Däck och annat till DR650SE

p2d

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
ER6n
Kör aldrig "cross" direkt utan det är mest grus och lättare traktorspår/stigar. Kan ni rekommendera ett par däck som håller lite längre än vanliga crossdäck? Jag kör nämligen ganska mycket på asfalt också, så jag skulle vilja ha någon hybrid mellan väg och offroad. Jag skulle uppskatta att jag kör ungefär 60-70% väg och resten offroad.

Dessutom skulle jag vilja byta ut framlyktan med kåpa och skydden som sitter framför händerna. Hade velat ha något häftigare, något tips? Originaldelarna ser lite 80-tal ut...

Tack på förhand!
 
Last edited:

maxx

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
zx6rr
Allt är en prioriteringssak.

Låter som Continental tkc80 skulle passa för din körstil. De är bra på asfalt och man får ut ganska många mil ur dem. De är ok på grus och lättare terräng så länge det är torrt. När det är blött blir de ganska hala.

Vill man ha bättre grepp offroad så är Pirelli mt21 ett alternativ. De är mer öppna och det ger bättre grepp men sämre livslängd.

Ett alternativ är att sätta ett mer öppet däck fram och ett tkc80 bak.
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Jag skulle nog satsat på pirelli mt21 som föregående talare skriver som ett alternativ. Lite sämre livslängd men är bra både på asfalt och lättare terräng.
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Jag körde på Michelin T63 till min DR650. Lite bättre på grus än TCK80 har jag för mig. M21 är ju helt klart bäst på grus av de gatdäck som finns men har heller inte så lång livslängd på asfalt.
 

p2d

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
ER6n
Jag körde på Michelin T63 till min DR650. Lite bättre på grus än TCK80 har jag för mig. M21 är ju helt klart bäst på grus av de gatdäck som finns men har heller inte så lång livslängd på asfalt.

Jag ringde precis till min lokala däckfirma och de rekommenderade Michelin T63. Jäkla beslutsångest man får nu då! :va
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
varför inte Maxxis intermediate

Intermediate-s.gif
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top