"Det här köpte jag idag!"-tråden

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Verkar sjyst.
Hmm, hur motiverar man inköp hos sig själv för den där? Funderar på användsområden.
Blev det några tillbehör?

Jag har ibland flera hojar stående nära arbetsbänken i garaget där jag har det fasta skruvstädet och ska kapa nån skruv eller rör med vinkelslipen, då måste det ju vara smidigt att använda den där utanför på uppfarten istället
Och så ska jag bygga friggebod och lite annat senare i sommar, så då hoppas jag att den ska komma till användning
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
https://youtu.be/GF2M9GCwRr8
Pressa lager - check (åtkomlighet kan dock debatteras i vissa lägen)
Kapa stockar - check
Fan, nu måste jag ju beställa log-jaws innan nästa runda ved. Tog ju lång tid att hitta ett nödvändigt tillbehör som jag villhöver :brynad
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
https://youtu.be/GF2M9GCwRr8
Pressa lager - check (åtkomlighet kan dock debatteras i vissa lägen)
Kapa stockar - check
Fan, nu måste jag ju beställa log-jaws innan nästa runda ved. Tog ju lång tid att hitta ett nödvändigt tillbehör som jag villhöver :brynad

Logjawsen är.... sådär. De är alldeles för låga för att kunna gripa om nåt tjockare än typ 100 mm. Dessutom rätt meckigt att klampa, kapa, lossa osv. För stockar är en gammal hederlig sågbock bättre... Däremot är deras hårda "engingeering"-klackar bra! Då kan man skippa skruvstädet helt.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Logjawsen är.... sådär. De är alldeles för låga för att kunna gripa om nåt tjockare än typ 100 mm. Dessutom rätt meckigt att klampa, kapa, lossa osv. För stockar är en gammal hederlig sågbock bättre... Däremot är deras hårda "engingeering"-klackar bra! Då kan man skippa skruvstädet helt.
Jag får släplass björkslanor från gallring i just den dimensionen. Ett h*lv*te att kapa då de är för lätta, bara snurrar på 'vanlig' sågbock när väl sågen river tag. Har hemmabyggd sågbock som klämmer hyfsat men skulle behöva komplettera med någon form av låsning för att bli säker på att de inte snurrar. Så för mitt speciella användningsområde tror jag det skulle sitta som fisken i vattnet med just log-jaws.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
IMG_0330.jpg
Mitt mål var att äga en HD innan jag blev 40. Jag lyckades med 6år till godo. Och ja den är snabb! :banana
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
View attachment 454273
Mitt mål var att äga en HD innan jag blev 40. Jag lyckades med 6år till godo. Och ja den är snabb! :banana

Jag köpte min en bra bit innan 30 :gnissla Alltid fått höra att jag är lillgammal men man får nog ändå säga att jag diskade av medelålderskrisen tidigt :hihi

Grattis till bågen, ser riktigt fin ut! :tummenupp Man ska köpa det man gillar och inte bry sig så mycket om vad andra tycker, då mår man bättre i det långa loppet :tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Man ska köpa det man gillar och inte bry sig så mycket om vad andra tycker, då mår man bättre i det långa loppet :tummenupp

Precis, men den kåpan var fan inte vacker någonstans.

<=====Men man kan ju alltid byta ut den mot något vackrare.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
KONNWEI-KW901-ELM327-Bluetooth-Pic18f25k80-Obd2-v1-5-Scanner-Car-Diagnostic-Tool-Code-Reader-Sca.jpg

20200528-052728.jpg

Så jag förhoppningsvis kan säga; Aahh

screenshot_2017-04-13-20-44-00.png



..och inte; Fakk!!1 :4skrika


Leaf-Spy-Report.jpg


Samt inte så mycket; :va

20200528-054916.png
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Precis, men den kåpan var fan inte vacker någonstans.

<=====Men man kan ju alltid byta ut den mot något vackrare.

Blir nog svårt att byta eftersom hela stereo paketet och navigationen sitter i kåpan. Men smaken är ju som baken. Jag tycker road glide är så frän just pga kåpan :yoparty
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Blir nog svårt att byta eftersom hela stereo paketet och navigationen sitter i kåpan. Men smaken är ju som baken. Jag tycker road glide är så frän just pga kåpan :yoparty

Ja vi är ju alla olika som tur är, alla kan ju inte gilla Bart-Kåpan
<=====

Men nu när du har köpt hojen, har du budgeterat 1/3 till för tillbehören?
Det finns massor av taiwankromade grejor med döskallar och flejms på, för att inte tala om alla kaffemmuggar och t-shirts med harleyloggor på, bara luftfilterkåpor finns nog så du kan ha olika varje dag.

Det är ingen liten livsstil du har köpt dig in i...
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top