B & K kurs på Rörberg, Gävle, för tjejer!

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Lördag 26/5 anordnar SMC Gävleborg en kursdag som riktas endast till tjejer.

Tjejedagen den 26/5 är priset 300 kr per person
ANÄLAN TILL TJEJDAGEN GÖRS PÅ SMC GÄVLEBORGS HEMSIDA, följ länk nedan
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=2305



Under sommaren kommer det även att vara körningar på måndagar precis som på rörken med start 14/5 sedan 28/5 + 11/6 + 25/6 + 9/7 + 23/7 + 6/8 + 20/8 + 3/9. Och då gäller det inte bara tjejer utan alla är välkommna. Prova på en lite annorlunda gocart bana om ni har tid.:)

(något förkortat citat från Rörbergssidan)

Banan är teknisk med skarpa böjar, rakor och chikaner med bredd mellan 9 m och 10 m. Totallängden är 805 m. Längsta raksträcka är 135m.

Platstillgången är ”först till kvarn” Inskrivningen börjar kl. 17.00 och slutar kl. 17.40.

Om du inte har gått introduktionen vid tidigare kurstillfälle, skriv in dig först (och få en väst bokad) gå därefter introduktionspasset mellan kl. 17.40 och kl. 18.00. OBS tiden för introduktionsstart! Körpassen är mellan kl. 18.00 och 21.00. 15 min åt gången.

Instruktörerna bedömer fortlöpande sammansättningen i grupperna och vi flyttar vid behov om i grupperna för att få så jämn temposammansättning som möjligt.

Priset per kväll är 150 kr per person

Läs mer på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1122

 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Någon Måndag måste jag dit. Har du en vägbeskrivning? JAg har aldrig varit där. Kanske en översiktsskiss över banan oxå?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Vilken tjejhelg det blir! Gävle och Rörberg på lördagen den 26/5 och så Uppsala och Rörken på söndagen den 27/5, bara för tjejer båda aktiviteterna!

:tummenupp

Rörberg ÄR en rolig bana! man kan göra gokartbaneturné snart, Tuvängen, Pepparroten, Rörberg och Rörken. De är alla roliga på sitt sätt och fördelen (eller nackdelen om man vill det) är att det aldrig blir vila på nå'n av dem utan man får tänka och jobba hela körpasset. :yoparty
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Aha! Motorområdet straxt söder om Valbo. Ok! Men då vet jag var det är! :) Tackar.

@Jezqio: Vi åker väl upp dit tillsammans då!

Jag med! :banana

Brukar det vara lika välbesökt som Rörken? Dvs finns det risk för att man inte får köra om man kommer dit?
 

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Örsundsbro
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
Där har man kört gokart en gång i tiden. Blir nog någon sväng förbi där i år.
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Kan ni inte starta en tråd och meddela när ni tänker åka dit. Jag har varit på väg flera gånger men aldrig kommit ända fram... (brukar ta kaffe-stopp i Hedesunda och sen ids jag inte fortsätta).

Ang. tjejkörning så verkar det bli en pojkkörning på Pepparroten 27/5. Då får ni prova på hur himla kul det är att ha en enkönad-körning! Det är grrrrrejt!!! :tummenupp
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Jag med! :banana

Brukar det vara lika välbesökt som Rörken? Dvs finns det risk för att man inte får köra om man kommer dit?
Under premiärsäsongen i fjol så var det nog endast en tredjedel av Rörkens besökarantal (dvs sammanlagt på hela säsongen) men vissa kvällar blev grupperna fulltecknade så folk blev utan plats om dom kom sent. Är man på G direkt när inskrivningen börjar (17.00) så ska det inte vara något problem att få plats.
 
Last edited:

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Vilka vi??? Har du gått med SMC Gävleborg eller?


Nej, jag har inte gått med i SMC gävle, jag är ju lat så jag citerade även den delen av inlägget.......;)

Men jag kommer att vara där i sommar och hjälpa till.
 
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Finns det körningar på Rörberg för oreggade hojar? Skulle vara kul att få lägga några varv med motarden!
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Varför skulle det vara grrrrejt? :va Roligare om det är blandat tycker jag!
Visst är vanliga körningarna kul men vi har kanonkul på tjejkörningarna. :) Fråga vem du vill av bruttorna.


Och du får inte vara me-ed! :7peta
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Finns det körningar på Rörberg för oreggade hojar? Skulle vara kul att få lägga några varv med motarden!
Ingen grupp för oreggade hojar på SMC körningarna. Däremot så tränar SMK`s motarder v.a mån (dvs de måndagar vi inte kör b & k) det är trevligt folk som säkert inte har nåt emot en förfrågan om att dra några varv..
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Ingen grupp för oreggade hojar på SMC körningarna. Däremot så tränar SMK`s motarder v.a mån (dvs de måndagar vi inte kör b & k) det är trevligt folk som säkert inte har nåt emot en förfrågan om att dra några varv..

Oki, tackar för svaret! Vet du möjligtvis hur man kommer i kontakt med dom?
 

Dr.Bike

Guest
Visst är vanliga körningarna kul men vi har kanonkul på tjejkörningarna. :) Fråga vem du vill av bruttorna.
Och du får inte vara me-ed! :7peta


Håller med ReDan. Det får vara slut på den här diskriminerande positiva särbehandlingen av kvinns överallt! Jag ringer JämO! ;)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top