Bilcruising (protest) ikväll i sthlm

sladdandebarnet

En jobbigt svartsjuk jävel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
XT 660X
Går en cruising som protest mot kommunalpolitikerna att dom inte kan se till att fixa tillstånd för black race i tid, stängt Tullinge osv.

Texten kommer från Lazzat.nu
Självklart är hojar välkommna också.

Samling vid Coop forum Fittja och avgång klockan 21.30. Cruisen går mot Haninge och kommer köra inne i Haninge minst 2 varv. Den kommer bland annat passera förbi kommunhuset där ni gärna kan markera ert missnöje. När vi är klara där så glider vi sakta in mot stan och kommer då direkt upp på sveavägen. Väl därinne får ni göra vad som önskas men det som sen ligger i planering är en återsamling outlet Barkaby klockan 01.00

Visa ert missnöje med att allt ska gå så trögt och att vi inte längre tolererar att behandlas som vi inte ens existerar.

Jag hoppas på att det blir så mkt bilar så att tex Haninge korkas igen totalt. Mao minst ett par kilometer lång.

Ps: Dom som vill kan möta upp i Jordbro industriområde. Parkera då i så fall inne i industriområdet med förstabilen nere vid den nordöstra korsningen. Den som ligger närmast för att köra mot Huddinge. När karavanen kommer så vänta då tills sista bilen körtförbi och haka sen på.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Det finns säkert jättemånga politiker i kommunhuset kl 22:00 en vardag..
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Ugluk skrev:
Det finns säkert jättemånga politiker i kommunhuset kl 22:00 en vardag..

Jepp, och om några mot förmodan är där så ändrar dom säkert åsikt om alla "visar sitt missnöje"...
 

sladdandebarnet

En jobbigt svartsjuk jävel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
XT 660X
Nja, TV4,Aftonbladet,Expressen är informerade om att det kommer att genomföras en crusing. Poängen är att man ska visa upp sig och att det är många som vill åka.
Jag känner inte till hela historien då jag inte sitter i något utskott eller så men Tullinge är ju nerlagt, Barkaby för man inte åka på om man väsnas över 55db.
Lazzat fick till 2st lack Race hitills på norrsidan men när det skulle flyttas till södra sidan så sa man nej. Man drog ut på svaret tills idag. Polisen har sagt sitt godkännande men politikerna sa nej idag.

Varför det går på kvällstid är för att inte "störa" den normala trafiken allt för mycket samt att det var den tiden som Black Racet skulle ha gått.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Va? Ingen dragracing på Tullinge i år alltså? Jag som hade längtat sååå... :(
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
J-Bone skrev:
Va? Ingen dragracing på Tullinge i år alltså? Jag som hade längtat sååå... :(

Sista gick i början av sommaren, nu ska det bli bostäder på den fina flygrakan..... :(
 

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
Honda motard
Hur gick det? Blev det någon "cruise"?
Skulle gärna ha följt med men hamnade på annat håll.
 

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
Riktigt kul vare det på svea idag !!! Hoppas det där blir inställt mer, då blire dubbelt så skojjigare på svea ;)

P.S. Burnen direkt utanför McD var oslagbar :bow :bow

:peelout
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
man måste säga att det käns mycket mycket motiverat att bygga bostäder just på Tullinge.
Det finns ju inte mark nån annanstans i världen.
Så här lär det iofs sluta med allt motorrelaterat på sikt, eftersom det inte anses fint och belevrat som tex golf och fotboll.
Har själv ett par flygrakor inom några mil och det är väl egentligen aldrig nåt annat än ett jävla liv om hur det körs, även när det inte körs.
Sen har jag 5-6 golfbanor i närheten med, mycket nödvändigt måste jag säga.
Lönnfeta gubbar som står o svingar klubbor dan i ända, det fina folket.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
xplojt skrev:
Riktigt kul vare det på svea idag !!! Hoppas det där blir inställt mer, då blire dubbelt så skojjigare på svea ;)

P.S. Burnen direkt utanför McD var oslagbar :bow :bow

:peelout

*suck* moget..
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
sEiKo skrev:
Sista gick i början av sommaren, nu ska det bli bostäder på den fina flygrakan..... :(

Jaha, vart åker man nu då om man vill se seriös dragracing nära Tokholm? Och när?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Silwer skrev:
Seriös blir nog svårt utan strip, men gatbilarna kör tydligen på godkända gatrace nu ibland.

Jo, det var en riktig strip jag hade i tankarna... vilket event är närmast hufvudstaden? Och när?
 

sladdandebarnet

En jobbigt svartsjuk jävel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
XT 660X
Nä tyvärr så finns det inget vettigt alternativ längre. Lazzat har annordnat 2st striptävlingar på Johannisberg i Västerås men det är det enda för både bil och hoj. Bilar har fått köra sk Black Race på norrsidan av stan och det skulle ha blivit på södersidan också men politikerna sa nej samma dag som det skulle ha körts.

Hur det gick på crusingen......... man kan säga att det var mycket bilar, en del hojar. DN hade repotage på sin sida, första sidan i metro och ett repotage i TV4 nyhetsmorgon. Polisen uppskattade det hela till ca 100 bilar men jag tvivlar på det. När första bilen kom fram till korsningen kungsgatan/sveavägen så var det kö hela centralbron, nynäsvägen ända bort till globen så det borde ha varit fler än så.

Många var nöjda med resultatet för uppmärksamhet fick vi och det var det vi ville ha.
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Kyligast var mcpolisen som vart så till sig i byxan utanför McD Sveavägen när nån bil burnade, så att han wheelade!!! efter den....!!! Oerhört begåvat!!! :tummenupp
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top