ör 2008!

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Inte för att vara en pessimist, men det känns som om Ör börjar dö ut, vet inte varför men så är det, varför inte bara ut att köra satan på onsdagar??
Förresten var det dig vi såg ståendes i regnet med en bil på samma parkering strax utanför Braås??
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Inte för att vara en pessimist, men det känns som om Ör börjar dö ut, vet inte varför men så är det, varför inte bara ut att köra satan på onsdagar??
Förresten var det dig vi såg ståendes i regnet med en bil på samma parkering strax utanför Braås??

Japp...ör är fet-ute. Håller med. Jag åker mest dit för att lite annat folk jag känner möter upp där. Halva vägen var så att säga.

Lagom kvällstur också: Växjö - Härlöv - Ör - Åby - Rottne - Gårdsby - Sandsbro -Växjö igen... är allergisk mot för stora vägar... :D
 

M.D

De e bara rock`n`roll
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Växjö
Hoj
RSV-R Factory-04
Haha...

Precis det jag sagt hur länge som helst....
Bättre att ut o köra hoj istället för o åka till ältcafét o sparka sten o kolla på fransnissar...
 

Honken79

Just a simple man
Gick med
12 Aug 2007
Ort
växjö
Hoj
KTM 640 Duke II
Inte för att vara en pessimist, men det känns som om Ör börjar dö ut, vet inte varför men så är det, varför inte bara ut att köra satan på onsdagar??
Förresten var det dig vi såg ståendes i regnet med en bil på samma parkering strax utanför Braås??

Nä måste varit någon annan höll mig i Växjö trakten just på grund av att de inte såg för ljust ut på himmlen "Som om de vore något nytt", men blev ändå överrumplad av rengnt :gnissla
 

klabbarpan

Hojfotograf
Gick med
12 Jan 2008
Ort
Åby
Hoj
2004, Honda Varadero
Inte för att vara en pessimist, men det känns som om Ör börjar dö ut

Stämmer absolut, verkar vara mycket som konkurerar, många som åker till Tyrolen t.ex. Var där själv en onsdag men jag vet inte om det var något vidare.

Förra onsdagen var jag så långt man kan komma från Ör utan att lämna Sverige, Abisko närmare bestämt men nu på onsdag lär jag nog hamna i Ör, så ni som känner för att bli fotograferade...

Men det är ju faktiskt i augusti som det brukar vara som mest med folk i Ör, så håll ut gott folk.
 

RobRas

Guest
Dessutom är det semestertider och då brukar folk åka iväg har jag hört... Blir kanske Öhr på onsdag om inget roligare dyker upp..
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Haha...

Precis det jag sagt hur länge som helst....
Bättre att ut o köra hoj istället för o åka till ältcafét o sparka sten o kolla på fransnissar...

Det är ju du som tjatar om det jävla caféet hela veckan. Nästa gång får du åka ensam! :mad:
 

klabbarpan

Hojfotograf
Gick med
12 Jan 2008
Ort
Åby
Hoj
2004, Honda Varadero
Skakar liv i den här gamla tråden, 2008 har visserligen passerat men nu har jag äntligen fått tummer ur (satt nånstans där solen inte lyser) och uppdaterat min hemsida med bilder från Ör. Så håll till godo och gotta er lite i nostalgins tecken nu när vi går mot bättre tider. 2009 blir förmodligen inget stort år på fiket i Ör, själv kommer jag nog att häcka mer i Tyrolen, känns som att hojfolket är mer välkomna där. Finns förresten bilder även från Tyrolen på min hemsida, när tummen väl kommer loss så gör den det ordentligt.
Nu har jag ett nytt upplägg på sidan och kan uppdatera med bilder betydligt enklare. Förhoppningsvis kommer jag att lägga upp bilder i lite snabbare tempo.

Nu ser vi fram mot en ny säsong och tar det stilla på vägarna, inte minst i Åby så jag slipper bära hundhuvud för hela hojkollektivet.

:machinegu :machinegu Vill gärna slippa ilskna grannar...
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Skakar liv i den här gamla tråden, 2008 har visserligen passerat men nu har jag äntligen fått tummer ur (satt nånstans där solen inte lyser) och uppdaterat min hemsida med bilder från Ör. Så håll till godo och gotta er lite i nostalgins tecken nu när vi går mot bättre tider. 2009 blir förmodligen inget stort år på fiket i Ör, själv kommer jag nog att häcka mer i Tyrolen, känns som att hojfolket är mer välkomna där. Finns förresten bilder även från Tyrolen på min hemsida, när tummen väl kommer loss så gör den det ordentligt.
Nu har jag ett nytt upplägg på sidan och kan uppdatera med bilder betydligt enklare. Förhoppningsvis kommer jag att lägga upp bilder i lite snabbare tempo.

Nu ser vi fram mot en ny säsong och tar det stilla på vägarna, inte minst i Åby så jag slipper bära hundhuvud för hela hojkollektivet.

:machinegu :machinegu Vill gärna slippa ilskna grannar...

Dina grannar måste vara jätteosmarta eller bara avundsjuka om de blir arga på dig för att det gasar förbi motorcyklar strax över tillåten hastighet genom Åby. Finns det inget annat de kan gnälla på? Är de arga på alla lastbilschaufförer i Åby också? Det dundrar säkert genom en massa överlastade timmerbilar genom byn i hiskeliga hastigheter...och dessa förbannade, jävla Jehovas vittnen!

Men jodå, jag tänker köra jättesakta genom Åby. :)
 

klabbarpan

Hojfotograf
Gick med
12 Jan 2008
Ort
Åby
Hoj
2004, Honda Varadero
Är de arga på alla lastbilschaufförer i Åby också? Det dundrar säkert genom en massa överlastade timmerbilar genom byn i hiskeliga hastigheter...och dessa förbannade, jävla Jehovas vittnen!

Men jodå, jag tänker köra jättesakta genom Åby. :)

Ja, det klagas en del på timmerbilarna, nu har de äntligen tömt timmerlagret efter Gudrun som låg uppstaplat precis utanför byn, 11 rader, 270 m långa och 5 m höga, det blev några pinnar...

Jag kanske överdrev en smula, det har inte varit så farligt med gnällandet. De som är mest utsatta är de som bor längs med vägen i södra änden av byn, där har de flesta börjat lessna på att ligga och mala i 50 blås och börjat gasa på.

Men nu var inte det den springande punkten i tråden, vad tyckte du om bilderna?
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
jag var inte med på en enda! men KaliZ den linslusen....
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top