Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Inte jag iaf... Tycker den är för ful.. Skulle inte ta imot den äns om jag fick den.. Kanske då om någon som vill byta den mot en blå Kawa H2 Mach 4 750.
Inte jag heller, men de här hojarna tycks ha en trogen beundrarskara. För mig är den för extrem, för ful, och har för smalt användningsområde. Och på tok för dyr.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Även om jag tycker att en RD500 är extremt charmig så har jag svårt att bortse från hur mycket "bättre" motorcykel man kan få för samma pris.
 

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
Som fd. RD500 ägare så känner jag inte att det är något jag kommer skaffa igen... Finns
som sagt mycket annat, 'bättre', om jag får välja.
Men köper man en äldre MC är det iof. kanske inte 'bästa' MCn man är ute efter.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Det är väl lite som att äga en DeLorean DMC-12 ("Tillbaka till framtiden"). Om man heter Per Gessle eller nån annan sjukt rik person och vill impa på polarna är det kul att ha en i källaren, men för den genomsnittlige entusiasten är det ganska värdelöst.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Oj jävlar, är de så unika att de är värda nästan en halv miljon?

En mint RC45 är lätt 50-60 tusen Euro ”på kontinenten”. Just den där hade kanske lite väl höga mil för att dra in stora pengar, men då vågar man ju också använda den till dagsutflykter utan att bli idiotförklarad...
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
En mint RC45 är lätt 50-60 tusen Euro ”på kontinenten”. Just den där hade kanske lite väl höga mil för att dra in stora pengar, men då vågar man ju också använda den till dagsutflykter utan att bli idiotförklarad...
Då kan ju folket i "Euro" få behålla dessa hojar. En halv miljon för en hoj som egentligen ingen vill köra, utan som mest kommer samla damm i garaget. Jag tror vi svenskar är lite mer förnuftiga när det gäller motorcyklar...
Det är lite som att köpa en flaska vin för 50.000kr för att impa på någon. Är man "cool" eller är man "dum i huvudet"?..
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det är väl lite som att äga en DeLorean DMC-12 ("Tillbaka till framtiden"). Om man heter Per Gessle eller nån annan sjukt rik person och vill impa på polarna är det kul att ha en i källaren, men för den genomsnittlige entusiasten är det ganska värdelöst.

Den där rostfria bilen behöver man inte vara ”sjukt rik” för att äga, den kostar mindre än en vanlig tjänstebil och uppåt
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Inte jag heller, men de här hojarna tycks ha en trogen beundrarskara. För mig är den för extrem, för ful, och har för smalt användningsområde. Och på tok för dyr.

Nä jag tycker också det är svårt att motivera för dom pengarna, tycker den RD350 jag har ser bättre ut och för hälften av pengarna mot en 500 så har den nog ändå liknande körglädje
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Nä jag tycker också det är svårt att motivera för dom pengarna, tycker den RD350 jag har ser bättre ut och för hälften av pengarna mot en 500 så har den nog ändå liknande körglädje

Ungefär. Jag skulle kunna tänka mig att investera i en rd125 eller rd250, det lär väl vara ungefär samma sak i princip. Fast mer hanterbart, och mer att använda. Tvåtaktare körs mest i de mindre klasserna. Ungefär som Kawas klassiska trepip från 70-talet. 750 cc . Många vill äga en , men inte många vill köra omkring på den...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
https://www.blocket.se/vi/91501291.htm
a1c133e3bfb066417a3d74478637f8f9.jpg


Vem köper först ?

En orginalfetishist som mig får börja med att lacka om ramen. Frågan är om den är värd så mycket när den gått 4000? Jag skulle leta vidare.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Det är lite som att köpa en flaska vin för 50.000kr för att impa på någon. Är man "cool" eller är man "dum i huvudet"?..

Kanske inte dum eller cool? Känner en snubbe jag kör hoj med som köpte en flarra whisky för 85.000kr. Sålde den 5 år senare för 335.000kr. Investering med hyfsad avkastning men gissar att hojen inte ger samma avkastning på 5 år iofs :)
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Kanske inte dum eller cool? Känner en snubbe jag kör hoj med som köpte en flarra whisky för 85.000kr. Sålde den 5 år senare för 335.000kr. Investering med hyfsad avkastning men gissar att hojen inte ger samma avkastning på 5 år iofs :)

Men det kan väl knappast vara normal prisutveckling för alla alkoholhaltiga drycker i den prisklassen? Känns som att det lika gärna kan gå åt andra hållet.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Men det kan väl knappast vara normal prisutveckling för alla alkoholhaltiga drycker i den prisklassen? Känns som att det lika gärna kan gå åt andra hållet.

Så är det nog. Vansinnigt och sjukt att folk betalar dessa summor. 14K för en sketen Muminmugg tex. finns ju för den hugade spekulanten.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Det var väldans va det var mycket skitsnack om RD500 och Kawa 750 H2 här! :(

Är det helt tomt på genuina 2-taktsälskare numera?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Det var väldans va det var mycket skitsnack om RD500 och Kawa 750 H2 här! :(

Är det helt tomt på genuina 2-taktsälskare numera?

Absolut inte. Fast då handlar det mer om Yamaha DT125, Suzuki GT125 och liknande. Eller kanske rent av en MZ125?
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top