Träna och tävla Supermoto med din 125a

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2856897 men om ditt största problem är att byta kylarvattet mot vanligt kranvatten så tycker jag det låter ganska långt bort om jag ska vara ärlig...
:va elle var fan snackar ni om??

kan inte han Supermoto göra en lista av saker som men måste göra med hojjarna. 2 respektive 4 takt..
Läs igenom reglementet. Allt står där. ;)

2857039 Sorry kan verkligen inte gå ner mer.


Fasiken jag har inget skinställ, annars skulle man kunna agera varvnings objekt på en crm med gas respons som en traktor och bromsverkan som ålandsfärjan :hihi
Bara för du inte har bra saker på din crm. :pannkyss

Men din måste verkligen vara ultraseg. :hihi För så som du klagar har jag nog aldrig hört. Stålomspunnet, 320mm skiva och den bromsar fint. Boyessen reeds och effektdämp och du får relativt bra gasrespons. Inte som en TM eller KTM mm men ändå.
 
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Sorry kan verkligen inte gå ner mer.


Fasiken jag har inget skinställ, annars skulle man kunna agera varvnings objekt på en crm med gas respons som en traktor och bromsverkan som ålandsfärjan :hihi

klagar du på gasresponsen på din CRM?

och jag ska köra strypt ett tag:näsblod

antar att din hoj är ostrypt
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2857093 Läs igenom reglementet. Allt står där. ;)


Bara för du inte har bra saker på din crm. :pannkyss

Men din måste verkligen vara ultraseg. :hihi För så som du klagar har jag nog aldrig hört. Stålomspunnet, 320mm skiva och den bromsar fint. Boyessen reeds och effektdämp och du får relativt bra gasrespons. Inte som en TM eller KTM mm men ändå.
Va just att jag vant mig vid monstret som gör crmn seg, men som touring hoj är den bra :hihi

2857104 klagar du på gasresponsen på din CRM?

och jag ska köra strypt ett tag:näsblod

antar att din hoj är ostrypt
Se ovan nämnda förklaring.

vore iof kul att se hur långt man kan läga ner innan man rammlar, har inte vågat testa det då det alltid varigt massa pinnar å tjafs på vägen.
 
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Va just att jag vant mig vid monstret som gör crmn seg, men som touring hoj är den bra :hihi


Se ovan nämnda förklaring.

vore iof kul att se hur långt man kan läga ner innan man rammlar, har inte vågat testa det då det alltid varigt massa pinnar å tjafs på vägen.

okej :tungan

jag är van med cykel så det lär gå fort som fan i mina ögon :D
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2857161 tävla!? :näsblod

det lär jag definitivt inte göra med den ostrypt
Kom igen nu kör osrypt ;) Du kommer gilla det.

Jag har troligen raggat upp ett skinställ, med knäpuckar å allt.

Får se till att fixa stålomspunnet och fixat lådan och langat på det mindre drevet (tror man behöver acc mer än som sista 10 kmh)

Lumpan in med dig på msn så jag slipper spamma sönder tråden med massa ovitalt bjäfs
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2857186 Kom igen nu kör osrypt ;) Du kommer gilla det.

Jag har troligen raggat upp ett skinställ, med knäpuckar å allt.

Får se till att fixa stålomspunnet och fixat lådan och langat på det mindre drevet (tror man behöver acc mer än som sista 10 kmh)

Lumpan in med dig på msn så jag slipper spamma sönder tråden med massa ovitalt bjäfs
Jo jag rekomenderar nog mest acc ja. :hihi

Ett par nya reeds skulle ju inte sitta fel för din del. :hihi
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Här kommer dagens skörd med svar. Vissa svar har ni redan listat ut eller svarat varann men strunt samma, här kommer de igen.


Fan att det är 30 mil till örebro, hade vart kul annars :)
30 mil är inget för två dagars körning för 200:-
Fråga dina Göteborgskompisar som kör hit för att träna över dan ibland.


kan säga att det blir roligast om du har dragit strypningarna, du behöver allt vrid du kan få i kurvorna på den banan
Framförallt behöver man lära sig att behålla kurvhastigheten.


måste hojen vara försäkrad?
Nej, inget sånt. Är den reglementsenlig gäller försäkringen för dig som ingår i medlemsskapet. Hojen sköter du helt själv så att säga.


Varför får man inte ha glykol?:va
Det är precis pisshalt - för att tala ren svenska :)

Är det här bara för SM hojar?

Edit: Ja det är bara för SM hojar :(
Beror på hur du menar... Din honda är väl inte jättelämplig kanske men allt går ju. Vill du köra grus och hoppa lite med den är du välkommen :tummenupp :)

kan inte han Supermoto göra en lista av saker som men måste göra med hojjarna. 2 respektive 4 takt..
Den listan finns att läsa i reglementet som finns på svemo.se och på teknismc.se.
I korta drag är det bara handtagsskydd, ej glykol, uppsamlingskärl och najjning som behövs. Inga stora grejer alltså. Det enda som kostar (om man inte är lite händig själv) är handtagsskydden.

Sorry kan verkligen inte gå ner mer.


Fasiken jag har inget skinställ, annars skulle man kunna agera varvnings objekt på en crm med gas respons som en traktor och bromsverkan som ålandsfärjan :hihi
Skinnställ grejar jag!

amen vafan,, jag kan ju inte få tag i nått skin ställ :gråta

jag har ett par äkliga läderhosen med hängslen,, typ customstil
men det är ju knappast godkännt :(

Det finns (nästan) inget som talar om HUR skinnstället ska se ut. Har du ett gammalt ställ utan skydd är det ju inte fel med crosskydd under. Så kör jag. Skydden är ju för din egen skull.
Jag har ett gammalt ställ som endast har vadderingar för knän osv men det skulle funka (även om man inte vinner några skönhets- eller snygghetspris) fint om man har lit eextra skydd under :tummenupp
 
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Framförallt behöver man lära sig att behålla kurvhastigheten.

Behöver man hålla nån viss hastighet när man tränar?
jag menar jag ska ju inte puttra runt på ettan men jag hänger inte på dom mer vana och effektstarka, sen kommer nog jag ta det lugnt vid hoppen.
Några tips angående hopp, kan tillägga att jag aldrig testat det.

Edit:
du har PM
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Behöver man hålla nån viss hastighet när man tränar?
jag menar jag ska ju inte puttra runt på ettan men jag hänger inte på dom mer vana och effektstarka, sen kommer nog jag ta det lugnt vid hoppen.
Några tips angående hopp, kan tillägga att jag aldrig testat det.

Edit:
du har PM

Du kör precis så fort du känner för, vi är ju där för att träna :)

Det hoppet vi har är väldigt snällt, det går att åka långsamt som tusan över eller så kan man hoppa 15m om man laddar fullt (fas då blir det svårt att bromsa efteråt, haha)

Kolla gärna bilderna på hemsidan från tjejdagen vi hade förra året. Det är en del tagna i hoppet, vissa lättar inte alls medans andra laddar på friskt. http://teknismc.se/supermotard/tjejdagenbilder/index.html
Där finns även ett par bilder på er trogne påhejare #86 som försöker hålla koll bland allt kacklande ;)

060715%20-%20Tjejdagen%20202.jpg


060715%20-%20Tjejdagen%20201.jpg
 
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Du kör precis så fort du känner för, vi är ju där för att träna :)

Det hoppet vi har är väldigt snällt, det går att åka långsamt som tusan över eller så kan man hoppa 15m om man laddar fullt (fas då blir det svårt att bromsa efteråt, haha)

Kolla gärna bilderna på hemsidan från tjejdagen vi hade förra året. Det är en del tagna i hoppet, vissa lättar inte alls medans andra laddar på friskt. http://teknismc.se/supermotard/tjejdagenbilder/index.html
Där finns även ett par bilder på er trogne påhejare #86 som försöker hålla koll bland allt kacklande ;)

Låter bra :)
Det värsta som händer är att jag inte klarar hoppet :D

måste fan najja och fixa allt snabbt, riktigt sugen nu
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Nu kanske det löser sig, skickade just iväg ett mejl på en blocketannons, kanske blir av att jag köper en gammal DT 125 till just detta endamål :tummenupp
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top