37 skulle dom ha.
Men jag vill hellre ha en 636 från innan 05. För dom e mycket lättare eller hur?

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk

Fan vet, jag åker en 05:a som går som ett troll, helt standard är den med. :) Jag tror att senare modeller gick tillbaka till 599 cc, tydligen skall det vara märkbart i mellanregistret.

Tidigare modeller finns det ZX6RR (förutom ZX6R som är 636:an) - det är en 599:a med lite slirkoppling och lite lull-lull (05 och framåt har alla slirkoppling vill jag minnas).

Do it, kanonhoj.
 

Guran_101

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
1995 Suzuki RMX 250,1987 Honda CBR 1000F
Fruktat fint ikväll:) Och många dök upp roligt:)Mycket krokvägar och relativt lite "transport" vägar. Synd bara att Sultanen var stängt:va



Samling vid Mac Donalds Köping kl 18:00 på tidagar kom med tankad hoj, finns mackar nära mac D. Några brukar språkas lite om en rutt..jag brukar vara "reisleiter" och ligga först, vill någon köra om och köra lite fortare så är det ok(om man vet vägen:D) Vi väntar in den siste vid korsningar. Idag var vi nog 13 st iaf, en avvek efter Västermo, bra om man meddelar någon.

Bara komma när du kan du är välkommen:) Håll även utkik i samåkningstråden, ifall någon brummar ut någon annan dag och det kan vara annan mötesplats då, ex Markan i Strömsholm.


Okey. Då ses vi efter semmestern.:tummenupp
 

Kylig

Mattias
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Arboga
Hoj
GsxR
Mc polis cirkulerar i Arboga. Regbes på ej e märkt ljuddämpare. Kontrollbes Regskylt saknas(har en mindre) skyltlykta samt reflex.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Mc polis cirkulerar i Arboga. Regbes på ej e märkt ljuddämpare. Kontrollbes Regskylt saknas(har en mindre) skyltlykta samt reflex.

E-märkningen på dämparen är väl det enda man kan negga lite över, kontrollerar vännerna i blått alla bilar med kan man undra, är alla billigare piratprylar från diverse handlare e-märkta? Tvivlar på det...

/J
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mc polis cirkulerar i Arboga. Regbes på ej e märkt ljuddämpare. Kontrollbes Regskylt saknas(har en mindre) skyltlykta samt reflex.

Vilken tråkmåns att "jaga" fel så där..under tiden han säkert 3-5 rattfyllon passera...skulle vara bättre de har öga på bilar som vinglar etc istället för att ljuda över en ljuddämpare och lite skylt..högprio kan jag tänka mig för dem:huvet
 

Kylig

Mattias
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Arboga
Hoj
GsxR
Jo man kan ju tycka det finns bättre saker att göra än ta en som byter ljuddämpare och sätter dit snyggare skylt än orginal. Men slapp böter iaf.
Helt klart att han ville stoppa mig iaf för han måste vänt efter vi möttes sen letat på mig.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bara jag där idag verkade det som...

Bara du som inte var där:vaVi var ett helt gäng. Mac Donalds i Köping var vi var var du:confused:

Småvägar via Odensvi till Kolsva. Åsen mot Skinnskatteberg-Oti-Fagersta-Ängelsberg, väg 256 mot Salbohed. Polis såg ut att ha synpunkt på sportis-omkörning, som var lugn och fin och påbörjad av ett mer långsamt gående fordon:vaMed pallnit av bil och blink av lysena:DVänsterr mot Avesta, Vänster på motorväg en bit mot avtag och mot Möklinta, skumpigt i början sen vart det en riktig kringelikrokväg tills vi kom bakvägen in mot Sala.:tummenupp
 
Last edited:

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Ort
Kolbäck
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
"Kling och Klang" tände nog bara upp för att se så att du hade E-märkt dämpare Sportis...

Bra runda :tummenupp!
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Bara du som inte var där:vaVi var ett helt gäng. Mac Donalds i Köping var vi var var du:confused:

Småvägar via Odensvi till Kolsva. Åsen mot Skinnskatteberg-Oti-Fagersta-Ängelsberg, väg 256 mot Salbohed. Polis såg ut att ha synpunkt på sportis-omkörning:vaMed pallnit av bil och blink av lysena:DHöger mot Avesta, Vänster på motorväg en bit mot avtag och mot Möklinta, skumpigt i början sen vart det en riktig kringelikrokväg tills vi kom bakvägen in mot Sala.:tummenupp

18:31, inte en hoj där. PRatade med polaren som satt o käka, han hade inte sett nån h eller... Tog en sväng, 19:30 var det ingen där heller...
 

Kylig

Mattias
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Arboga
Hoj
GsxR
Håller man musen (datorns) över köpingsåkatråden kommer första inlägget upp där det står samling 18:30 kan ju vara lite missvisande om man inte vart med och åkt så man vet att det är 18:00 som gäller.

Bra runda, lite raktfram efter sala bara men klockan var ju mycket eftersom vissa skulle sitta och äta halva kvällen :)
Härligt tempo till Fagesta efter att han på rc8'an blev röksugen efter Kolsva och var tvungen att stå på för att hinna ta en cigg innan vi andra kom fram till Fagersta korset.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Dag: Tisdagar

Tid: samling 18.30 avfärd 18.43

Plats: på Mac Donalds med fulltankade hojar

Väl mött och hoppas det dyker upp lite nya ansikten nu...:)

Körningen kan tidigareläggas tidig vår och på höstkanten för att tillvarataga ljuset ute:)

Jag tittade givetvis i FÖRSTA posten där infon såg ut att stå...

Men nu vet jag....
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top