Projekt DR 650

EmilSegerblad

Guest

annars händer det inte så mycket.. har skaffat mig kompressor och byggt om verkstaden från mina 12 kvadratmeter till minst det dubbla samt inrett ett sliprum samt lackeringsrum så nu ska 1k lacken bort o på med 2k lack istället.. är trött på sprayburkar.. bara skit!

Amen, brother, amen!
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
fett bygge :tummenupp blir ju en jävla skilnad...

hur var det att montera framgafflen ? passar den raktav
 

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
Hur går det med garaget och med hojen?
kommit något längre?

// Linus

Tja.. Har bara möjlighet å bygga på helgerna å har varit sjuk en helg och de 2 sista helgerna har gått åt till å bygga ut garaget till dubbelt så stort med riktigt lackeringsrum o sliprum.. blev bra..

Annars har jag svarvat 2 distanser till framnavet för att centrera det i gaffeln och klurat på hur fan jag ska få dit en 320mm skiva på navet som ska passa R1:a oket.:confused: Det är för övrigt ca 1.5mm fritt utrymme mellan oket och ekrarna på framhjulet när allt är monterat.. tight!!

fett bygge :tummenupp blir ju en jävla skilnad...

hur var det att montera framgafflen ? passar den raktav

Tackar!
Jag hade lite bestyr med framgaffeln..

Fick trycka ur styrpinnen ur R1:a gaffeln och sätta dit min originalstyrpinne till DR:n istället för att få lagerna att passa. Den glappade lite (nästan inget ) så jag lade på lite kemisk svets och tröck ihop allt så torkade det fast.

Nedre styrlagret passade då det var samma lager. Det övre fick bli originallagret men styrpinnen fick kortas ca en cm eftersom nedre kronan på R1:a gaffeln är lite tunnare och sen fick den gängas om å så tillverka en ny mutter. Sen på med en massa fett o skruva dit..

Hoppas du förstår...:va

Har varit lite dött i garaget ett tag men snart blir det fart igen, måste ju bli klar nån gång..:D
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Tja.. Har bara möjlighet å bygga på helgerna å har varit sjuk en helg och de 2 sista helgerna har gått åt till å bygga ut garaget till dubbelt så stort med riktigt lackeringsrum o sliprum.. blev bra..

Annars har jag svarvat 2 distanser till framnavet för att centrera det i gaffeln och klurat på hur fan jag ska få dit en 320mm skiva på navet som ska passa R1:a oket.:confused: Det är för övrigt ca 1.5mm fritt utrymme mellan oket och ekrarna på framhjulet när allt är monterat.. tight!!





Tackar!
Jag hade lite bestyr med framgaffeln..

Fick trycka ur styrpinnen ur R1:a gaffeln och sätta dit min originalstyrpinne till DR:n istället för att få lagerna att passa. Den glappade lite (nästan inget ) så jag lade på lite kemisk svets och tröck ihop allt så torkade det fast.

Nedre styrlagret passade då det var samma lager. Det övre fick bli originallagret men styrpinnen fick kortas ca en cm eftersom nedre kronan på R1:a gaffeln är lite tunnare och sen fick den gängas om å så tillverka en ny mutter. Sen på med en massa fett o skruva dit..

Hoppas du förstår...:va

Har varit lite dött i garaget ett tag men snart blir det fart igen, måste ju bli klar nån gång..:D

1,5MM!!! :näsblod de kan lätt en ekerfälg flexa :gnissla

tips.. fräs ut lite material i antingen gaffelbenet el oket el båda.. bara ett par mm åtminstone..
 

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
1,5MM!!! :näsblod de kan lätt en ekerfälg flexa :gnissla

tips.. fräs ut lite material i antingen gaffelbenet el oket el båda.. bara ett par mm åtminstone..

tanken har slagit mig... lär ju inte bli så kul om man ligger i en tight kurva å så smäller ekrarna in i oket.... kan ju bli en krånglig situation av det..:D
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har tillfälligt besök i garaget..
kan ju säga att den e grymt cool..
lik min men ändå inte..
första jag fråga är om vi skulle byta jämt..
den har bättre puts än min samt känns något mindre och då är min liten.. :tummenupp stor som en zundapp ungefär :D
 

Bifogat

  • DSC00032.JPG
    DSC00032.JPG
    67.7 KB · Visningar: 196
  • DSC00031.JPG
    DSC00031.JPG
    104.1 KB · Visningar: 209
  • DSC00037.JPG
    DSC00037.JPG
    115.5 KB · Visningar: 196

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
har tillfälligt besök i garaget..
kan ju säga att den e grymt cool..
lik min men ändå inte..
första jag fråga är om vi skulle byta jämt..
den har bättre puts än min samt känns något mindre och då är min liten.. :tummenupp stor som en zundapp ungefär :D

hehe.. ja speciellt stor är den inte.. Ska ta ut den på gatan o ta lite bättre bilder.. känns overkligt att den står nästan klar brevid förebilden, fast kul som fan!!:yoparty

iaf..

Kvar att göra:

Frambroms..
Framlyse..
Sitsen..

Regbesikta den 15/5....

Fler bilder kommer..
 

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
Var ner en sväng i garaget ikväll o inspekterade adaptern till bromsoket som kentas bilshop levererat:tummenupp . Efter lite pyssel med vinkelslipen satt den där den skulle..

Kunde naturligtvis inte hålla mig utan rullade upp hojen till gatan och drog igång den.. Låter maffigt!! Efter ett par kortare turer råkade farbror blå dyka upp så då smet man lite lugnt tillbaka till garaget och parkerade snällt för kvällen..

Tog ett par bilder i kvällssolen.. :)
 

Bifogat

  • P1010054 (675 x 506).jpg
    P1010054 (675 x 506).jpg
    109.9 KB · Visningar: 407
  • P1010055 (675 x 506).jpg
    P1010055 (675 x 506).jpg
    91 KB · Visningar: 268
  • P1010053 (675 x 506).jpg
    P1010053 (675 x 506).jpg
    106 KB · Visningar: 291

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Riktigt snygg :tummenupp :yoparty

(jag hade dock föredragit ett cross-styre:va )

:yoparty
 

SCRAP

Fotograf.
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FT-500 -82 ,Honda NSR -91(såld)
:tummenupp riktigt snygg!
Minst lika snygg som förebilden:D
Men vad blire för framlyse?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Var ner en sväng i garaget ikväll o inspekterade adaptern till bromsoket som kentas bilshop levererat:tummenupp . Efter lite pyssel med vinkelslipen satt den där den skulle..

Kunde naturligtvis inte hålla mig utan rullade upp hojen till gatan och drog igång den.. Låter maffigt!! Efter ett par kortare turer råkade farbror blå dyka upp så då smet man lite lugnt tillbaka till garaget och parkerade snällt för kvällen..

Tog ett par bilder i kvällssolen.. :)


nu får man höra :D poliser o gasande..
huligan!
sen heter de ju kentas speedshop :yoparty

ser nästan lite gaylilla ut i solen :rolleyes:
 

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki DR650 -90
nu får man höra :D poliser o gasande..
huligan!
sen heter de ju kentas speedshop :yoparty

ser nästan lite gaylilla ut i solen :rolleyes:

hehe.. naturligtvis ska det vara speedshop, blev knas i skrivandets stund..
Gaylila?? nä nu jävlar... :mad: jaja.. lackar inte om en gång till så hoppas det går över och botar sig självt... Fränt med den där lacken för den skiftar lite olika i ljuset.. men gaylila... fy fan...

:tummenupp riktigt snygg!
Minst lika snygg som förebilden:D
Men vad blire för framlyse?

tack tack.. Det blir ett runt lyse från en amazon med liten flyscreen (heter det så?) lackat med ränder såklart:tummenupp

bilder kommer på det till veckan..

Jag tycker den skall ha ett lågt styre. maximalt ett lågt drag-bar styre men definitivt inte högre än det.

många som verkar gilla dragbars men inte fan på min hoj va?? Skulle se skevt ut.. Clipon ger rätt tidskänsla med ekrat... punkt... men smaken är ju som :arsele hehe... men alltid kul med andras tankar och idéer :)
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jäkligt snyggt! Behåll clip-on styret, skulle se grymt konstigt ut med något annat tror jag. Gillar att du har ekerfälgar, ger en härligt oldshool look!:tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
fick en spionbild...
den förmodade caferäserkåpan :D
 

Bifogat

  • DSC00051.JPG
    DSC00051.JPG
    74.8 KB · Visningar: 202
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top