NMCK-tråden

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Södra Norrhult
Hoj
Yamaha Aerox 100
Maillista

Hej!

Kul att se att det förs en diskussion om förbättringar i klubben. Jag har skickat ut meddelanden till de som fanns på maillistan men det här är ju ett ypperligt bra alternativ när man vill dryfta något. Vad gäller absinthen är ju både Strindberg och Rembrandt lysande bevis på hur klarsynt man blir av denna underskattade dryck:crash :crash

Hoj!
 

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Norrhult
Hoj
Suzuki SV650s -06
Hej!

Kul att se att det förs en diskussion om förbättringar i klubben. Jag har skickat ut meddelanden till de som fanns på maillistan men det här är ju ett ypperligt bra alternativ när man vill dryfta något. Vad gäller absinthen är ju både Strindberg och Rembrandt lysande bevis på hur klarsynt man blir av denna underskattade dryck:crash :crash

Hoj!

Vår President har hittat hit:tummenupp
Dock är jag tveksam till att absinthen fanns på Rembrandts tid?
 

RobRas

Guest
Hej!

Kul att se att det förs en diskussion om förbättringar i klubben. Jag har skickat ut meddelanden till de som fanns på maillistan men det här är ju ett ypperligt bra alternativ när man vill dryfta något. Vad gäller absinthen är ju både Strindberg och Rembrandt lysande bevis på hur klarsynt man blir av denna underskattade dryck:crash :crash

Hoj!

Jag verkar inte ha fått något. Skrev jag så illa uppe i knutte?
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Hej!

Kul att se att det förs en diskussion om förbättringar i klubben. Jag har skickat ut meddelanden till de som fanns på maillistan men det här är ju ett ypperligt bra alternativ när man vill dryfta något. Vad gäller absinthen är ju både Strindberg och Rembrandt lysande bevis på hur klarsynt man blir av denna underskattade dryck:crash :crash

Hoj!

Jag har inte heller fått nåt mail!
 

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Södra Norrhult
Hoj
Yamaha Aerox 100
Stugan

Ni som blev utan mail har nog fått nu!

Vad gäller stugans uppfräschning tycker jag att vi borde ses där och gå en rond och skriva ner vad som skall göras, sätta oss ner och tänka till vad som behövs i materialväg och vad det kostar. Sen får vi uppskatta tidsåtgång och vilka som gör vad. Sen är det väl bara att tuta och köra kan jag tänka.

Kom med ett datum som passar!
 

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Ni som blev utan mail har nog fått nu!

Vad gäller stugans uppfräschning tycker jag att vi borde ses där och gå en rond och skriva ner vad som skall göras, sätta oss ner och tänka till vad som behövs i materialväg och vad det kostar. Sen får vi uppskatta tidsåtgång och vilka som gör vad. Sen är det väl bara att tuta och köra kan jag tänka.

Kom med ett datum som passar!

datum för att gå igenom är ju preliminärbestämt (fan vilket ord) till den 22/2, då vi med hjälp av absinthens gröna dimma lättare ska kunna se vad som behöver fixas:tummenupp
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Nån som inte kan den 22/2?? annars bokar vi det!?..
Snackade med min far idag o han håller på o averka lite i byn så han skulle slänga av en del uppe vid knutte.. lika bra o fylla boden så där finns..
Han hade även en bygg såg o lite annat som vi kan använda vid renoveringen..
Försöka få tag i lite priser på byggmatrial är av tyngsta vikt så vi vet vart priset på renovationen hamnar:confused: .

fredde har en vedklyv by the way..

Peace out //Linus
 

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Norrhult
Hoj
Suzuki SV650s -06
Tjugoandra funkar för mig.

En tanke bara, hade varit nice att snygga till "parkeringen" lite, kanske kantsten mot gräsmattan å fylla med lite mera grus?

Sen borde vi ta en ny bild till sommaren, på medlemmar med mc, liknande den som hänger på väggen vid telefonen, fast 2008 ist för 1977.
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Sen borde vi ta en ny bild till sommaren, på medlemmar med mc, liknande den som hänger på väggen vid telefonen, fast 2008 ist för 1977.

DET tänkte jag också på!! det måste vi göra...

22 funkar för mig också..
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Tjugoandra funkar för mig.

En tanke bara, hade varit nice att snygga till "parkeringen" lite, kanske kantsten mot gräsmattan å fylla med lite mera grus?

Sen borde vi ta en ny bild till sommaren, på medlemmar med mc, liknande den som hänger på väggen vid telefonen, fast 2008 ist för 1977.

ao helt rätt.. nu ser de ut som fan.. glas o skit överallt..
vi var juh där uppe en runda innan.. o kom på en brilljant ide, såga ner de fula trädet på framsidan.. ser ut som fan, halvruttet osv.. så såga när det o sedan kanske bygga ut parkeringen o sätta kantsten och fylla på me nytt grus.( om man nu får såga ner trädet för den som äger marken???)

//Linus
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
ao helt rätt.. nu ser de ut som fan.. glas o skit överallt..
vi var juh där uppe en runda innan.. o kom på en brilljant ide, såga ner de fula trädet på framsidan.. ser ut som fan, halvruttet osv.. så såga när det o sedan kanske bygga ut parkeringen o sätta kantsten och fylla på me nytt grus.( om man nu får såga ner trädet för den som äger marken???)

//Linus

Jag tycker det trädet är rätt fint..:(
 

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Norrhult
Hoj
Suzuki SV650s -06
Det trädet la jag ner massa energi på förra året. Klippte ner grenar å fixade en gräsmatta under ist för ruttna grenar å sånt skräp.
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Det trädet la jag ner massa energi på förra året. Klippte ner grenar å fixade en gräsmatta under ist för ruttna grenar å sånt skräp.

ja men de är rätt så fult iaf lasse.. o det lövar ner och är mer ivägen än till nån nytta.. röstning!?
o sen blir det lite xtra ved med! =)

puss
 

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Norrhult
Hoj
Suzuki SV650s -06
Jo man slipper ju räfsa som en jävla galning, å lite mer parkeringsutrymme. Fast vi kan ju inte gå hela vägen till skogskanten ändå, för det är ju en stor stenjävel bakom trädet mä.
Hade iofs vart snyggt att grusa in stenen mitt i parkeringen, så kan man parkera bågar utan stöd mot den :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top