Viktigt Läs Detta!

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
för att ha jobbat med hundar verkar du veta skrämmande lite.. vad får dig att tro att du kan avla fram kamp i en hund men inte avla fram andra egenskaper såsom att dom svarar bättre på träning...
klart schäfern anfaller på kommando men knappast "fire at will" till samma grad som en äckelhund...
och antingen är du riktigt dum eller så driver du om labben... klart som faan är det fler barn som blir bitna av labbar eftersom dom är 100 ggr vanligare i barnfamiljer och även en snäll hund kan ju reagera fel när en unge drar i örat på den ( ungar kan vara jävligt grymma mot djur)

Det är läge för dej att sluta skämma ut dej nu stefan!
Du vet inte något om hundar!
Vet du att min så kallade äckliga kamphund är en av dom vanligaste hundarna i england!
Vet du att den även kallas nannydog!
Vet du att den avlades för kamphund på 1800! nu lever vi på 2008!
Vet du att det är mkt sällan en tränad kamphund går till attack mot en människa, dom är tränade för att släppa på just komando!
Nu stödjer jag inte just den sortens verksamhet men jag ville bara bevisa hur lite du igentligen fattar/vet.
KOmmer radera din inlägg nu då jag inte vill se din j*vla signatur!
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Jag är väldigt kluven när det gäller sk kamphundar.

Själv har jag (vi) 2 st dvärgpudlar och jag låter aldrig mina hundar hälsa på en kamphund. Detta är inte för att jag tror att hunden är elak utan för att jag inte litar på att ägaren har koll på sin hund.
Man kan kanske göra en liknelse: kamphund-sporthoj.
En sporthoj kräver sin man och det gör definitivt en kamphund också.
Jag kör sporthoj men jag kan säga att jag inte är världsmästare på att hantera den därför tar jag det ganska lungt. Däremot skulle jag aldrig köpa en kamphund. Hur skulle jag göra om jag ville "ta det lungt" med min lilla vovve som stundtals helst vill slita allt o alla i stycken :confused:
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Jag är väldigt kluven när det gäller sk kamphundar.

Själv har jag (vi) 2 st dvärgpudlar och jag låter aldrig mina hundar hälsa på en kamphund. Detta är inte för att jag tror att hunden är elak utan för att jag inte litar på att ägaren har koll på sin hund.
Man kan kanske göra en liknelse: kamphund-sporthoj.
En sporthoj kräver sin man och det gör definitivt en kamphund också.
Jag kör sporthoj men jag kan säga att jag inte är världsmästare på att hantera den därför tar jag det ganska lungt. Däremot skulle jag aldrig köpa en kamphund. Hur skulle jag göra om jag ville "ta det lungt" med min lilla vovve som stundtals helst vill slita allt o alla i stycken :confused:

Äntligen någon som har förstått! Det mesta handlar om ägaren, och helt rätt ägaren bör veta vad dom ger sig in på gällande samtliga olika raser inom hundar! Exempelvis en vallare (fågelhund) etc. kräver en jävulsk massa uppmärksamhet och träning för att inte bli helt odräglig hemma! Medans en pudel är lättlärd och ofta ganska lugna och lite försiktiga!
 

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
små äckliga raser fram avlade för att slåss med varandra... precis som namnet antyder... att tro att man på hundra år fått ur det ur raserna bara för att man inte fortsatt extrem aveln är ju imbecillt...

inte bita. nej klart det ska mycket till... att en bra hund biter dig. som förmodligen står högre i rang än hunden enligt honom vore helt galet för hunden .. att bita en flockmedlem som står lägre i rang när den missköter sig grovt är ganska naturligt ,så har man inte tränat hunden att barnet står högre i rang är det inte så konstigt att dom biter..


sista frågan...sen ska jag ge mig så får ni tycka ni har rätt...

varför väljer ni sådan raser?? inte kan ni säga till hundra procent att det inte har lite med hela komplex grejen och osäkerheten att göra..????

Nu kan jag inte vara tyst längre. Du har ju ingea belägg för någonting du skriver, har du tagit reda på några fakta över huvudtaget? Du sitter hemma i din lilla lägenhet och surfar på aftonbladet och läser lite då och då om att en sk kamphund har bitit igen och formar dina "upplevelser" av kamphundar på nätet. Har man inte ägt en sk kamphund eller varit nära "vän" med en så tror inte jag att man kan uttala sig, detsamma gäller alla raser, jag kan ärligt säga att jag hade fruktansvärda fördomar mot rasen, i mitt fall en staffe, innan jag lärde känna några stycken. Och allt snack om att hundarna är avlade för kamp är bara skitsnack, hundarna som finns i sverige, renrasiga, har blivit avlade på mental stabilitet sen 80 år tillbaka i tiden, visst finns kampviljan kvar men man ska inte blanda ihop kamp vilja ocg aggresivitet. En stabil hund som har förtroende för sin ägare anfaller inte oprovocerat, en rädd och labil hund gör det.
Jag säger inte att det inte finns undantag, hundar kan vara psykiskt störda precis som människor men det har ingenting med aveln att göra.
Jag fick ett litet kvitto på att min staffe är väl uppfostrad för bara någon vecka sedan, min valp (en Akita Inu) blev biten av en Amstaff i örat och det blev lite gnäll o skrik. Luna, min staffe, satte sig ner och väntade på att jag skulle gå fram till hundarna och bryta, vilket jag också gjorde.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som hellst men nu orkar jag inte mer.
SW, skaffa dig lite mer erfarenhet av rasen/raserna innan du uttalar dig mer. Du är välkommen att ta lite långpromenader med mig o min Luna när som hellst, hör bara av dig!!!

Over and out!
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Visst ser den hemsk ut, om jag hade trott för en sekund att denna hunden skulle kunna anfalla utan orsak tror ni att jag skulle låtit min dotter hänga på hunden så här.

Sen att man alltid ska vara uppmärksam med barn och hundar (oavsett ras) tror jag att de flesta vettiga människorna förstår.
 

Bifogat

  • DSC00013.JPG
    DSC00013.JPG
    170.1 KB · Visningar: 81

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
små äckliga raser fram avlade för att slåss med varandra... precis som namnet antyder... att tro att man på hundra år fått ur det ur raserna bara för att man inte fortsatt extrem aveln är ju imbecillt...

inte bita. nej klart det ska mycket till... att en bra hund biter dig. som förmodligen står högre i rang än hunden enligt honom vore helt galet för hunden .. att bita en flockmedlem som står lägre i rang när den missköter sig grovt är ganska naturligt ,så har man inte tränat hunden att barnet står högre i rang är det inte så konstigt att dom biter..


sista frågan...sen ska jag ge mig så får ni tycka ni har rätt...

varför väljer ni sådan raser?? inte kan ni säga till hundra procent att det inte har lite med hela komplex grejen och osäkerheten att göra..????

Berätta gärna vilka hundraser som du anser är äckliga kamphundar.
Du behöver aldrig träna en hund att ett barn har högre rang än hunden, det vet den redan att den är om den är normalt tränad.

Varför man väljer en staffe?!
HUr väljer du en flickvän/pojkvän?

Jag tycker min hund är snygg! och har vunnit många utställningar för det också!
Sen tycker jag han är liten kompakt bra drag i men kan samtidigt slappa.
Sen har han personlighet som slår dom flesta hundarna.

Min rottweiler valde jag för samma anledning.

Om jag skulle ha får på landet och jag ville ha en brukshund så kanske jag hade valt en annan hund.
Just nu passar dom här hundarna mig väldigt bra.
SKillnaden mellan dej och mig är att jag förstår att du/folk är rädda för dom här hundarna och jag respekerar det!
Du å andra sidan som skulle föreställa en kompis eller vad du nu är, kallar min staffe för äcklig!
Vad är det för fel på dej? hundarna är mitt liv! precis som min flickvän!

Dålig liknelse MEN, hur skulle det kännas om du postade bilder på din flickvän och JAG och flera andra säger att hon är äcklig och horar runt?

HUr skulle du ha reagerat?
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
hahaha mellow .. snacka själv om att inte ha några belägg... vad i helvete tror du dig veta om mig.. och det du tror är jävligt tokigt för jag bor inte i nån liten lägenhet... och vad för skitsnack om läst i nyheterna.. kokar det inte i dig när du läser om våldtäktsmän eller måste nån våldta din morsa för att du ska få nåt imot våldtäktsmän?...

råttan: om du personligen tagit illa upp ber jag om ursäkt(uppriktigt)... är som sagt förut inte rädd för såna hundar för jag kan nog bryta en ,,,, mest för barns och andra hundars skull.. men jag hävdar dock att kamphundar skall förbjudas.. inte för att du är dålig med din hund .. inte för att din hund är farlig .. men för att det finns många såna labila hundar, med labila ägare... och dem är livsfarliga...

Bra du verkar förstå att det är ägarens fel, och kamphundar är förbjudna så du kan ta bort din löjliga signatur.
När du har gjort det så kommer att godta ursäkten, men inte innan det.

Och jag kommer ihåg att du har träffat min hund nu, men du sa aldrig något om att den var äcklig då.

Dock så skriver du att du är rädd för andra hundar eller barn? korrekt?
Om du vill så kan jag visa dej 100tals tidningartiklar där inte någon pittbull, staffe, amstaff har varit inblandad i dödandet av barn, utan det är helt "vanliga" familjehundar som har brutalt bitigt ihjäl barn.
 

SW

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Ort
örebro
Hoj
kx 250, sporthoj till nästa år får man hoppas
Bra du verkar förstå att det är ägarens fel, och kamphundar är förbjudna så du kan ta bort din löjliga signatur.
När du har gjort det så kommer att godta ursäkten, men inte innan det.

Och jag kommer ihåg att du har träffat min hund nu, men du sa aldrig något om att den var äcklig då.

Dock så skriver du att du är rädd för andra hundar eller barn? korrekt?
Om du vill så kan jag visa dej 100tals tidningartiklar där inte någon pittbull, staffe, amstaff har varit inblandad i dödandet av barn, utan det är helt "vanliga" familjehundar som har brutalt bitigt ihjäl barn.

tycker inte heller din hund är äcklig... fick ingen känsla av att den skulle vara dåligt skött... men det är allt som oftast sådana hundar som är farliga , i fel händer ,självklart som du säger finns det andra farliga hundar ... en dåligt skött golden KAN bli farlig men sannolikt inte... en dåligt skött pittbullterrier.. blir garanterat farlig då man inte undertryckt dennes agressiva gener..
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
tycker inte heller din hund är äcklig... fick ingen känsla av att den skulle vara dåligt skött... men det är allt som oftast sådana hundar som är farliga , i fel händer ,självklart som du säger finns det andra farliga hundar ... en dåligt skött golden KAN bli farlig men sannolikt inte... en dåligt skött pittbullterrier.. blir garanterat farlig då man inte undertryckt dennes agressiva gener..

DÄr har du fel :)
En golden har ofstast dåligare psyke, MEN är inte hälften så stark som en tex pittbull terrier, därav mkt större skador.

Därför golden ofstast har dåligt psyke är bara för att 90% av dem är utan stamtabla och ibland inavel eller blandras.
KOmmer fortsätta att radera dina inlägg så länge signaturen finns där.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag är väldigt kluven när det gäller sk kamphundar.

Själv har jag (vi) 2 st dvärgpudlar och jag låter aldrig mina hundar hälsa på en kamphund. Detta är inte för att jag tror att hunden är elak utan för att jag inte litar på att ägaren har koll på sin hund.
Man kan kanske göra en liknelse: kamphund-sporthoj.
En sporthoj kräver sin man och det gör definitivt en kamphund också.
Jag kör sporthoj men jag kan säga att jag inte är världsmästare på att hantera den därför tar jag det ganska lungt. Däremot skulle jag aldrig köpa en kamphund. Hur skulle jag göra om jag ville "ta det lungt" med min lilla vovve som stundtals helst vill slita allt o alla i stycken :confused:

Då kan du inget om hundar och dina hundar är inte alls trevliga individer. En person som har hund ska kunna hundar och veta hur man tränar, stimulerar samt uppfostrar dem. Det är inte mycket som skiljer sig från en "kamphund" och dina hundar förutom att en "kamphund" är starkare fysikst och psykiskt.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
DÄr har du fel :)
En golden har ofstast dåligare psyke, MEN är inte hälften så stark som en tex pittbull terrier, därav mkt större skador.

Därför golden ofstast har dåligt psyke är bara för att 90% av dem är utan stamtabla och ibland inavel eller blandras.
KOmmer fortsätta att radera dina inlägg så länge signaturen finns där.

Jag håller helt med dig ang kamphundar, äger en själv.
Men tycker du ska hålla dig till fakta, inavel eller icke stamtavla har inget med ostabila hundar att göra. Det har inavlats en hel del i staffar, samt många länder kan man bokföra staffar, amstaff, pitbull, ambulldog i samma register, det enda som skiljer dem åt är storlek och hur mycket bulldog de har i sig samt terrier. Därför de räcknas som bull&terrier raser.


Till er som vill förbjuda

Bara för en hund har ett starkare psyke samt fysik betyder det inte att den är farlig. Ska vi förbjuda alla människor som är större starkare än alla andra? Är det fel att vara bättre än andra?
Har nu levt med en "kamphund" sen 4½år tillbaks. Denna hund har växt upp med min familj, har några små syskon och aldrig, då menar jag aldrig har denna visat nå hot mot dessa ungar utan tvärtom. Ungarna är säkrare med han närvarande, skulle skydda min familj med livet som insatts ifall det skulle behövas, fel? När vart sånt fel i såfall?

Kan skriva en hel bok för att förklara dessa underbar varelser, men orkar inte. Är du/ni korkade eller lata att söka fakta och kunskap om dessa så är det ändå ingen ide för mig att försöka. Men alla grannar, släkt, vänner, arbetskollegor som haft emot sånna hundar, eller varit rädda för hundar tidigare älskar våran hund mer än nån annan hund idag. de är helt sålda på honom. de som hatade han mest älskar han mest. vad berodde deras hat/räddsla på må ni tro? jo okunskap. därför är kunskap makt :p

Har jag en kamphund? näe!!!!! hur ofta frågar ni schäfer ägare ifalld e vaktar konsentrationsläger? nä just det, jag kampar inte med min hund så det kan inte vara en kamphund. Han är bara snyggare, vackrare, ståtligare, snällare, underbarare, starkare m.m. än andra hundar så inte ska väl han få skit för det?



Förbjud förbjudarna
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top