Husaberg 2009

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Då är det kanske inte läge att tala om att du har, lite förenklat, en husamotor i din 525a. Leta reda på en bild på en husa från 99 eller 00 och kolla på toppen så ser du att de är i princip identiska.

Och till -09 är i princip allt gemensamt, mest blocket som skiljer.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
En bild till, annan vinkel
 

Bifogat

  • Jocke2009_4.JPG
    Jocke2009_4.JPG
    52.4 KB · Visningar: 222

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Bra koll dom har på svt: "Det blev succé direkt för Joakim Ljunggren i enduro-VM i Östersund i dag. Debutanten Ljunggren åkte helt respektlöst och tog hem VM-titeln."

Åfan, tar man hem hela mästerskapet så lätt...
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Det som sagts om produktionsstart är slutet av 2008 så om vi har tur är det några lyckliga som får fina hjulklappar i år. Mindraper, det aset, visade mig kvittot på sin handpenning helgen som var t.ex.
Tja!
Mmm, jag la handpenning på 10 loppor förra fredagen på en 570 -09. Hoppas den kommer på rätt sida nyår, gärna tidigare! Det finns en liten chans att de kan komma redan i slutet på oktober och det beror på hur väl förserietesterna faller ut.
Husabergs program till 2009 blir ett rent offroadprogram med 450 o 570 enduro som huvudmodeller. Det kommer även en "ökencross" huvudsakligen för de amerikanska och australiensiska marknaderna. Kort sagt en enduro utan lysen och med crossfjädring men med 18'' bakhjul. Crossmarknaden är KTMs, inget snack om det! Inga SM-modeller överhuvudtaget från Husaberg 2009. SM-kit kommer dock som sagts tidigare att erbjudas förmånligt vid köp av ny hoj. Passa på att köpa de sista 2008 modellerna ni som är sugna! Marin o Fritid i Laxå har köpt upp hela lagret från Matighofen och finns för fina priser i deras butiker i Örebro o Laxå.
Jag börjar tveka lite på mitt kubikval dock. Speciellt idag efter att ha manglat runt på Issis 450 och vår nya KTM 250 exc-f i all sorts terräng. 250n är riktigt vass och i all offroad som inte är stora raka grusvägar så hänger den med riktigt fint. Nästan så att 450n känns FÖR stark i många lägen:gnissla
Kommer jag behöva en 570? Hjälp mig med lite av era klokheter:)
//m
 

alexx86

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Får se vad det blir.
Någon som testat denna nya hoj? Märker man någon skillnad i köregenskaper när cylindern sitter med en annan vinkel än i de flesta andra motorer? Riktigt fin är det iaf...
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
blablabla text som ingen vill läsa...
Jag börjar tveka lite på mitt kubikval dock. Speciellt idag efter att ha manglat runt på Issis 450 och vår nya KTM 250 exc-f i all sorts terräng. 250n är riktigt vass och i all offroad som inte är stora raka grusvägar så hänger den med riktigt fint. Nästan så att 450n känns FÖR stark i många lägen:gnissla
Kommer jag behöva en 570? Hjälp mig med lite av era klokheter:)
//m
Det är ju synd att största som kommer är en tjejsjutti :D
Fatta så mkt du kommer grina när jag glider upp bredvid och sen gasar ifrån med ett hånflin i hjälmen. Köp 570 och leta ihjäl dig efter ett +600-kit :mattias
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Det är ju synd att största som kommer är en tjejsjutti :D
Fatta så mkt du kommer grina när jag glider upp bredvid och sen gasar ifrån med ett hånflin i hjälmen. Köp 570 och leta ihjäl dig efter ett +600-kit :mattias

Å hur mycke avis e ru rå ? På en skala menar jag :D :rofl
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Å hur mycke avis e ru rå ? På en skala menar jag :D :rofl

Hålla käften är oxå en jättebra idé :huvet :smasha :kulspruta :FU :6surkart :machinegu :martialar :kryckor

Är faktiskt jämrans avis men ibland måste man inse sina begränsningar :(
 

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Newmill
Hoj
CRF450
Är de nån som vet vad som ingår i detta motardkitt för -09? Är de bara hjul eller är de allt hjul bromsar fjädring plast etc. ???
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Är de nån som vet vad som ingår i detta motardkitt för -09? Är de bara hjul eller är de allt hjul bromsar fjädring plast etc. ???

Kvalificerad gissning är hjul och bromsar.
Plast?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Gissning... Jaja ingen annan som har ett svar utan gissning?
Plast, ja typ annan framstänka. :D

Bättre svar får du inte typ förrens ÅF får veta vilket lär dröja. En framskärm kostar 200:-
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Ingen har testat hojen ännu o ingen vet nåt i och med att den ännu inte finns! Bara Husabergs testpiloter, fabriksförare o nån skäggig satan som vart på rätt plats vid rätt tillfälle som vet nåt. Ingen vet vad den kommer att kosta, ingen vet när de kommer och ingen vet vad som ingår i ett SM-kit som man KANSKE kan köpa till. Här spekuleras bara vilt som alltid.
Vad jag däremot veeet är att 570n redan i höstas hade mer effekt än dagens 650 :D Vem skulle segla ifrån vem sa du?:hojraket
//m
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vad jag däremot veeet är att 570n redan i höstas hade mer effekt än dagens 650 :D Vem skulle segla ifrån vem sa du?:hojraket
//m


Man utgår ju givetvis ifrån att man trimmar skiten ur hojen o då tror jag 650:in ligger ganska mkt bättre till för att plocka ur ett par kusar mer :) Men, effekt är ju inte allt o förhoppningsvis kommer nya bergaren vara riktigt bra både i motor o i chassi.

Ang. supermoto-kit kan jag inte föreställa mig annat än att dom kommer köra med samma hjul som KTM. Då kommer ju KTM's supermoto hjul även fortsättningsvis passa, o bromar går alltid få på o fjädring går alltid bygga om. :yoparty
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top