Dagens Blocket! (mc-relaterat)

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Får erkänna att jag aldrig riktigt fattat det här med att man lämnar den gamla bakramen helt synlig under den nya bakdelen... Många byggen som har det stuket därute...
Samt att dragningen av avgasröret är gjort med svartmålad flexslang...


https://www.blocket.se/ostergotland/Kawsaki_ZZR_1100_81049655.htm
View attachment 444593
"dock ej helt klar"? Nej vafan den är ju inte ens påbörjad, delarna ligger ju bara upplagda ovanpå... :hihi

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Nu kan det ju vara så att det är jag som inte fattar... men är inte detta bara en sönderskruvad v-max som i original i absolut bästa fall är värd 40 tusen..

https://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_V_max_gen_1_80692663.htm?ca=11&w=1


Det är ju klassiskt att tro en motortrimning för sextio papp ökar värdet, när det i verkligheten inte ökar värdet en spänn. Sen har han väl räknat ihop värdet på tillbehören som på den tiden kostade tio ggr så mycket som idag.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Nu kan det ju vara så att det är jag som inte fattar... men är inte detta bara en sönderskruvad v-max som i original i absolut bästa fall är värd 40 tusen..

https://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_V_max_gen_1_80692663.htm?ca=11&w=1

Lite gulligt:

White spok dämpare bak ( liknande Öhlins )

Som de flesta ser är det en WP-dämpare från pre-KTMtiden. Dämparen kan vara lika gammal som ursprungshojen.

Frågan är var "spok" kommer in i bilden - och vad gör en vulcan på en V-Max...?
Questions, questions
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
"En kolossalt genomtänkt motorcykel" ...... Varför låta Triumph trycket vara kvar på sitsen?
Inte frän

Håller med om att texten stämmer inte me utseendet.. "En kolossalt genomtänkt motorcykel" me texten Triumph på sadeln..

Sen kam man oxå frågasätta "cafe bobber".. Va fan är de.. Genomtänkt????

Kunde väl även lagt till::. Unik sportig glidare samt scrambler
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Detta va en riktig hybridskapelse...
Är osäker på om jag tycker den är asful eller frän :va

https://www.blocket.se/kronoberg/Yamaha_Wildstar_XV1600_Cafe_Bobber_81045987.htm?ca=7&w=3

Unikt var att hävda: Att köra kan bara liknas vid att åka på en välrenoverad veteranmotorcykel. Har annonsören nånsin kört en veteranhoj, t ex Triumph T110 -54 eller en HD 1200 topp från -47 . Oljeläckande, låtsasbromsar och ingen väghållning, är det det han erbjuder....
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag misstänker att den är bekvämare att köra än en original Wildstar. Flytta "fotpinnarna" ett par decimeter bakåt bara.
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Varför envisas folk med att inte täcka för resterna av ramen när de bygger om den till "bobber".
Sätt på en enkel verktygsrulle och vips så är den 10 gånger mera genuin jämfört med att ha två ramrör som sticker fram.

Är vanligtvis inte den som klagar på folks smak. Ej heller avskyr jag precis vartenda bobber/scrambler/café-bygge som gjorts under det senaste årtiondet, verkar vara lite av ett genomgående tema här inne. Men här kan jag bara hålla med, samt tycka det är lite synd att överhuvudtaget "förädla" en Black Widow som ju faktiskt både är snygg och relativt ovanlig.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Är vanligtvis inte den som klagar på folks smak. Ej heller avskyr jag precis vartenda bobber/scrambler/café-bygge som gjorts under det senaste årtiondet, verkar vara lite av ett genomgående tema här inne. Men här kan jag bara hålla med, samt tycka det är lite synd att överhuvudtaget "förädla" en Black Widow som ju faktiskt både är snygg och relativt ovanlig.

Alltså här hamnar ju bara uppfuckade byggen såklart, ingen lägger ju upp länkar till lyckade byggen, för hur kul vore det?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top