Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Ja de där kostar alltid 15 tusen oavsett, men billigt betyder nästan alltid ”fem timmar från Sthlm”

Undrar varför säljare i Värmland och Småland aldrig har koll på priser hmm

Och varför finns 90% av alla Trailhojar i Alingsåstrakten?

Priserna i Stockholmstrakten (Sörmland och Uppland..) är ofta det dubbla mot resten av landet. Så rika är vi inte i Stockholm, möjligen är lönerna något högre, men å andra sidan är våra boendekostnader mångdubbelt högra än i resten av landet.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Priserna i Stockholmstrakten (Sörmland och Uppland..) är ofta det dubbla mot resten av landet. Så rika är vi inte i Stockholm, möjligen är lönerna något högre, men å andra sidan är våra boendekostnader mångdubbelt högra än i resten av landet.

Nej, boendekostnaden är på intet sätt "mångdubbelt högre" än i resten av landet...

Har ni 08-or allmänt så dålig koll på allt utanför tullarna?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Nej, boendekostnaden är på intet sätt "mångdubbelt högre" än i resten av landet...

Har ni 08-or allmänt så dålig koll på allt utanför tullarna?

Jag har haft kollegor i Västerås, Karlstad, Luleå, hålor i Skåne. Samma lön, JÄVLIGT mycket billigare hus än mitt.

Hur menar du? En villa motsvarade min fast i Vingåker kostar typ en och en halv miljon om ens
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det är många ting på ett spett, som ett äktenskapsförord mellan två barskrap. :fakta

https://www.blocket.se/annons/kalmar/suzuki_hayabusa__nyskick__958_mil__original_/89787784

Herregud... När jag ser sånt får det mig alltid att undra hur personen som person är...



Annonsen säger, bland mycket annat:

Talar endast tydlig svenska


Trist.
Det utesluter dels vårt södra grannland med 80 miljoner innevånare - som faktiskt har ekonomi att betala sådana pengar för en fin Busa.
Dessutom utestänger han den finsktalande delen av vår östra rikshalva - där just Hayabusor är väldigt eftertraktade och högt värderade. Dessutom ett land i Eurozonen, med starkare valuta än vår.
Damn, en sådan människa nobbar nog tillochmed en Finlandssvensk, eftersom han inte upplever dennes svenska som tillräckligt tydlig. :rodnar:rodnar:rodnar

Snacka om att begränsa sin kundkrets på en ganska speciell hoj.
Snacka om att begränsa sig själv.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja de där kostar alltid 15 tusen oavsett, men billigt betyder nästan alltid ”fem timmar från Sthlm”

Undrar varför säljare i Värmland och Småland aldrig har koll på priser hmm

Och varför finns 90% av alla Trailhojar i Alingsåstrakten?

Njae...

En 650 Dominator går nog för 15', men en NX 250 Dominitino skall inte kosta 15'.
5' var ett kalaspris, men kring 10' börjar det ta emot.
Det finns 125or som kör åttor kring en cykel med mintgrön sadel...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Njae...

En 650 Dominator går nog för 15', men en NX 250 Dominitino skall inte kosta 15'.
5' var ett kalaspris, men kring 10' börjar det ta emot.
Det finns 125or som kör åttor kring en cykel med mintgrön sadel...

Jo men de där 250 är alltid lite för dyra, även om många verkar ha de där karosskitet
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Annonsen säger, bland mycket annat:




Trist.
Det utesluter dels vårt södra grannland med 80 miljoner innevånare - som faktiskt har ekonomi att betala sådana pengar för en fin Busa.
Dessutom utestänger han den finsktalande delen av vår östra rikshalva - där just Hayabusor är väldigt eftertraktade och högt värderade. Dessutom ett land i Eurozonen, med starkare valuta än vår.
Damn, en sådan människa nobbar nog tillochmed en Finlandssvensk, eftersom han inte upplever dennes svenska som tillräckligt tydlig. :rodnar:rodnar:rodnar

Snacka om att begränsa sin kundkrets på en ganska speciell hoj.
Snacka om att begränsa sig själv.

Man borde fråga honom "hej kompis besta pris?"
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jo men de där 250 är alltid lite för dyra, även om många verkar ha de där karosskitet

AX-1, fanns tydligen en specialmodell, kåpor går att köpa fortfarande. Försök hitta balla eftermarknadskåpor till andra låtsasoffroader från samma tid
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har haft kollegor i Västerås, Karlstad, Luleå, hålor i Skåne. Samma lön, JÄVLIGT mycket billigare hus än mitt.

Hur menar du? En villa motsvarade min fast i Vingåker kostar typ en och en halv miljon om ens

Ut och surfa Hemnet!


Buy quality, cry once
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Annonsen säger, bland mycket annat:




Trist.
Det utesluter dels vårt södra grannland med 80 miljoner innevånare - som faktiskt har ekonomi att betala sådana pengar för en fin Busa.
Dessutom utestänger han den finsktalande delen av vår östra rikshalva - där just Hayabusor är väldigt eftertraktade och högt värderade. Dessutom ett land i Eurozonen, med starkare valuta än vår.
Damn, en sådan människa nobbar nog tillochmed en Finlandssvensk, eftersom han inte upplever dennes svenska som tillräckligt tydlig. :rodnar:rodnar:rodnar

Snacka om att begränsa sin kundkrets på en ganska speciell hoj.
Snacka om att begränsa sig själv.

Han nobbar även skåningar och en lång rad andra svenskar. :)

Fast han kanske bara annonserat ut hojen för att frun vill det.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Herregud... När jag ser sånt får det mig alltid att undra hur personen som person är...

Håller med om det :va
-Och blir alltid lika tagen av ord som "intressekoll" ????
-Och skulle också önska en redogörelse av hur man kommer fram till att "bytesvärdet är givetvis högre....".
-Och min pryl då? Den som vi ska komma överens om att byta med, är inte värdet högre för den också, eftersom jag ska byta den?

Tur att man nyss har fått två svarta koppar kaffe, så man orkar med en blocketannons....
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Håller med om det :va
-Och blir alltid lika tagen av ord som "intressekoll" ????
-Och skulle också önska en redogörelse av hur man kommer fram till att "bytesvärdet är givetvis högre....".
-Och min pryl då? Den som vi ska komma överens om att byta med, är inte värdet högre för den också, eftersom jag ska byta den?

Tur att man nyss har fått två svarta koppar kaffe, så man orkar med en blocketannons....

Ja det med bytespriser har jag också funderat över..

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?288311-Försäljningspris-vs-bytespris&highlight=
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Nej, boendekostnaden är på intet sätt "mångdubbelt högre" än i resten av landet...

Har ni 08-or allmänt så dålig koll på allt utanför tullarna?

Inte generellt kanske, men en villa som i Stockholms utkant kostar 5-6 miljoner kan köpas i Sundsvallstrakten för ca 1 miljon. Men det var inte set som var min poäng, utan att hojpriserna (för vissa modeller i all fall) ligger runt det dubbla här i Stockholm.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top