Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Nej fan - inga tummar upp för uttryck som groggmoppe eller ens stugmoppe, pliiiis!

Det bara normaliserar och banaliserar de fyra största problemen vi har: goon riding på fyllan, med obesiktigat material - utan körkort.
Fuck stugmoppe!

"Stugmoppe" är helt klart ett töntigt uttryck, men för mig representerar det ett mindre pretentiöst sätt att åka mc. Ungefär som när man åkte moppe, på med hjälmen, kicka igång och åk en sväng bara. Inget jobb med skyddsutrustning, lås, packning och annat. En "moppe" som står bakom stugan, alltid tillgänglig och lätt att använda.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Nej fan - inga tummar upp för uttryck som groggmoppe eller ens stugmoppe, pliiiis!

Det bara normaliserar och banaliserar de fyra största problemen vi har: goon riding på fyllan, med obesiktigat material - utan körkort.
Fuck stugmoppe!

Precis - tror ni media gör skillnad på när en äkta motorcyklist dundrar in i räcket efter att ha tappat fästet på en dålig väglagning och random fyllbult utan körkort på sin obesiktigade byhora? Förmodligen inte - "motorcykeldöden" är här och valfri myndighetsperson aktiveras ur cryosömnen och dammar av förbudsplakaten. Igen. SMC får träda in och reda ut allt. Wash rinse and repeat.

Så nej, låt stugmoppen dö bara. Eller för all del, ha en, men besiktiga skrotet, kör nykter och ha körkort.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Avd. "Saker som inte kan göras osedda"
347d71e94ba6e9039fb36e7e0a11c9b4.jpg

...fast med thinner
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Det finns två XT 350 på Blocket nu, men prisbilden verkar ju omvänd vad som diskuterats, avsevärt lägre pris i södern:
https://www.blocket.se/annons/skaraborg/yamaha_xt350/89634656

Än i norr:
https://www.blocket.se/annons/norrbotten/yamaha_xt350__lagmil/89584745

Men bra "groggmoppe" annars, som någon uttrycke det :tummenupp
Kan ju i och för sig vara avsevärd skillnad på skicket, svårt att bara bedöma utifrån bilderna.
Ja fast den i Boden lär han ju inte få såld till det priset :rodnar

Undrar bara, varför köpa en XT350 när motsvarande XT600 har 17hk mer, väger bara 4kg mer och i övrigt är i princip likadan? :)
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Här har vi en till, en Jawa 250CC för 5 000 kr. Lär inte bli gammal på Blocket.

https://www.blocket.se/annons/vastmanland/jawa_250cc____ezet/89867893

Ett stycke nutidahistoria.

1980 hade verkligheten både kommit ikapp och kört förbi. Detta är en av de sista Jaworna som har värdigheten kvar i behåll. Senare in på 80talet kommer det Jawor som är rent rörande med sin tillkämpade tillgänglighet, påklistrade poppighet och outdated updates.
Man riktigt ser hur dessa sena åttotals skäms över hur dom är utstyrda - som en byggnadsarbetare påtvingad ballerinadress, sockiplast och bahytt. (Googla!)
Mindre än 10 år från det att denna hojen gick av "produktionslinan" så kastas det en hel mängd skiftnycklar rakt in en halv värld och en samhällsmodell kollapsar under trycket av sin egen otidsenlighet - och landet hojen kommer från upphör att gälla!

5000 spänn för ett stycke fungerande industri- och nutidahistoria är ett bloody bargain!

...åsso luktar den gott.


Tjööööp!
 
Last edited:

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ja fast den i Boden lär han ju inte få såld till det priset :rodnar

Undrar bara, varför köpa en XT350 när motsvarande XT600 har 17hk mer, väger bara 4kg mer och i övrigt är i princip likadan? :)

Ja, vadtusan, jag bor ju i Boden, så hade kunnat tänka mig att köpa den.
Råkade ju använda felaktigt ordval tidigare (xxxxxmoppe), så jag höll på att bli rullad i tjära, men omformulerar...
Skulle kunna tänka mig att ha den till min samling, åka till brevlådan med den sommartid, och i övrigt ha den i vardagsrummet istället för både akvarium och julgran.
Men.....prisbilden känns inte ok för det ändamålet, så jag letar vidare :dummer
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag tycker den är skit ful då... Hjulen å brädlappen man ska ha baken på går fet bort...

Ljuddämparen lämnar lite att önska också.

Vad sålde Stellan Egeland sin Slugger för, typ 250 000kr om jag inte minns helt tokigt? Hemmasnickrad cromolyram med alla värsta navstrygningsgrejjerna från ISR, titanavgas, turbo och massa annat bus, byggd av någon som varit världsmästare i hojbygge. Lite mer proveniens på ett sånt bygge.

Fantasipris på den där. :näsblod
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Varför började ni posta bilder på er själva...:va
Det här är ju en Blocket tråd ju...


En hyffsad snygg café racer....Men 210 000 SEK snygg..??

https://www.blocket.se/annons/skane/unika_bmw_caf__racer/89873316
View attachment 454024


Ah!
Den är plåtad utanför fönstret till en BMW-handlare.
Jamän det förklarar priset, helt klart.

I samband med detta vill jag tillkännage att jag har ett bra ämne hemma för någon att bygga vidare på.
Det är en K1100 snuthoj från -96.

Jag släpper den för 145.000.-
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Ett stycke nutidahistoria.

1980 hade verkligheten både kommit ikapp och kört förbi. Detta är en av de sista Jaworna som har värdigheten kvar i behåll. Senare in på 80talet kommer det Jawor som är rent rörande med sin tillkämpade tillgänglighet, påklistrade poppighet och outdated updates.
Man riktigt ser hur dessa sena åttotals skäms över hur dom är utstyrda - som en byggnadsarbetare påtvingad ballerinadress, sockiplast och bahytt. (Googla!)
Mindre än 10 år från det att denna hojen gick av "produktionslinan" så kastas det en hel mängd skiftnycklar rakt in en halv värld och en samhällsmodell kollapsar under trycket av sin egen otidsenlighet - och landet hojen kommer från upphör att gälla!

5000 spänn för ett stycke fungerande industri- och nutidahistoria är ett bloody bargain!

...åsso luktar den gott.


Tjööööp!

Åsså va den såld, tog inte många timmar. Tyvärr ser man aldrig såna klipp här i Stockholm, här är folk alldeles för medvetna om priset. Elle snarare, man tror man sitter på guld när man ska sälja sin klassiker.
På nåt sätt är det sköna hojar, de där gamla tvåtaktarna. En "riktig" mc på nåt vis. Vore i alla fall inte fel att ha en i garaget.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
På nåt sätt är det sköna hojar, de där gamla tvåtaktarna. En "riktig" mc på nåt vis. Vore i alla fall inte fel att ha en i garaget.

Japp, skitsköna! Men man luktar väldigt mycket efter ett varv på stan! Hade en IZH Planeta -68 ett slag, men man luktade för mycket ryss efter en vända så den fick gå!
 

Bifogat

  • Cool Izh.jpg
    Cool Izh.jpg
    999.8 KB · Visningar: 172
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top