Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
https://www.blocket.se/kristianstad/Yamaha_sr_500_scrambler_projekt_87706352.htm?ca=11&w=3

Ännu ett av alla dessa "projekt". Brukar inte de här hojarna ligga runt 30-40000 i bra originalskick? Har väl närmast kultstatus, men som projekt är värdet en bråkdel av vad det en gång varit. Hade jag haft tillgång till verkstad hade jag varit frestad att köpa den och återställa till original, det hade varit både en god affär och en god kulturhandling.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
https://www.blocket.se/kristianstad/Yamaha_sr_500_scrambler_projekt_87706352.htm?ca=11&w=3

Ännu ett av alla dessa "projekt". Brukar inte de här hojarna ligga runt 30-40000 i bra originalskick? Har väl närmast kultstatus, men som projekt är värdet en bråkdel av vad det en gång varit. Hade jag haft tillgång till verkstad hade jag varit frestad att köpa den och återställa till original, det hade varit både en god affär och en god kulturhandling.

Fasen vilken tur man har!
Alltså verkligen! Tur!!!

Jag vände nere i Yngsjö idag, hade tid över, stålar på kontot och plats i bilen - och ingen aning om denna annons.

Tur!

Full 500 för 7 papp.
Jag tror det är ett okay pris.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Fasen vilken tur man har!
Alltså verkligen! Tur!!!

Jag vände nere i Yngsjö idag, hade tid över, stålar på kontot och plats i bilen - och ingen aning om denna annons.

Tur!

Full 500 för 7 papp.
Jag tror det är ett okay pris.

Grattis, du har gjort ett kap. De här hojarna är snart samlarobjekt, eller om man så vill något att bygga på. En landsvägs 500cc enstånka kan aldrig bli fel
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
https://www.blocket.se/kristianstad/Yamaha_sr_500_scrambler_projekt_87706352.htm?ca=11&w=3

Ännu ett av alla dessa "projekt". Brukar inte de här hojarna ligga runt 30-40000 i bra originalskick? Har väl närmast kultstatus, men som projekt är värdet en bråkdel av vad det en gång varit. Hade jag haft tillgång till verkstad hade jag varit frestad att köpa den och återställa till original, det hade varit både en god affär och en god kulturhandling.

Vilken årsmodell var det ? Nån som hann ta en skärmdump ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Skärmdump från SJPs länk ovan.

Visserligen har han valt TKC80 men jag tror att säljaren överdriver i annonstexten. Jag tror att hojen gör sig bäst i Huddinge centrum.
c1087802e9f215f42702a68606e4301f.jpg

5bc5fd96c6bc22da1d64db16f07b2853.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Skärmdump från SJPs länk ovan.

Visserligen har han valt TKC80 men jag tror att säljaren överdriver i annonstexten. Jag tror att hojen gör sig bäst i Huddinge centrum.
c1087802e9f215f42702a68606e4301f.jpg

5bc5fd96c6bc22da1d64db16f07b2853.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk

Ja jävlar. :rolleyes:
På tal om alla som kallar sina fulbyggen ”caféracer”; vad exakt är det hos den där hojen som gör att den passar på en ”Flat track”?

Och 85k? Visserligen gillar jag hojmodellen, men kom igen?! :rofl
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ja jävlar. :rolleyes:
På tal om alla som kallar sina fulbyggen ”caféracer”; vad exakt är det hos den där hojen som gör att den passar på en ”Flat track”?

Och 85k? Visserligen gillar jag hojmodellen, men kom igen?! :rofl

De är väl säljarens sätt att beskriva nabbdäckens lämplighet utan att ha koll...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag tycker att den var lite charmig och till skillnad från de flesta sönderkapade hojarna ser det ut att gå att köra den utan att lida.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag tycker att den var lite charmig och till skillnad från de flesta sönderkapade hojarna ser det ut att gå att köra den utan att lida.

Så är det givetvis, men det beror ju på att hojen fortfarande är nästan original. Att säljaren får det att låta som om den är ombyggd på något vis, när han i stort sett bara verkar ha bytt däck och slipon, är ju bara larvigt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top