Nu har Boost överboostat var ute och körde på asfalt för att ställa bestyckning. höll på att sluta på kyrkogården bokstaligt talat!! på fullt gärn 3ans växel så exploderade plötsligt motorn mitt i en kurva dessutom och järnräcke!! bakhjulet låste sig omedelbart fick dessutom ett motorskott i benet (sved bra!!) kan säga att det blev .bredslider,stoppslider, tryckte in kopplingen men växelådan var helt stum den med, Endast tack vare mycket motard/asfaltssladdande och allmän tokkörning så vurpade jag inte. hade jag farit in och över räcket har jag kört rakt in på kyrkans begravningsplattser det var väntat, för när jag satt ihop motorn så sopade jag i en prox vevstake den ska visst hålla lika bra som org?? (skulle säljas utan trimm) jag påstår att den är sämmre för det här är första vevstaken jag lyckats knäcka rakt av!! Trotts turbo på orginal staken så höll den finfint endast rulllagret som har farit förut. kan bara konstatera att jag var mycket ,,otroligt nöjd med effekten ända från tomgång till slutvarv ,målet var ju 80hk under 8000v och jag skulle kunna slå vad om att den lämmnade minst det och minst lika mycket nm snarare 85hk/nm. jag ska omedelbart skraffsa ihop en ny motor med samma trimm fast nu med falcon stake och inget rullager utan nu gör jag om till glidlager på vevtappen, Funka eller inte det blir snällare ras
Så Snåla inte vi trimmning för då går det som för mig. Ska man ta ut mer än 65hk på en xr600/650 så bör man byta till falcon stake/lager eller carrillo då håller det för 90 kusar
Så Snåla inte vi trimmning för då går det som för mig. Ska man ta ut mer än 65hk på en xr600/650 så bör man byta till falcon stake/lager eller carrillo då håller det för 90 kusar