Teoriprov

hondaa_92

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2008
Ort
värnamo
Hoj
cbr 125
Hjälp Teoriprov

hallå alla mc förare, jag ska göra mitt teoriprov om en vecka och har pluggat rätt mycket på allting men kan någon säga vad man ska öva något extra på provet? som det kmr blir mer frågor. skulle va tacksam om någon kunde svara på detta :p
 
Last edited:

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Jämshög
Hoj
Derbi Gpr - 07
bara du har mycket trafikvett och vet hur man uppför sig i trafiken kan många märken och kan de mesta reglerna så ska det nog gå hän:tummenupp
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
träna på polismans tecken! :näsblod det var inte många av dom frågorna som jag klarade tyvär :huvet men ja klara iaf provet som jag är glad över :tungan
 

speedmonster

bonn råtta
Gick med
5 Jul 2007
Ort
varberg västkust
Hoj
honda nsr125r -89
jag tränade ganska mycket på hur man ska placera sig. regler, skyltar, sen så var det en del kuggfrågor typ vad en katalysator renar osv osv :tungan går säkert bra för jag tyckte det inte var så svårt fick 58 poäng man får minst ha 52:tummenupp
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
jag tränade ganska mycket på hur man ska placera sig. regler, skyltar, sen så var det en del kuggfrågor typ vad en katalysator renar osv osv :tungan går säkert bra för jag tyckte det inte var så svårt fick 58 poäng man får minst ha 52:tummenupp

okej jag fick 57 :tummenupp

Ja man ska läsa frågan nogrant pga som sagt kuggfrågor. läsa igenom dina teori-böcker några gånger hälst på utragen tid. ingen ide att mata in allt för då lär du glömma allt eller inte hänga med när det blir kuggfrågor
 

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
jag fick 59 i förrgår :p

men jag tror det är väldigt olika frågor, jag fick många miljöfrågor och knappt något om fordonet. Men som sagt du kanske inte allas får samma frågor som nån av oss här...
 

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
jag tränade på de mesta som dom andra har sagt,, kom ett par kugg frågor t.ex hur mkt man får lasta, däcktryck och lite sådant, kom några miljö frågor oxå.. ta de lugnt så fixar de sig
 

Flykt

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Ja hur fan skulle man veta hur mycket lufttryck det ska vara i däcken? :confused:
Jag fick också den frågan!
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
Ja hur fan skulle man veta hur mycket lufttryck det ska vara i däcken? :confused:
Jag fick också den frågan!

Det är ungefärliga siffror. Tror inte att ett av alternativen skulle fungera i en retta och ett annat i en motardhoj.

Har du en teoribok kan du ju försöka kolla upp det där exempelvis.
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
fanns ju en bild till den frågan :) var ju hur lätt som helst :) '
bara räkna lite ENKEL matte :tungan

hade själv 52 rätt på teroin för nån månad sen :tungan
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Ni ska ju inte bara läsa till provet. Kan ju vara bra om man minns något när man är ute i trafiken med..
 

Anton A

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer -98
Var noga när du gör provet bara. Riktigt noga. Man gör så lätt slarvfel och kuggar man på grund av det är det ju inte roligt.
Känner du dig säkler på teorin ska det nog gå vägen. Jag tyckte att det var lättare än jag trodde att det skulle vara. :)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top