"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Finns det fästhål på ytan?
Jag skulle vilja kunna placera min bordssåg på den hyfsat enkelt.

Beror väl på vad du menar med fästhål men nog borde den gå att klämma fast, ex. som när man placerar tvingarna liggande vilket jag gjorde för den blåa regeln. Jag har en liten bordcirkelsåg som lätt ryms på den där men jag har aldrig haft behov att sätta fast sågen, faktiskt.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Beror väl på vad du menar med fästhål men nog borde den gå att klämma fast, ex. som när man placerar tvingarna liggande vilket jag gjorde för den blåa regeln. Jag har en liten bordcirkelsåg som lätt ryms på den där men jag har aldrig haft behov att sätta fast sågen, faktiskt.

Det får bli en. :tummenupp
Såg smidig och ganska stabil ut.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Kolla på https://koneita.com/sv/1070-borrmaskiner
Alla elmaskiner jag har köpt (fått) på Biltema har gett mig besvikelse tyvärr (Vinkelslip, värmepicka, handborrmaskin, cirkelsåg)

Ditt billigaste exempel är dyrare och jag kan inte ta den i bilen och åka och ställa den på bänken hos kundtjänst om jag behöver.
Nu har jag i o f s aldrig haft något elverktyg från Biltema, men vi köper slit och slängverktyg därifrån till jobbet och det är endast ett elverk som pajat.
Det är väl troligt att det är lika mycket kinatillverkat som alla andra budgetgrejer.
Så länge det inte är glappt och rent farligt så duger det, jag borrar mest några låstrådhål och någon plåtbit ibland.
Skulle jag ha ett större behov så skulle jag nog leta efter etablerade maskinmärken.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har velat komplettera borrskruvdragaren med en impact driver men det blev en sån här istället.
Lite smidigare som skruvdragare, lämnar den förra ledig för borrar/försänkare och gav dessutom tillgång till en SDS-borrhammare.
Sedan var det borr-chuck, 90graders-chuck och en sido-chuck med som bonus.
GSR18V-60FC (2).jpg

Och i samma serie som allt annat så batterierna funkar! :tummenupp
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
20201021_204352.jpg
Köpte i o f s inte svarven idag men den kom på plats idag.
Blev tvungen att köpa en verkstadskran/motorlyft för att få upp den på bänken.
Och en sådan lyft har jag behövt länge så gjorde jag två flugor på smällen.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Stereoslutsteg, 2 x 350 W i 8 ohm. Mer muskler än finess, men lite drag under galoscherna på mina gamla dipoler, blir det ju...
 

Bifogat

  • Rotel RB1590.jpg
    Rotel RB1590.jpg
    74.9 KB · Visningar: 44

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
RB-1590, 0,03% THD och S/N 120db. Var bor du som kan nyttja den dynamiken? Dipol, 2x350 watt på surroundhögtalarna? Hur många lyssnarplatser har du i din "man cave", 500? :näsblod


Nej, inget surroundskit! Det är bara de här lite strömtörstande amerikanska damerna som får det mesta att gå på hörntänderna.

(Om det inte framgår av bilden så är det ett par klassiska Maggie, Magneplanar 2.5... Bra grejer, men lite kinkiga i umgänget med förstärkerier...)
 

Bifogat

  • IMG_0195 (4).JPG
    IMG_0195 (4).JPG
    294.1 KB · Visningar: 78

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Nej, inget surroundskit! Det är bara de här lite strömtörstande amerikanska damerna som får det mesta att gå på hörntänderna.

(Om det inte framgår av bilden så är det ett par klassiska Maggie, Magneplanar 2.5... Bra grejer, men lite kinkiga i umgänget med förstärkerier...)
Elektrostater är lite svårdrivna, inte sant?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Köpte en stege på 8 meter. Försökte hyra en, men trots flera minuters googlande och två telefonsamtal gick jag bet.
Det blir nog sämsta timpriset på något verktyg nånsin.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Elektrostater är lite svårdrivna, inte sant?


Nu är i o f s inte Magneplanar elektrostater, men i likhet med sådana saknar Maggie's låda (det är ju bara biffiga band, ribbons, uppspända i en enda stor baffel) så verkningsgraden ligger nånstans kring blygsamma 85-86 dB/500Hz /2.83ve. Annars, snälla och välljudande högtalare, nästan helt utan elektrostaters alla hyss och tics...

http://www.magnepan.com/
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Nu blev jag ju sugen på att ha nåt att plinka med. Fast isf blir det en HDR50. Det är nåt med revolver och 12,7mm som tilltalar...

- I verkliga livet är revolver klart skönast, men som leksaksvapen är den här P226:an slående autentisk med både rekyl, räfflad pipa och blowback. (och högsta tillåtna utgångshastighet för den här typen av vapen)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top