Boktipset!! resencera/låna/byta

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Alltså, jag får perioder när jag läser böcker, och just nu har jag på börjat en sån period. Hösten brukar kunna vara en sån period för många.

Boken jag läst nu är Änglar och Demoner av Dan Brown, som också skrivit Da vinci koden. Änglar och Demoner var fängslande från andra sidan. Det snurrar just nu av Vatikaner och påvar i skallen, så fort jag hör något om kyrka eller julsånger.

Jag ska nog plöja igenom alla hans böcker tänkte jag. Har precis varit och köpt Da vinci koden, Någon som har:

I Cirkelns mitt och / eller Gåtornas palats som den kan tänka sig låna ut? Gärna i det större kartonage eller inbunden variant. Jag har börjat fått svårt att se den lilla texten i pocket böckerna.....:gnissla
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Lotta skrev:
2632951 ...kan tänka sig låna ut? Gärna i det större kartonage eller inbunden variant. Jag har börjat fått svårt att se den lilla texten i pocket böckerna.....:gnissla

Jag har en bok med Bamse och den har jättestora bilder och nästan ingen text. Den kan du få låna om du vill.
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Lotta skrev:
2632951 Alltså, jag får perioder när jag läser böcker, och just nu har jag på börjat en sån period. Hösten brukar kunna vara en sån period för många.

Boken jag läst nu är Änglar och Demoner av Dan Brown, som också skrivit Da vinci koden. Änglar och Demoner var fängslande från andra sidan. Det snurrar just nu av Vatikaner och påvar i skallen, så fort jag hör något om kyrka eller julsånger.

Jag ska nog plöja igenom alla hans böcker tänkte jag. Har precis varit och köpt Da vinci koden, Någon som har:

I Cirkelns mitt och / eller Gåtornas palats som den kan tänka sig låna ut? Gärna i det större kartonage eller inbunden variant. Jag har börjat fått svårt att se den lilla texten i pocket böckerna.....:gnissla

Har inte dessa böcker ,men en massa Cd-böcker.. då fixar det sig om synen sviker....
Man tom ut och gå/städa etc...
Klart fördel .....
Har ca 22 st..
Kolla även med Sb
 

Dr.Bike

Guest
Lotta skrev:
2632951 Alltså, jag får perioder när jag läser böcker, och just nu har jag på börjat en sån period. Hösten brukar kunna vara en sån period för många.

Boken jag läst nu är Änglar och Demoner av Dan Brown, som också skrivit Da vinci koden. Änglar och Demoner var fängslande från andra sidan. Det snurrar just nu av Vatikaner och påvar i skallen, så fort jag hör något om kyrka eller julsånger.

Jag ska nog plöja igenom alla hans böcker tänkte jag. Har precis varit och köpt Da vinci koden, Någon som har:

I Cirkelns mitt och / eller Gåtornas palats som den kan tänka sig låna ut? Gärna i det större kartonage eller inbunden variant. Jag har börjat fått svårt att se den lilla texten i pocket böckerna.....:gnissla


Bra ide´! :tummenupp

Säger som P: Jag har et par cd-böcker. Superbra att lyssna på på jobbet!
Apropå vatikenen: KOmpisen kom förbi igår, de hade varit nere förra veckan, träffat påven och hela paketet, men allt var sevärt och det blev många kulturpoäng!
Klart rekommendabelt för den som inte bara ska supa skallen i bitar!
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Lotta skrev:
2632951 Alltså, jag får perioder när jag läser böcker, och just nu har jag på börjat en sån period. Hösten brukar kunna vara en sån period för många.

Boken jag läst nu är Änglar och Demoner av Dan Brown, som också skrivit Da vinci koden. Änglar och Demoner var fängslande från andra sidan. Det snurrar just nu av Vatikaner och påvar i skallen, så fort jag hör något om kyrka eller julsånger.

Jag ska nog plöja igenom alla hans böcker tänkte jag. Har precis varit och köpt Da vinci koden, Någon som har:

I Cirkelns mitt och / eller Gåtornas palats som den kan tänka sig låna ut? Gärna i det större kartonage eller inbunden variant. Jag har börjat fått svårt att se den lilla texten i pocket böckerna.....:gnissla

Prova biblioteket, dom har många böcker.:D
Själv har jag nästan slutat läsa å "kör" CD-böcker istället. Funkar kanon i bilen. Det finns massvis med böcker på nätet på mer eller mindre lagliga sidor.
Håller med dig om Dan Browns böcker, mycket spännande. Har själv lyssnat på Da Vinchikoden, Gåtornas palats och i cirkelns mitt.
Även Jan Guillous (eller hur han stavar sitt namn) 3 böcker om ARN, Tjuvarnas marknad och Madam Terror är mycket bra.
För tillfället går Richard Kourys Den siste Tempelriddaren i bilen, oxå spännande.
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Jag har väll några hundra böcker som kan få lånas!
Fast de är alla i pocket och på engelska ; )
Och nästan alla är fantasy!
 

Dr.Bike

Guest
ReDan skrev:
2634542 Jag har väll några hundra böcker som kan få lånas!
Fast de är alla i pocket och på engelska ; )
Och nästan alla är fantasy!

Aharu... det förklarar ju en del... ;)
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
När jag blir så lat att jag inte orkar hålla i en bok och låta ögonen få den gymnastiken som det innebär att läsa rad för rad, då jäklar må jag vara död eller blind. ;).

Det är ju liksom tjusningen med böcker att kunna ta med sig och läsa i sängen, jobbet, tåget, bussen m.m. Och om jag ska ut och gå, springa, dammsuga eller så så vill jag nog också ha något rivigare i lurarna...
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Rätt så Lotta. Att få en bok i skallen för att man somnar till är bättre än att vakna med svamp i öronen av hörlurar.

Jag har ett mindre bibliotek på jobbet med hängmattepocket. Vilken genre gillar du? Jag kanske har nåt intressant.

Det där med pyttebokstävler... det går att hantera ett tag med extremt stark belysning sedan är det bara att acceptera läsglasögon. :blah
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag minns när jag hade tid att läsa... :rolleyes:

Kan annars bl.a. rekommendera en riktig kioskvältare: The Anatomy of LISP (av Allen) - den senapsgula boken :D (man somnar garanterat!)

Nä, men senast var det väl 6st böcker i en studiecirkel som jag plöjde alla 1.600 sidor - det tog ett halvår...
 

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Ort
Uppsala och Upplands Väsby
Hoj
R6
Lotta skrev:
2632951 Jag har börjat fått svårt att se den lilla texten i pocket böckerna.....:gnissla
Välkommen i gänget! :D Ö&B har läsglasögon för 10kr paret. Bara att fylla en kasse och sprida ut... på muggen, i kutsen... överallt...

TomK skrev:
2634947 Kan annars bl.a. rekommendera en riktig kioskvältare: The Anatomy of LISP (av Allen) - den senapsgula boken :D (man somnar garanterat!)
Man kan också prova: Sun Certified Programmer for Java 5 Study Guide...:trött
 
Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Garfield skrev:
2634387 Prova biblioteket, dom har många böcker.:D


Tänkte precis skriva samma sak. :D

Men Lotta kanske ser så dåligt att hon inte hittar dit? Aja, det finns ledarhundar...
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Penguin skrev:
2636501 Tänkte precis skriva samma sak. :D

Men Lotta kanske ser så dåligt att hon inte hittar dit? Aja, det finns ledarhundar...

Jag tycker det är svårt att hitta bra böcker på biblioteket, dom har så mycket gammalt trams där. Men det kan ju bero på att jag är lat också och inte orkar leta..

Läser du kriminalromaner så har jag massor av böcker av Henning Mankell, Michael Connelly, Anne Holt mfl.
(fast flertalet är pocket.. men jag har några "riktiga böcker" också)

Och som Kidden skrev så har jag även en hel del ljudböcker (mp3)
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top