Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Inte nog med att det finns relativt få SP1, då gör märlan en streetfighter, nu mår jag dåligt......
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
https://www.blocket.se/kronoberg/Honda_sp1_street_fighter_projekt_71782255.htm

Åh herregud, någon snälla ta skiftnyckeln ifrån honom innan han drömmer upp nya "projekt". :3freak

View attachment 435978


Ifall någon inte vet hur den såg ut från början:
View attachment 435979

Vad i helvetes jävlar...??? Jag var tvungen att kolla kalendern i förhoppning om att det verkligen var första april, men inte...! Vad är det för ett jävla jon som förstört en klenod på detta sätt...???
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Inte nog med att det finns relativt få SP1, då gör märlan en streetfighter, nu mår jag dåligt......

Vad i helvetes jävlar...??? Jag var tvungen att kolla kalendern i förhoppning om att det verkligen var första april, men inte...! Vad är det för ett jävla jon som förstört en klenod på detta sätt...???

Tur att den är ful som stryk SP1:an i alla fall...

:glömdet
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Och varför tror alla jävla idioter som bygger streetfighters och caferacers att man ska få bra betalt för dessa...? Dyra originaldelar plockas bort, köregenskaper försämras, kina-ljuddämpare och Biltemas värmebeständiga färg kletas på och så tror idioterna att hojen är MER värd än utgångsobjektet...

Den dag jag tar makten kommer det att bli dödsstraff på tveksam customisering. Först ett skott i knäskålen. Sedan ett skott i ansiktet. Sedan ett skott i andra knäskålen.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
men pojkar!!??- varför så mycket hat, ni måste ju förstå att byggherren till spettan säkert var lycklig i SIN himmel??

(näää- zhnyggt var det fan inte.......)

//jj

men som sagts innan- min blir ju nära på automagiskt dyrare:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Men vad är det med folk?
Andra missfostret på raken!

wUYpCZx.jpg



Även F1 var en tidig specialare som förtjänar att tas om hand som den är.
Framflyttade fotpinnar på en F1a - kan ju ärligt säga att det var lite... ...oväntat.
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det var ju iaf ett skapligt välgjort bygge, även om jag inte riktigt delar smaken.


Absolut! Det är hur mycket jobb som helst nedlagt på hojen.

Killen har ägt hojen sedan 1990, och senast den var besiktigad var för 17 år sedan!
http://biluppgifter.se/fordon/Jag 400


Har han byggt och byggt och byggt sedan dess?
I alla stilar som tänkas kan, och dessutom kryssat hem grejer från varje postorderkatalog som finns?

Alatalo uttryckte sig väldigt drastiskt tidigare, men i grund och botten så retar sådana här byggen något i mig också som jag borde ha kraft att sätta mig över. Men inte!

Har dom inga kompisar som kan ifrågasätta?
Sitter dom nere i källaren och filar, bänder och bryter utan att höra en enda second opinion?
Gud så hemskt att rulla ut sitt mästerverk efter nästan 20 års pyssel, och inte höra de efterlängtade hurraropen och berömmet.

Fan, "Mullsjö" - Tändsticksträffen går ju där i faggorna.
Har snubben varit inne till fots varje år och samlat intryck från alla cyklar han sett under åren, för att sedan komma ut med denna kompotten?

Nej, jag förstår mig inte på sådant här.
Skall man översätta det till bilspråk så är det som om någon kommit över en Olds W30 cabriolet, och fått för sig att bygga om den.
...till en 4 dörrars stolpe.

Det spelar ingen roll hur välgjort jobbet är, det är ändå skriande FEL!
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det konstiga är att han byggt en Bay Area chopper anno -70, med jävligt fel utgångsmaterial och avsaknad av insikt om ALLT. Framflytt och HD kick liksom... orginal hade han fått 40" utan problem.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
:zpy:zpy:dummer:gråta

Ibland blir man bara så jävla less.....

Någon form av straff....
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Stackars sp1:a... Påminner lite om när hiphoparna sätter på 30 tums guldfälgar på en ferrari. Tacky är bara förnamnet

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Solhagaracing4

Vifferist
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Kinne-vrelum
Hoj
2001 Honda VFR800fi
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top