Polisen jagar inte fortkörare på MC

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Bra vettefasiken om det är...risken att storebrors-samhället tar till andra medel för att få bukt med problemet är väl betydligt större om polisen mer eller mindre ger upp.
Ägaransvar, regplåt fram...

För att inte tala om alla som inte borde försöka sig på att köra ifrån polisen, vad det kommer ställa till med när Benke Moppefucko vet att man minsann inte jagar en mc som sticker, samma Benke som precis fått ut kortet för A begränsat och pillat bort strypningen på sin 600:a...han har minsann sett hur man gör på youtube. :yoparty :rolleyes:

/J
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
både och, bra att man slipper häng, anus att de kommer ta till med andra medel..
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Outlaw!

Tjaaaa, vad ska det ta vägen. Alla dessa trimmade moppar som far fram som skållade råttor i trafiken, ingen utbildning/trafikinsikt och ingen insikt om livets bräcklighet:död ! Ibland tänker man att när dessa grabbar har stoppat in lite steroider i mopparna och dessa har växt ut och blivit exteema race-maskiner varför är de inte på en race-bana och visar sig duktiga, mot andra som är duktiga. Now wee are talking. Racing, pure Racing. Be a World champ! Till er som tycker det är roligt att fara fram som om det gällde livet, sist framme är en looser. En del utav er kommer att loosa livet. Livet är värt mycket mer än att vara först framme vid fiket. Måste du racea, visa att din.... är bättre än kompisens. Skaffa en racelicens, träna och du kanske blir den som vi kikar på i sändningarna på Euro-sport.

Fortsätter det så här så får vi väl alla som gillar mc, plocka fram gamla fotografier och berätta för omvärlden att för hade vi friheten att köra dessa underbara tvåhjuliga tingestar på 2 hjul på landsvägen. För att sedan gå ner till bussen eller annat för att ta oss ut på landet!:(
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Tjaaaa, vad ska det ta vägen. Alla dessa trimmade moppar som far fram som skållade råttor i trafiken, ingen utbildning/trafikinsikt och ingen insikt om livets bräcklighet:död ! Ibland tänker man att när dessa grabbar har stoppat in lite steroider i mopparna och dessa har växt ut och blivit exteema race-maskiner varför är de inte på en race-bana och visar sig duktiga, mot andra som är duktiga. Now wee are talking. Racing, pure Racing. Be a World champ! Till er som tycker det är roligt att fara fram som om det gällde livet, sist framme är en looser. En del utav er kommer att loosa livet. Livet är värt mycket mer än att vara först framme vid fiket. Måste du racea, visa att din.... är bättre än kompisens. Skaffa en racelicens, träna och du kanske blir den som vi kikar på i sändningarna på Euro-sport.

Fortsätter det så här så får vi väl alla som gillar mc, plocka fram gamla fotografier och berätta för omvärlden att för hade vi friheten att köra dessa underbara tvåhjuliga tingestar på 2 hjul på landsvägen. För att sedan gå ner till bussen eller annat för att ta oss ut på landet!:(

många skulle nog göra som du säger, men avsaknaden av banor osv gör det jävligt bökigt.
 

Nicotin

Guest
många skulle nog göra som du säger, men avsaknaden av banor osv gör det jävligt bökigt.



precis..framför allt så alla inte råd med så många bandagar om dom har tur att hitta platser...

Då tar folk oftast det billigaste alternativet, gasa satan i trafiken istället..
 

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Känns lite som att detta är polisens sätt att "demonstrera" mot sporthojar. De kanske vill att VV ska uppmärksamma mer och banka på en regskylt fram etc. Jag vet helt enkelt inte vad jag ska tycka.. Men det är ju inte polisens fel utan vårt, som kör för fort och sedan inte stannar förän det tar stop.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Fartkameror.

precis..framför allt så alla inte råd med så många bandagar om dom har tur att hitta platser...

Då tar folk oftast det billigaste alternativet, gasa satan i trafiken istället..

I love speed, och jag gillar att komma hem till familjen bääst.
Tagga ner lite, köra fort på vägen, ok då men lite kan vi väl hålla på oss. Vänta tills vägen är tom på övriga trafikanter, minimera riskerna. Och inte behöver vi väl provocera länsman med att öka farten när vi passerar fartkameran. Ny policy. SMYG förbi kamerorna. Var laglydig och trafiksäker när det är andra trafikanter närvarande. Bli en ögontjänare, fresta inte folks tålamod. I vårt avlånga land finns det massor utav möjligheter att njuta utav landsvägen i vårt eget goa tempo utan att höja risknivån nämnvärt. Var en god medtrafikant. Bli en smygare, jag kalla det va fan du vill. Men sluta provocera!
 

Henken

Guest
Jag tror inte det kommer bli någon större skillnad. De som drog tidigare fortsätter, de som stannade gör det även i fortsättningen. Kanske nån fler väljer att dra men det är nog en ytterst liten del. Jag förstår beslutet, men som sagt, nu kommer andra åtgärder. Kanske fängelsepåföljd? Det är nog inte så popuärt bland beslutsfattarna att Polisen ger upp, det ger dom dålig reklam.
 

njelger

Guest
Bra vettefasiken om det är...risken att storebrors-samhället tar till andra medel för att få bukt med problemet är väl betydligt större om polisen mer eller mindre ger upp.
Ägaransvar, regplåt fram...

Jag tror hela utspelet är ett sätt att "vädja" för större åtgärder mot mc. Tidgare gjorde de knappt det ändå.
Snart hittar man en regskylt i brevlådan. Sen kommer ägaransvar..sen när det upptäcker att ingen skyltar sin mc kommer första förbudet.
MC-åkare har alltid kör fort men förut var det inte så många som hade djävulsslipon, körde på bakhjulet i trafik eller weelade inför kamerorna. Man försökte mer hålla sig undan. Det fungerade.

precis..framför allt så alla inte råd med så många bandagar om dom har tur att hitta platser...

Då tar folk oftast det billigaste alternativet, gasa satan i trafiken istället..

ööööh vi har ingen lokal
 
Last edited:

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
kymco Cobraracer
Håller med! Så enkelt är det..

I love speed, och jag gillar att komma hem till familjen bääst.
Tagga ner lite, köra fort på vägen, ok då men lite kan vi väl hålla på oss. Vänta tills vägen är tom på övriga trafikanter, minimera riskerna. Och inte behöver vi väl provocera länsman med att öka farten när vi passerar fartkameran. Ny policy. SMYG förbi kamerorna. Var laglydig och trafiksäker när det är andra trafikanter närvarande. Bli en ögontjänare, fresta inte folks tålamod. I vårt avlånga land finns det massor utav möjligheter att njuta utav landsvägen i vårt eget goa tempo utan att höja risknivån nämnvärt. Var en god medtrafikant. Bli en smygare, jag kalla det va fan du vill. Men sluta provocera!
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Jodå, visst kommer polisen fortsätta att jaga mc!

Detta är bara ett politisk utspel för att väcka opinion mot sporthojar i allmänhet och att mc inte fastnar på fartkameror.

Trafikpoliser gillar av naturliga skäl inte att bli ifrånkörda och även om det är att mikroskopiskt samhällsproblem så svider det säkert för den enskilde trafiksheriffen. Således knorrar man i media för att samla opinion för tex nya lagförslag om regplåt fram eller diverse förbud.

Har vidare för mig att just denna polis, Bengt Svensson (då på Norrort) var den som för två år sen på samma sätt gick ut i medierna och ville förbjuda sporthojar på gatorna med skräckjämförelser om bilar med tusen hästkrafter som främst motivering. Han erkände själv i efterhand då att det i princip bara var ett utspel för att väcka opinion mot sporthojar.

Således, den som tror att de bekvämt kan rulla igenom nästa fartkontroll bör nog tänka om.

/Olzki
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
I love speed, och jag gillar att komma hem till familjen bääst.
Tagga ner lite, köra fort på vägen, ok då men lite kan vi väl hålla på oss. Vänta tills vägen är tom på övriga trafikanter, minimera riskerna. Och inte behöver vi väl provocera länsman med att öka farten när vi passerar fartkameran. Ny policy. SMYG förbi kamerorna. Var laglydig och trafiksäker när det är andra trafikanter närvarande. Bli en ögontjänare, fresta inte folks tålamod. I vårt avlånga land finns det massor utav möjligheter att njuta utav landsvägen i vårt eget goa tempo utan att höja risknivån nämnvärt. Var en god medtrafikant. Bli en smygare, jag kalla det va fan du vill. Men sluta provocera!


Det där sammanfattar mina tankar ganska bra efter 24 mil på hojen igår kväll. Lite trafik, breda landsvägar, bra asfalt, öppna områden med bra sikt. Jag väljer mina tillfällen. Och fy fan va härligt det är!
 

manneman

Guest
Detta är bara ett politisk utspel för att väcka opinion mot sporthojar i allmänhet och att mc inte fastnar på fartkameror.

Trafikpoliser gillar av naturliga skäl inte att bli ifrånkörda och även om det är att mikroskopiskt samhällsproblem så svider det säkert för den enskilde trafiksheriffen. Således knorrar man i media för att samla opinion för tex nya lagförslag om regplåt fram eller diverse förbud.

Har vidare för mig att just denna polis, Bengt Svensson (då på Norrort) var den som för två år sen på samma sätt gick ut i medierna och ville förbjuda sporthojar på gatorna med skräckjämförelser om bilar med tusen hästkrafter som främst motivering. Han erkände själv i efterhand då att det i princip bara var ett utspel för att väcka opinion mot sporthojar.

Således, den som tror att de bekvämt kan rulla igenom nästa fartkontroll bör nog tänka om.

/Olzki

Prexis! Den tar vi sa Bengt Svensson!
Jag kommer ihåg det där utspelet och nu när även SMC sade blankt nej till reg skylt fram så behöver sporthojshataren B.S ta till nya medel.
Om alla ger fan i att åka fort framför kameran och stryka svensson i sidan i femtielva knyck så blir ju inte problemet lika synbart inför storebror och då har B.S iaf mindre vatten på sin kvarn. punkt.
 

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Varberg- Valinge
Hoj
R1 Race Edition..
Jag håller med ovanstånde.. Retar man björnen så åker man dit. Så är det..
Men måste man hävda sig och köra som en jälva dåre genom stan, så tro fan att nån kärring eller liknade stör sig på dessa "ligister" och ringer farbror blå
och sitt lokala kommunal råd som vill få mer seniorer som röstar , lägger in förbud och fartgupp.. Och förbud mot både det ena och andra..

/ Westcoast/ Bluestorm..
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Detta är bara ett politisk utspel för att väcka opinion mot sporthojar i allmänhet och att mc inte fastnar på fartkameror.

Trafikpoliser gillar av naturliga skäl inte att bli ifrånkörda och även om det är att mikroskopiskt samhällsproblem så svider det säkert för den enskilde trafiksheriffen. Således knorrar man i media för att samla opinion för tex nya lagförslag om regplåt fram eller diverse förbud.

Har vidare för mig att just denna polis, Bengt Svensson (då på Norrort) var den som för två år sen på samma sätt gick ut i medierna och ville förbjuda sporthojar på gatorna med skräckjämförelser om bilar med tusen hästkrafter som främst motivering. Han erkände själv i efterhand då att det i princip bara var ett utspel för att väcka opinion mot sporthojar.

Således, den som tror att de bekvämt kan rulla igenom nästa fartkontroll bör nog tänka om.

/Olzki

Att ge denne trafiksheriff näring till sina uttalande, no way. Vi fryser ut honom. Ingen ved till brasan och den slocknar i bästa fall! Provokation......... jag tror i detta fall att vi sporthojsälskare är de som förlorar. Opinionen mot sporthojar? vad tror ni är den positiv eller negativ. Om de vill kör de över oss så att vi aldrig reser oss igen. Be SMART!
 

Nicotin

Guest
Jag tror hela utspelet är ett sätt att "vädja" för större åtgärder mot mc. Tidgare gjorde de knappt det ändå.
Snart hittar man en regskylt i brevlådan. Sen kommer ägaransvar..sen när det upptäcker att ingen skyltar sin mc kommer första förbudet.
MC-åkare har alltid kör fort men förut var det inte så många som hade djävulsslipon, körde på bakhjulet i trafik eller weelade inför kamerorna. Man försökte mer hålla sig undan. Det fungerade.



ööööh vi har ingen lokal

lokal ?
Du menar bana ?

men som så många andra skriver, dom som drar snuten nu kommer också fortsätta göra det och om detta nu är ett utspel så får det väl göra det..

ska bli intressant att se hur det utspelar sig i verkligheten..:D :gnissla
 

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
I love speed, och jag gillar att komma hem till familjen bääst.
Tagga ner lite, köra fort på vägen, ok då men lite kan vi väl hålla på oss. Vänta tills vägen är tom på övriga trafikanter, minimera riskerna. Och inte behöver vi väl provocera länsman med att öka farten när vi passerar fartkameran. Ny policy. SMYG förbi kamerorna. Var laglydig och trafiksäker när det är andra trafikanter närvarande. Bli en ögontjänare, fresta inte folks tålamod. I vårt avlånga land finns det massor utav möjligheter att njuta utav landsvägen i vårt eget goa tempo utan att höja risknivån nämnvärt. Var en god medtrafikant. Bli en smygare, jag kalla det va fan du vill. Men sluta provocera!

Håller med 100%. I love speed too fast det är kul att komma hem till familjen (tycker nog familjen oxå!:tummenupp ).
Vänta tills vägen är tom/tillfället OK. More stealth!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top