Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
För att inte tala om utrymmet mellan väskorna och marken.
Här är inte tal om 50 graders nedlägg, snarare 5 graders nerlägg.

Frågan är om de inte är ännu närmare än vad bilden avslöjar. Det är en planka under ramen som jag antar hjälper till att hålla avstånd mellan väskor och mark.
Om en hoj inte kan luta i kurvorna, är det rent tekniskt fortfarande en hoj då? :va
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Kan vara lite svår att svänga med. För packväskorna går i marken redan vid måttligt nedlägg.
Kanske redan med förare. Utan plankan under ramen.
Och bild 3 av 6, tror att det kan bli problem vid kontrollbesiktning med lite för högt ljud.
Jag ser inte en hoj för trafiken, enbart för samlingen.
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Kan vara lite svår att svänga med. För packväskorna går i marken redan vid måttligt nedlägg.
Kanske redan med förare. Utan plankan under ramen.
Och bild 3 av 6, tror att det kan bli problem vid kontrollbesiktning med lite för högt ljud.
Jag ser inte en hoj för trafiken, enbart för samlingen.

Så är det nog, snyggt arbete men gör sig bäst på scenen. Eller vardagsrummet.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Haha, Bike Trollhättan har lagt ut den fd (?) id-kapade hojen som stals/lånades på annons. De gör detta med bilder på snubben som stal/lånade den :rofl

Vete fan om deras erbjudande är särskilt bra...? Om jag var på jakt efter en H2:a så skulle jag nog föredra att lägga fyrtio långsjalar till för att INTE få en hoj som körts in av ett kriminellt drägg som knappast har några kunskaper om motorcyklar.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vete fan om deras erbjudande är särskilt bra...? Om jag var på jakt efter en H2:a så skulle jag nog föredra att lägga fyrtio långsjalar till för att INTE få en hoj som körts in av ett kriminellt drägg som knappast har några kunskaper om motorcyklar.

Har han inte lagt omkull hojen så är det väl som att köpa hojen av en gammal dam som haft den till och från kyrkan på söndagarna. Bara använd till en bråkdel av vad den klarar av.
Vad är det värsta som kan ha hänt? Att han kört på ettan smattrande mot varvstoppet hela vägen till Malmö? :va
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Håller med om att han inte byggt någon kurvsmiskare men med luftfjädringen då gissar jag att den får några cm till i frigång så att cruisa på duger den säkert till ?

:tummenupp :):):):):):)

Jag går den att höja med luftfjädringen så kan det bli nått !
Respekt !

Kruxet för mig som fick provsitta en Harley för några veckor sedan är effekten av den utsträckta gaffeln som gör att hojen sjunker kraftigt när man vrider styret åt sidan.
Vilket innebär att man / jag får ta i rejält (för mig i varje fall) för att räta upp styret igen.
För då ska ju motorn / hojen lyftas upp lika mycket igen.
Inget för mig.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vete fan om deras erbjudande är särskilt bra...? Om jag var på jakt efter en H2:a så skulle jag nog föredra att lägga fyrtio långsjalar till för att INTE få en hoj som körts in av ett kriminellt drägg som knappast har några kunskaper om motorcyklar.

Hmm, det faktum att han inte vurpat med en Kawasaki H2 på 38 mil tyder som jag ser det på kunskaper i MC-körning.
Han kanske tom är medlem eller i varje fall prospect i en MC-klubb du hört / sett namnet på !
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ordet "kontaktspray" i texten.

Jodå, jag såg det ordet också. Jag skulle dock inte klassa 5-56 som kontaktspray, därav min fråga om hur han kommit till den slutsatsen.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
"är skattebefriad" :va

De är väl 30 år gamla fordon som är skattebefriade.. :va
Och den där är väl 23 år gammal.

https://www.blocket.se/gavleborg/Honda_CBR_900_ingen_skatt_79797262.htm
View attachment 444325

Ändå rätt hanterbart pris för en gångs skull.

Var ett par halvroliga (vad jag tolkar som) autokorrigeringar i texten också. ”Nästan besiktning...”, ”kedja och bromsbolaget är bytt”.

Extra kul att min telefon ville ändra ”bromsbolaget” till ”bromsbeläggen”. :hihi
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jodå, jag såg det ordet också. Jag skulle dock inte klassa 5-56 som kontaktspray, därav min fråga om hur han kommit till den slutsatsen.

Spelar det någon roll? Jag raljerade över att det var totalt onödig info att fylla en annons med. 9 av 10 använder 5-56 till allt
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top