Xr 650 sprängd!!

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Nu har Boost överboostat:D var ute och körde på asfalt för att ställa bestyckning. höll på att sluta på kyrkogården bokstaligt talat!! på fullt gärn 3ans växel så exploderade plötsligt motorn mitt i en kurva dessutom och järnräcke!! bakhjulet låste sig omedelbart fick dessutom ett motorskott i benet (sved bra!!) kan säga att det blev .bredslider,stoppslider, tryckte in kopplingen men växelådan var helt stum den med, Endast tack vare mycket motard/asfaltssladdande och allmän tokkörning så vurpade jag inte. hade jag farit in och över räcket har jag kört rakt in på kyrkans begravningsplattser:gnissla det var väntat, för när jag satt ihop motorn så sopade jag i en prox vevstake den ska visst hålla lika bra som org?? (skulle säljas utan trimm) jag påstår att den är sämmre för det här är första vevstaken jag lyckats knäcka rakt av!! Trotts turbo på orginal staken så höll den finfint endast rulllagret som har farit förut. kan bara konstatera att jag var mycket ,,otroligt nöjd med effekten ända från tomgång till slutvarv ,målet var ju 80hk under 8000v och jag skulle kunna slå vad om att den lämmnade minst det och minst lika mycket nm snarare 85hk/nm. jag ska omedelbart skraffsa ihop en ny motor med samma trimm fast nu med falcon stake och inget rullager utan nu gör jag om till glidlager på vevtappen, Funka eller inte det blir snällare ras:tummenupp
Så Snåla inte vi trimmning för då går det som för mig. Ska man ta ut mer än 65hk på en xr600/650 så bör man byta till falcon stake/lager eller carrillo då håller det för 90 kusar :tummenupp
 

Bifogat

  • Bild 062.jpg
    Bild 062.jpg
    118.4 KB · Visningar: 254
  • Bild 058.jpg
    Bild 058.jpg
    86.9 KB · Visningar: 242
  • Bild 059.jpg
    Bild 059.jpg
    88.8 KB · Visningar: 186
  • Bild 060.jpg
    Bild 060.jpg
    65 KB · Visningar: 153
  • Bild 061.jpg
    Bild 061.jpg
    95.7 KB · Visningar: 207

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Voj voj! Så fort jag såg trådnamnet så tänkte jag på dig! Och hade jag fel...:D
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Tänka sig,inte ens en skottsäker Honda håller för lite
moderat trimning:D

Ta det på hondas 5-års garanti kanske:tungan
 

Dr.Bike

Guest
Vilket dj-la motorskott!

Man kan snacka om "halveringstid" på det blocket! :)
(går ju braatt flina nu när du lever...)

Kärde en sväng på Bogan idag, och där låg en totalskrotad Gixxer i diket, och en kille som iaf rörde på sig. Tack och lov fanns folk som stannat och hjälpte till så vi åkte vidare för att inte orsaka fler olyckor.

Hur gick det med ditt ben Boost?
Och hann du uppleva om toppen var bra eller svinbra?
Skönt iaf att höra att din rutin kunde rädda dig.

:tummenupp
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Vilket dj-la motorskott!

Man kan snacka om "halveringstid" på det blocket! :)
(går ju braatt flina nu när du lever...)

Kärde en sväng på Bogan idag, och där låg en totalskrotad Gixxer i diket, och en kille som iaf rörde på sig. Tack och lov fanns folk som stannat och hjälpte till så vi åkte vidare för att inte orsaka fler olyckor.

Hur gick det med ditt ben Boost?
Och hann du uppleva om toppen var bra eller svinbra?
Skönt iaf att höra att din rutin kunde rädda dig.

:tummenupp

Ja jag är tacksam!! Jorå jag hann ju känna lite på motorn och jag är sjukt inponerad över hela koncepptet/registert vad som gjort vad är jag osäker på men det är helt klart den trimmning som inponerat mest någonsin inklusive med turbo och laddtryck på 1,2bar!! detta här var sjukare på sätt och vis När jag fick dit 44 Lectronen bar det värkligen iväg med råge det gick att weela upp den på bahjulet i 10-170kmt till sista växel (ej koppling!!) förut hade jag svårigheter att ta upp den på 4an. det underliga var att den gick ännu bättre även under 4000v trotts 4mm större gasare så hatten av för Lectrons spridning av soppan:tummenupp Det blir helt klart en nybyggd likadan motor fast bättre stake då och 683-700cc + lite större insug med 50mm Letron:D Jag hann ju inte bestycka in den eller ens sätta dit värre tändning,
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top