importera HD från USA

Replica

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Harley-Davidson XL1200L -07
Hejsan!

Jag hade tänkt att importera en Harley-Davidson VRSC night rod från USA. Det jag undrar är vad är det jag behöver tänka på angående importering? Vad är det som behöver ändras på motorcykeln för att den ska klara besiktningen? Kan jag sälja vidare den snabbt i Sverige eller blir jag låst till den motorcykeln ett tag?

MVH Replica
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag har ingen koll på om nåt behöver ändras för att den skall gå igenom Svensk besiktning. Jag vet att viss modifikation som sidoblinkers måste åtgärdas på bilar.

Men att du får sälja precis när du vill är solklart. Tänk på att du kan momsa in den i Tyskland för 19 % moms ist för 25 %. Hojen lämnar aldrig fraktfartyget utan det är bara pappersarbetet som görs där. Den transporteras vidare till Göteborg.

Vissa tror jag skriver ner värdet på det dom importerar också för att betala så lite som möjligt i moms & tull. Men det är förstås olagligt.
 

Replica

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Harley-Davidson XL1200L -07
Någon som vet om det finns några länkar man kan kolla regler och så på? Vore tråkigt om man importerade en night rod så får man inte köra den här i Sverige pga att den låter för högt eller liknande.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Att MC'n låter e det minsta problemet.

Det viktigaste e att se till att att Title är free & clear. Man vill inte ha Wells Fargo el liknande under Lienholder.

Då e du Shiz kebab kan man säga. :näsblod
 

Replica

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Harley-Davidson XL1200L -07
Det där blev grekiska för mig, går det att förklara lite tydligare?:)

MVH
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Det där blev grekiska för mig, går det att förklara lite tydligare?:)

MVH

När du ska svara någon så låt texten i rutan stå kvar så man vet vem du svarar. Nu är ni bara två i tråden hittills men det blir väldigt förvirrande annars.

Vad RoLLER menade var att se till att alla papper förknippade med hojen är i ordning annars är ett bullrigt avgassystem ditt minsta problem. Om du är osäker på regler runt import så finns det massor med sidor som tar upp ämnet. Använd en sökmotor. Annars kan du alltid låta en importör ta hand om det hela åt dig. Det kostar en slant men det kan det kanske vara värt. De ordnar ju med frakt och allt isf.
 

Replica

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Harley-Davidson XL1200L -07
När du ska svara någon så låt texten i rutan stå kvar så man vet vem du svarar. Nu är ni bara två i tråden hittills men det blir väldigt förvirrande annars.

Vad RoLLER menade var att se till att alla papper förknippade med hojen är i ordning annars är ett bullrigt avgassystem ditt minsta problem. Om du är osäker på regler runt import så finns det massor med sidor som tar upp ämnet. Använd en sökmotor. Annars kan du alltid låta en importör ta hand om det hela åt dig. Det kostar en slant men det kan det kanske vara värt. De ordnar ju med frakt och allt isf.

Kan någon länka till några sidor där jag kan läsa mer om detta?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top