Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84

Boofer

Sporthojsnörd
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
Den där juvelen har legat ute många gånger, konstigt att ingen har köpt den . Både billig och snygg:huvet
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Den här personen verkar veta hur ska byggas en riktig hoj än Japanska ingenjörer....varför inte söka jobba hos Yamaha:hihi


Det är nog så att Yamaha får höra av sig om det skall bli något jobb.
...och lönen skall vara i cash!



Jag undrar för övrigt om han verkligen vet vad som menas med "boxad ram".
Skulle tro att han läst något i en tidning och sugit åt sig uttrycket utan att förstå innebörden.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Fantastiskt att man vill ha 49 900kr men om man swishar vill han ha 59 000kr.
Han kanske tror att Swish är en annan valuta:glömdet
Enkelt sätt slippa Swish bedragare (sådana som swishar från någon annans bankkonto) så nån dag efteråt är både hojen och pengarna borta från ditt konto när pengarnas ägares bank upptäckt bedrägeriet.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Enkelt sätt slippa Swish bedragare (sådana som swishar från någon annans bankkonto) så nån dag efteråt är både hojen och pengarna borta från ditt konto när pengarnas ägares bank upptäckt bedrägeriet.

Att man kan stoppa en banköverföring har jag hört om men att man kan Swisha från annans konto och då även ha tillgång till annans bank Id har jag inte hört om.
Vidare är bedragare som du beskriver de ända man inte blir av med för att man höjer priset.
Är det någon som kan betala med andras pengar så bryr de sig inte om vad det kostar:D
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Att man kan stoppa en banköverföring har jag hört om men att man kan Swisha från annans konto och då även ha tillgång till annans bank Id har jag inte hört om.
Vidare är bedragare som du beskriver de ända man inte blir av med för att man höjer priset.
Är det någon som kan betala med andras pengar så bryr de sig inte om vad det kostar:D

Nja det fodras ju att man som säljare kan tänka själv också. Är det någon som vill betala 10000kr extra för nöjet att använda swish, ja då säljer man inte. Svårare är det inte bli av med Swishbedragarna.

Vad det gäller Swishbedrägerier googla på det.
Det jag såg var en artikel där en man sålt en bil, fått pengarna på sitt konto via swish, släppt bilen och köparen och nästa dag var pengarna borta. Den bank vars kund blivit av med pengarna hade dragit tillbaka dom.
Hur det går till, ja det vet jag inte, men tydligen har det i bedragarkretsar spritt sig hur man får tillgång till andras bankkonton, kanske genom att komma över Bank-Id.
Det smarta med det här förfarandet är att tar du någons pengar och för över till ditt konto, ja då är du "Fast".
Tar du och för över någons pengar till en "oskyldigs" konto, ja då är det inte lika lätt hitta bedragaren. "Oskyldig?", den förste som blir polisanmäld för internetbedrägeri kan bli säljaren, hen har ju fört över pengar från en bankkunds konto till sig !
https://www.expressen.se/dinapengar/polisen-ny-metod-kapar-ditt-bank-id/
Speciellt om bilen har bytt ägare till en "målvakt". Och målvakten svär sig fri.
"Jag vet inget. Dom bara utnyttjar mitt personnummer !"#
Det räcker ju med ett falskt körkort för att säljaren i god tro ska föra över bilen på en "målvakt".
Och vem som genomfört "kuppen" och kört iväg med bilen har man ingen aning om.
Och risken åka fast ser jag som mycket liten, 6 % är uppklarningsprocenten för bedrägeribrott totalt. Och just detta fallet är nog ett där man aldrig kommer kunna räkna ut vem som gjort "kuppen". 6% längst ner
https://www.bra.se/brott-och-statistik/statistik-utifran-brottstyper/bedragerier-och-ekobrott.html

#
2014 såg det ut så här,
totalt 10% av Malmös bilar ägdes av målvakter 14000 bilar
https://www.sydsvenskan.se/2014-02-19/var-tionde-malmobil-ags-av-en-bilmalvakt
2017 är det mycket bättre (enligt Sydsvenskan), polisen har får bort en målvaktsbil om dagen från gatan. Med den takten och inga tillkommande "målvaktsbilar" så är problemet löst om 20 år.
https://www.sydsvenskan.se/2017-03-02/ny-polismetod-pressar-malmos-bilmalvakter
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top