Bilder på era husdjur.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
I mitt sista inlägg är det tre olika hundar, varav en har varit med i tråden förut och två aldrig har varit det. Tråden heter Bilder på era husdjur och de flesta byter inte husdjur en gång i månaden.

Tack:) Tyvärr är de inte mina, men härliga är de! Jag har tyvärr bara en men är omgiven av många andra staffar.

Säga vad man vill om motiven, men du tar förbannat schyssta bilder. Är de efterbehandlade på något vis? Var i Sthlm hittar du sånt bra ljus?
 
Last edited:

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Nej det är den inte. Att många har sånna hundar här har inget med saken att göra. Andra djur visas här med och uppskattas. Det är en husdjurstråd. Så ta era cyniska, bråkmuckande kommentarer och pys till en annan tråd :)

Amen, baby. Och gillar man inte innehållet i en tråd så finns det ett rätt enkelt sätt att slippa se det.
 

BioCenter

Förvirrad
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Falsterbo
Hoj
Aprilia RSV Mille
Här kommer en bild på min 3åriga gatkorsning vid namn Strössel.
Har insett att man kan öppna dörrar och lådor trots att man är katt. Vem vet var det slutar?
 

Bifogat

  • PICT3535.JPG
    PICT3535.JPG
    179.2 KB · Visningar: 48

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Jag kör cross :mad:

Tänker dock vara kvar här ändå då det vankas ny gathoj till våren/sommaren :tungan



"Ponnyn" närmast i bild såg rätt stor ut må jag säga :)

Min gamla kisse (som jag snott mitt forumnamn ifrån, Clyde Barrow) är iofs minst lika stor (7½kg utan att vara onormalt fet) och cool som fan. Gammal gubbe nu som mest äter, sover och kollar skeptiskt på allt som låter eller är nytt :D

Den där gråa ser go ut. Vad är det för nåt?

Det är en stor och ganska seg katt med 50% russian blue i, dock inte fet. Tror han väger mellan 6 och 7kg.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Vår katt gillar att sova på rygg. Det ser ganska lustigt ut. :D
 

Bifogat

  • björn1.jpg
    björn1.jpg
    37.8 KB · Visningar: 71

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Mera katter!

2 bilder på min katt.
 

Bifogat

  • katt.jpg
    katt.jpg
    133.7 KB · Visningar: 51
  • katt1.jpg
    katt1.jpg
    124.3 KB · Visningar: 64

Kia

Guest
Det vill man väl inte med fina vanliga bondkatter heller :va

Sant till en viss del. Har sett alldeles för många bondkatter/huskatter som farit illa. De släpps ut vind för våg och de förökar sig snabbt med inavel och sjukdomar som följd. Många, jag säger inte alls alla nu utan många, tycker inte att det är värt att lägga ut pengar till vaccinationer, kastration, id-märknin, försäkring, vetrinärvård osv på en bondkatt/huskatt. "Man kan ändå få en ny på vilken bondgård som helst...."

Köper man en raskatt för 6000-15000 så tror jag man tänker annorlunda.

I våran kattklubb jobbar vi för att få bort slit och släng tänkandet kring bondkatter. Förslagen har varit många, alltifrån att helt försöka få bort icke raskatter till att försöka införa avgift att äga katt (ungefär som när hundskatt fanns). Om någon har något vettigt förslag hur man kan förhindra att folk skaffar sommarkatter, att folk låter katterna springa vind för våg osv så tar jag jättegärna emot dessa och vidarebefodrar till föreningen. Här i Uppsala har det gjorts stora kampanjer i samarbete med vetrinärer som innebär reducerade priser på paket innehållande kastration + vaccination och id-märkning. Allt detta kostar för kattägaren 500 kr, restrerande går kattföreningen in och betalar. Men det behövs större krafttag för det finns alldeles för många katter som far illa fortfarande....
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Sant till en viss del. Har sett alldeles för många bondkatter/huskatter som farit illa. De släpps ut vind för våg och de förökar sig snabbt med inavel och sjukdomar som följd. Många, jag säger inte alls alla nu utan många, tycker inte att det är värt att lägga ut pengar till vaccinationer, kastration, id-märknin, försäkring, vetrinärvård osv på en bondkatt/huskatt. "Man kan ändå få en ny på vilken bondgård som helst...."

Köper man en raskatt för 6000-15000 så tror jag man tänker annorlunda.

I våran kattklubb jobbar vi för att få bort slit och släng tänkandet kring bondkatter. Förslagen har varit många, alltifrån att helt försöka få bort icke raskatter till att försöka införa avgift att äga katt (ungefär som när hundskatt fanns). Om någon har något vettigt förslag hur man kan förhindra att folk skaffar sommarkatter, att folk låter katterna springa vind för våg osv så tar jag jättegärna emot dessa och vidarebefodrar till föreningen. Här i Uppsala har det gjorts stora kampanjer i samarbete med vetrinärer som innebär reducerade priser på paket innehållande kastration + vaccination och id-märkning. Allt detta kostar för kattägaren 500 kr, restrerande går kattföreningen in och betalar. Men det behövs större krafttag för det finns alldeles för många katter som far illa fortfarande....

Det finns nog raskatter som far illa också, liksom många andra djur :(, rötägg till ägare finns det överallt :mad:

:confused: Enligt dem jag har pratat med så har det t om varit ont om kattungar i år (fler och fler steriliserar/kastrerar), själv letade vi länge innan vi fann en och då fanns dem hos farsans granne. Många många tyckte att vi skulle ställa ut Rozzi då han var så fin i teckningen, dem var helt övertygade om att han var en raskatt.

Jag föredrar bondkatter alla gånger framför raskatter då dem är, till motsats från det du säger, väldigt friska; när naturen får ha sin gång och människan inte lägger sig i så överlever bara dem starka individerna.

Kommer aldrig glömma persen syrran tog hem, dem var så sönderavlade så dem inte kunde dia ordentligt, mjölken rann ut genom näsan och dem fick matas med nappflaska, dem hade knappast överlevt i naturligt tillstånd.

En människa som tar hand om ett djur och sedan lämnar den vind för våg är det :kulspruta på oavsett vilket djur det handlar om....
 

Bifogat

  • rozzzzi.JPG
    rozzzzi.JPG
    45.5 KB · Visningar: 42
Last edited:

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
jag kommer inte ihåg om jag lagt in denna bild..
men här kommer 2åriga hector, och den 3åriga brottarkatten knark :D
 

Bifogat

  • Untitled-2.jpg
    Untitled-2.jpg
    124.1 KB · Visningar: 52
  • Untitled-3.jpg
    Untitled-3.jpg
    111.6 KB · Visningar: 55

Kia

Guest
Det finns nog raskatter som far illa också, liksom många andra djur :(, rötägg till ägare finns det överallt :mad:

:confused: Enligt dem jag har pratat med så har det t om varit ont om kattungar i år, själv letade vi länge innan vi fann en och då fanns dem hos farsans granne. Många många tyckte att vi skulle ställa ut Rozzi då han var så fin i teckningen.

Jag föredrar bondkatter alla gånger framför raskatter då dem är, till motsats från det du säger, väldigt friska; när naturen får ha sin gång och människan inte lägger sig i så överlever bara dem starka individerna.

Kommer aldrig glömma persen syrran tog hem, dem var så sönderavlade så dem inte kunde dia ordentligt, mjölken rann ut genom näsan och dem fick matas med nappflaska, dem hade knappast överlevt i naturligt tillstånd.

Jo som jag skrev jag håller med dig till viss del. Å jag skrev att det inte var alla som behandlade sina bondkatter illa. Men det är fler bondkatter som lämnas övergivna än raskatter.
Katthemmet vi har här i Uppsala har såååå fullt med katter att de har svårt att ta emot fler. Finns alldeles för få jourhem och de är alltid med på utställningar och andra jippon för att värva fler frivilliga. Där är nästan alla katter bondkatter.

Ja, det finns väldigt friska och fina bondkatter. Ja, det finns de ägare till bondkatter som tar hand om och älskar sina bondkatter. Men de allra flesta lägger inte ner några pengar på dessa djur. De allra flesta är inte id-märkta (ifall de rymmer), vaccinerade, försäkrade (vetrinärvård är jättedyrt). Jag tycker absolut att bondkatterna ska få finnas MEN det måste finnas något sätt att kontrollera ägarna så djuren slipper lida.
Alla seriösa uppfödare som föder upp katter följer SVERAK:s rekomendationer när det gäller avel. Självklart finns det de rötäggen som skiter i detta och bara är intresserade av pengarna. Om man dessutom köper en sådan katt så ska man tänka på vad man stödjer för idioti. SVERAK:s avelsprogram bygger på att bara avla på friska anlag och friska individer. Det är jättenoga. Om man kunde få bondkatterna under samma kontroll skulle det vara jättebra. Vi välkomnar huskatter på utställningarna mycket mer nu än för några år sedan vilket också är jättebra för där måste samtliga djur vara både vaccinerade och id-märkta. Å naturligtvis friska.
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Ser jag dum ut?
Ser jag ut att kunna döda en människa?
Ser jag ut att vara aggressiv?
 

Bifogat

  • 20071016028.jpg
    20071016028.jpg
    70.3 KB · Visningar: 67
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top