Airbag-åka tråden

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Ja..den här tråden är för alla med inbyggda airbags som vill ut o åka sig lite tillsammans!

Personligen så är jag inte så duktig på..nä nu ljuger jag..personligen är jag askass på kurviga vägar och kan känna lite panik ibland när jag inte kan hålla farten med grabbarna (eller för den delen tjejerna som kör bra).

Fast tråden är ju för både tjejer som kör bra ;) och sånna som kör som jag.
Hinner inte åka idag men kommer att häcka här massor annars och i sommar o leta folk som vill köra!

Kram :nurse
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Några funderingar:
Har storleken betydelse?
Kan en airbag var i vägen?
Om man har gelébag och inte airbag, får man följa med då?
What about air heads?

:va

Och jag kör som en kratta och tycker inte om att köra i trafike, men jag äääälskar fnitterpauserna när vi haft våra tjejkörningar hittills, så JAG ÄR PÅ!!!:tummenupp

:tuttar
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Jag har inbyggd airbag! En. :nicka
Får jag va me då?
Din sitter lite väl långt ner, hjärtat. :pannkyss

och så är så det väl bara en? :va

(fast det kanske var för mycket sagt... kom jag på NU!!! :confused: Vill ju inte diskriminera alla oss tjejer/tanter/kvinnor som INTE har perky air bags au naturel...:rolleyes: )

EDIT: Det där var ju en KUGGFRÅGA JUH!!! Du HAR ju ingen airbag!!! :tuttar
 
Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(


Och jag kör som en kratta och tycker inte om att köra i trafike, men jag äääälskar fnitterpauserna när vi haft våra tjejkörningar hittills, så JAG ÄR PÅ!!!:tummenupp

:tuttar


:D Yeah right du kör dåligt! Om du kör dåligt då vågar jag aldrig följa med... :rolleyes:

Fnitterpauser låter bra. :tungan Idag är det dock föööör kallt.
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Fnitterpauser låter bra. :tungan Idag är det dock föööör kallt.
Mmm... alldeles för kallt, airbagsen fryser och vad har vi då för nytta av dem?!? :va Och :whip till den som kommer med förslaget att ge en hjälpande hand med uppvärmningen!!! :tuttar

Och du har inte sett mig köra sporthoj. Det finns en anledning till att väldigt få har gjort det. :tungan
 

Dr.Bike

Guest
Mmm... alldeles för kallt, airbagsen fryser och vad har vi då för nytta av dem?!? :va Och :whip till den som kommer med förslaget att ge en hjälpande hand med uppvärmningen!!! :tuttar

Och du har inte sett mig köra sporthoj. Det finns en anledning till att väldigt få har gjort det. :tungan

Nehe...då får man låta bli DET förslaget dårå :rolleyes: :D
(sorry bikerwoman...NU ska jag hålla fingrarna i styr!)
 

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
ZX10R
Mmm... alldeles för kallt, airbagsen fryser och vad har vi då för nytta av dem?!? :va Och :whip till den som kommer med förslaget att ge en hjälpande hand med uppvärmningen!!! :tuttar

Och du har inte sett mig köra sporthoj. Det finns en anledning till att väldigt få har gjort det. :tungan

:corn :galen :corn
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Mmm... alldeles för kallt, airbagsen fryser och vad har vi då för nytta av dem?!? :va Och :whip till den som kommer med förslaget att ge en hjälpande hand med uppvärmningen!!! :tuttar

Och du har inte sett mig köra sporthoj. Det finns en anledning till att väldigt få har gjort det. :tungan

:D Kan tänka mig att den kommentaren kommer snart.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Intresserad fråga: Om nu tjejer kör motorcyklar och är intresserade av det och i jämställdhetens namn vill bli sedda som motorcyklister i första hand, varför döps trådar om tjejåkning till såna här saker? Hur skulle det se ut om körningar med mest killar döptes till nåt med stock/slang/snabel/köttlans eller vad som helst?

Om kvinnor verkligen vill ses som jämlikar så måste de nog sluta anspela på skillnaderna mellan män och kvinnor och kanske vara lite mer... ja, vad ska jag säga? Neutrala? Jag framstår säkert som den tråkigaste av alla som skriver detta, men allt tjatter om jämställdhet och att bli fria från patriarkatets förtryck rimmar så illa med allt tutt- och ögonfransviftande. Det är inte upp till männen att låta er vara jämställda, det får ni nog se till att ordna själva.

Mvh,

/JämO
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Intresserad fråga
...
Jag framstår säkert som den tråkigaste av alla som skriver detta, men allt tjatter om jämställdhet och att bli fria från patriarkatets förtryck rimmar så illa med allt tutt- och ögonfransviftande. Det är inte upp till männen att låta er vara jämställda, det får ni nog se till att ordna själva.

Mvh,
/JämO

Men Mattias... *GÄÄÄSP* Inte en enda av de brewdar som skrivit i den här tråden hittills, är vare sig rödstrumpor eller brukar skrika på JämO utan är fullt kapabla att både ta vara på sig själva, hitta sin plats i samhället OCH bjuda på lite humor och självdistans.

Det ÄR skillnad på killar och tjejer, men inte på något sätt som föranleder särbehandling av den ena eller den andra. Det är supercoolt med män som fattar (och kvinnor) och du verkar vara en av dem som iaf vill! För budskapet vidare! :tummenupp

Om du vill kan vi samlas hos dig på vår första tjejkörning och både vifta med tuttarna och ögonfransarna bara för dig! Puss på nosen, du behöver inte försvara vår heder.

Och bara för att, så är tjejkörningarna ett sätt att skapa gemenskap bland de tjejer som kör hoj och för er killar att slippa allt tjatter som brukar bli vid stoppen. Jag kan bara intyga att det blir högljutt à la hönsgård. *asg*

Och du! Snabelåkatrådar är HELT okej för mig, säg till om ni vill ha airbags med! :krama
 
Last edited:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Men Mattias... *GÄÄÄSP* Inte en enda av de brewdar som skrivit i den här tråden hittills, är vare sig rödstrumpor eller brukar skrika på JämO utan är fullt kapabla att både ta vara på sig själva, hitta sin plats i samhället OCH bjuda på lite humor och självdistans.

Det ÄR skillnad på killar och tjejer, men inte på något sätt som föranleder särbehandling av den ena eller den andra. Det är supercoolt med män som fattar (och kvinnor) och du verkar vara en av dem som iaf vill! För budskapet vidare! :tummenupp

Om du vill kan vi samlas hos dig på vår första tjejkörning och både vifta med tuttarna och ögonfransarna bara för dig! Puss på nosen, du behöver inte försvara vår heder.

Och bara för att, så är tjejkörningarna ett sätt att skapa gemenskap bland de tjejer som kör hoj och för er killar att slippa allt tjatter som brukar bli vid stoppen. Jag kan bara intyga att det blir högljutt à la hönsgård. *asg*

Och du! Snabelåkatrådar är HELT okej för mig, säg till om ni vill ha airbags med! :krama

:rofl :rofl

Det är för väl att Whiskeyn inte kommit på bordet ännu..

Tjattret vid stoppen är ju halva passionen..
Fram för mixade turkörningar.. :yoparty
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
:rofl :rofl

Det är för väl att Whiskeyn inte kommit på bordet ännu..

Tjattret vid stoppen är ju halva passionen..
Fram för mixade turkörningar.. :yoparty
Bäst vi plockar fram den då! Vill ju inte göra Mattias ledsen... eller publiken besviken. :pannkyss Duger det med en liten skvätt Dalwhinnie tror du? :va

Blandade körningar ÄR bra, men vi hade så himla kul på våra tjejkörningar sist jag var med (2004 tror jag) och de brukar inte bli så många.

Ädit: Jag tror 1. att vi är i fel tråd för whiskyprat och 2. att resultat av whiskyprat kanske blir för mycket för Mattias!!! Och så 3. förstås, det är liiite för tidigt för whisky!!!
 
Last edited:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Bäst vi plockar fram den då! Vill ju inte göra Mattias ledsen... :pannkyss Duger det med en liten skvätt Dalwhinnie tror du? :va

Blandade körningar ÄR bra, men vi hade så himla kul på våra tjejkörningar sist jag var med (2004 tror jag) och de brukar inte bli så många.

Funkar för mig!!!
I värsta fall får jag väl gå ner i baren och hämta mer..

Blandade körningar är livsavgörande..
förstå hur jobbigt det blir och gå runt och se Skägget spänna sig med sin hockeyutrustning skrytande om sin självuppfunna skönhet.

Det är inte lätt att hålla sig ödmjuk vid sånna tillfällen.. :D

edit: nu lämnar jag den här tråden till er med medfödda ärbägs i de övre regionerna och sällar mig till oss som fått kämpa för den.. :tummenupp
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Men Mattias... *GÄÄÄSP* Inte en enda av de brewdar som skrivit i den här tråden hittills, är vare sig rödstrumpor eller brukar skrika på JämO utan är fullt kapabla att både ta vara på sig själva, hitta sin plats i samhället OCH bjuda på lite humor och självdistans.

Det ÄR skillnad på killar och tjejer, men inte på något sätt som föranleder särbehandling av den ena eller den andra. Det är supercoolt med män som fattar (och kvinnor) och du verkar vara en av dem som iaf vill! För budskapet vidare! :tummenupp

Om du vill kan vi samlas hos dig på vår första tjejkörning och både vifta med tuttarna och ögonfransarna bara för dig! Puss på nosen, du behöver inte försvara vår heder.

Och bara för att, så är tjejkörningarna ett sätt att skapa gemenskap bland de tjejer som kör hoj och för er killar att slippa allt tjatter som brukar bli vid stoppen. Jag kan bara intyga att det blir högljutt à la hönsgård. *asg*

Och du! Snabelåkatrådar är HELT okej för mig, säg till om ni vill ha airbags med! :krama



Nu räddade du hela skiten med din edit. Jag som hade retat upp mig så bra. :5sure

För det handlar natulrligtvis inte om att JAG ska ha alla tjejers uppmärksamhet, liksom.
Det handlar om att (ja, jag vet att det här är en av de ömmaste tårna att trampa på) tjejer gärna är jämställda så länge det passar dom. Kan man lura nån kille att hjälpa en med oljebyte/bromsbeläggbyte/vad det nu må vara så är det okej att reducera sig till ett hjälplöst våp som klipper med ögonfransarna för att få hjälp. Intresset att lära sig själv tycks inte finnas, och alternativet att betala för sig på en verkstad känns ju av förklarliga skäl inte så lockande, kanske.

Om jag ska generalisera lite kring män och deras tankesätt så är "jag kan själv" något av en självklarhet. Den dagen man blir stående på grund av tekniska problem ÄR det bra att kunna felsöka och kanske till och med laga själv. Tillhör man den skaran kvinnor som hemfaller åt ögonfransklippandet blir det svårt, för att inte säga omöjligt att komma därifrån så länge ingen lättlurad kille som går på ögonfransgrejen finns i närheten.

Jag kom just på en briljant idé. JAG lär upp alla tjejer i konsten att byta olja, stif och filter, bromsbelägg, kedja, drev, däck. Ser jag sen en enda tjej klippa med ögonfransarna har jag full rätt att fräsa åt henne. Är det okej?

Allvarligt talat så tror jag att tjejerna skulle få ut mer av sin hobby/sport/vad man nu vill kalla motorcyklandet om de faktiskt visste/kunde mer om vad som får fordonen att rulla och brumma. Jag vet att Ava körde en tjejmekkurs (oh, fint ord) och RoLLERs behöver ju inte vara sämre. Jag ska forska i möjligheten att göra världen till en bättre plats på detta eminenta sätt.

Yasha, du är en självskriven instruktör på denna händelse, hoppas jag?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Blandade körningar är livsavgörande..
förstå hur jobbigt det blir och gå runt och se Skägget spänna sig med sin hockeyutrustning skrytande om sin självuppfunna skönhet.

Det är inte lätt att hålla sig ödmjuk vid sånna tillfällen.. :D
:D
Vi var uppe i Umeå och körde lite enduro med ett gäng för ett par år sedan, andra gången i mitt liv för mig och enda tjejen på turen med en massa superproffs. Vi var 17 pers!!! (de trodde att vi skulle lyckas dra ihop 4-5 stycken via SH, så det visar ju styrkan i ett fungerande forum)

Hur som helst, jag lade mig av förklarliga skäl långt bak, men det var en gentleman som kände sig manad att åka sist och samla ihop eftertrupperna, med motivationen att han var skadad och ville ta det lugnt och gärna tog på sig uppgiften.

Det visade sig vid eftersnacket, att han ansåg sig ha haft den bästa turen av alla, med den bästa utsikten... :arsele Jag låg näst sist hela vägen!!! :rolleyes:

Ni män ÄR snuskhumrar! Och vi gillar er ändå. :pannkyss

Nu räddade du hela skiten med din edit. Jag som hade retat upp mig så bra. :5sure
...

Allvarligt talat så tror jag att tjejerna skulle få ut mer av sin hobby/sport/vad man nu vill kalla motorcyklandet om de faktiskt visste/kunde mer om vad som får fordonen att rulla och brumma. Jag vet att Ava körde en tjejmekkurs (oh, fint ord) och RoLLERs behöver ju inte vara sämre. Jag ska forska i möjligheten att göra världen till en bättre plats på detta eminenta sätt.

Yasha, du är en självskriven instruktör på denna händelse, hoppas jag?
Sorry, ville ju bara retas med dig, inte reta upp dig! Och grejen är den att jag hatar det där fenomenet lika mycket som du!

Fy f-n för kvinnor-kan-tjejer som hävdar kvinnans rätt att klara sig själv och vara sig själv och sedan står och snurrar med håret och viftar med ögonen för att det är en prestigeförlust att fråga om hjälp. Snacka om att bita sig själv i arslet! Dubbelmoral är otroligt oattraktivt oavsett vilken skepnad den nu antar.

ALLA skulle få ut mer av sin hobby om de visste mer om sina fordon, men tjejer i synnerhet blir otroligt stärkta av det har jag märkt.

Kan jag hjälpa till något så är jag så klart på. Men jag vet ju bara saker om enstånkor. *asg* Och just nu står sambon och mekar med min hoj, för jag har ingen lust och han tycker att jag är lat! :D

Glömde ju: Mattias, det där med att ha en anledning att fräsa, du kan ju göra ett försök. Kan du låta bli att fräsa annars då? Jag kan det INTE!!! Jag blir GAAAAALEN!!! :6surkart
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top