SH.com grupp/onsdagskörning 080528

Sjånadrotten

Bättre Lyss;Än Att Aldrig Spänna En Båge
Gick med
11 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
DL650A V-Strom
Tack för en lärorik och trevlig tur och speciellt tack till de som fick turas om att vara kökarl bakom mig. En samling rutinerade och trevliga entusiaster på den här onsdagsturen, som både gillar och kan köra hoj. Fick en hint om att träna t.ex. på Rörken, för att själv bli lite mer rutinerad på kurvtagning och svängar.

På nylagade oljegrusade vägsträckor hade jag dock bra häng på de övriga, där sand och grus slungades upp av framförvarandes bakhjul och träffade min hjälm och hoj, om jag låg för nära. Med ett 19" framhjul på min hoj och hyfsat mönstrade däck (Bridgestone Trail Wing 101/152), så kändes det ändå säkert i det då neddragna tempot.

Åkte även "Bogan" i bägge riktningarna. Efter en kopp kaffe i Vaxholm, körde jag mer inspirerat enligt mitt mått mätt på returen. Tack till en turkompis som åkte med den sträckan som kökarl. (Ganska mycket trafik med gående, cyklar, MC och bilar på "Bogan", så jag tar det lugnt på 50-sträckorna). Körde sen hemåt.

Kollar just på kartan och har försökt lägga in turen på Google Maps med hållpunkter, (skulle ha haft med min gamla GPS tejpad på hojen och haft den som en tracker). Förutom ett område och sträcka jag inte har exakt pejl på vart vi åkte, så har jag fått till att det stämde hyfsat i längd mot hojens egen km-räknare. Jag får ta och köra med någon mer gång i framtid, för att lära mig området lite bättre.

Men Rörken får det nog bli härnäst som sagt...
 

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ZX7R -96
Fille hade tankat bromsvätska .. som vanligt :(

Martin förolämpade tjejernas utrustning in their face

Haha, det var ju för skönt! :näsblod
Tack alla för en helskön kväll! Dagen började ju inte så bra för mig. Jobbat natt o var trött som vanligt. Stog o fipplade med bankomatkortet innan jag skulle åka och helt plötsligt hade jag två...delar. :huvet
Men det ordnade sig sen....Lagom tempo, lagom skitsnack...massa fina hojar. Kan det bli bättre? :)

/Anders
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Alla o alla :rolleyes: Två av tjejerna :)näsblod ) på Svea är inte samma sak som alla...

Du stirrade dig stinn på pojkar, ditt tunnelseende var ett faktum, så det är självklart att du inte uppfattade vad som hände runt omkring dig. :tungan

När man dessutom ger sig efter en halvkväll borde man inte ha någon talan! :arsele ;)
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Du stirrade dig stinn på pojkar, ditt tunnelseende var ett faktum, så det är självklart att du inte uppfattade vad som hände runt omkring dig. :tungan

När man dessutom ger sig efter en halvkväll borde man inte ha någon talan! :arsele ;)

Haha, kom du inte på nåt bättre.. Jag har bara ögon för en :kär ;)

Jo, halvkväll kan jag nog hålla med om.. Men en annan tar sig ju upp på morronen, vänder sig inte o somnar om som en fjunig tonåring (har inte flextid på jobbet :huvet )..

Var myyyyyge folk vid skogis när vi åkte förbi där..

Jag ville också ha Andreas!

Faxxiii! :tuttar

Är du chey? :brynad
 

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007

*blinka sött och nicka*
6353.gif
 

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Funderade på om fille glömt att han tagit av packväskorna för han lutar inte hojen något.

Nae, han undrade vad det var för plastig skithjälm jag köpt och varför jag inte köpt en snygg hjälm. Bara det att hjälmen var ju inte min utan snärtiga tjejen som stog bredvid :D:hihi

Mkt underhållande!

Arai hjälmar är ju direkt från Biltema :) Men du måste förstå Dice att du kan inte vara snäll mot tjejerna hela tiden du måste visa att du är snart än man :D

Du ser ju så manlig ut med ditt vinröda skinnställ..... :)

P.s

Skojar lite med dig......
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Tack! :pannkyss

Men det var lite väl kinky igår då Fille slickade dina fötter/tår på Sveavägen. Lite finkänsliga får ni va!

Jag är inte den som är den. Fille kände lukten av beläggningen från bogesundsvägen på knäpuckarna, han suktar så efter det att han inte kunde motstå.

:tuttar
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Tack! :pannkyss

Men det var lite väl kinky igår då Fille slickade dina fötter/tår på Sveavägen. Lite finkänsliga får ni va!

WTF, nu får du väl ta skaffa glasögon pöjk! Det enda jag inspekterade var huruvida "lillräkan" hade skrapat sina nya fiina magnesiumskydd på dojjerna. Det var tydligen något märke i dem men det hade tillkommit i samband med att han på att välta med hojen!:D

Jag är inte den som är den. Fille kände lukten av beläggningen från bogesundsvägen på knäpuckarna, han suktar så efter det att han inte kunde motstå.

:tuttar

Jag tycker det räcker med kommentaren ovan.:pannkyss
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
WTF, nu får du väl ta skaffa glasögon pöjk! Det enda jag inspekterade var huruvida "lillräkan" hade skrapat sina nya fiina magnesiumskydd på dojjerna. Det var tydligen något märke i dem men det hade tillkommit i samband med att han på att välta med hojen!:D

Nu är nog fan måttet rågat .. hårdsatsning drar igång. Hur avgör vi vem som vann så det blir tyst på dig?

Välta i 90knyck på kustvägen ja ... eller så kan du kalla det ramla av :D
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top