Hjälp mig med en Rookie guide:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Zee skrev:
2588777 Jag är lite nyfiken på om det endast är utgifter, eller om man kan tjäna någon hacka på det? Första säsongen lär väl enbart vara utgifter, men sen kanske man vinner lite (finns prispengar? hur mycket handlar det typiskt om?), får in lite fler sponsorer osv.

Hua!! vad det kostar annars. :(


Nu vet jag inte men nått sånt här är det. B-förare har någon prispremie i So (inget i sm) 1500 för 1:a tror jag. Så nej du kommer aldrig att käna på det här bara förlora :D

Kreuger skrev:
2588788 Använd klipp och klistra då!

då det inte står datatekninker i min cv får du nog förklara mer ingående (sh för dummies typ)
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
björn.e skrev:
2588791 Nu vet jag inte men nått sånt här är det. B-förare har någon prispremie i So (inget i sm) 1500 för 1:a tror jag. Så nej du kommer aldrig att käna på det här bara förlora :D

Aj c. :D

Hur ligger det till med prispengar i Synsam Trophy då? Det är väl endå Sveriges.. ska vi kalla det exklusivaste RR-serie?

/Nyh Phikhen

björn.e skrev:
då det inte står datatekninker i min cv får du nog förklara mer ingående (sh för dummies typ)

:hihi

Markera texten med musen (den mågängen du har under ditt högra pekfinger) så att hela texten blir färgad. Högerklicka med musen på den färgade texten. Välj "kopiera" (eller "Copy" på engelska).

Högerklicka där du vill lägga in texten (t.ex. i ditt svarsfönster på sporthoj.com). Välj "Klistra in" (eller "Paste").

Klart. :)

/ Data_Tekniker ;)
 
Last edited:

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
En grej man MÅSTE ha enligt reglerna år Brandsläckare. För det finns ju en del brännbart i depån en tävlingshelg.Tror att Björne glömde den punkten. Den skall vara på minst 6kg.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Magnus skrev:
2588819 En grej man MÅSTE ha enligt reglerna år Brandsläckare. För det finns ju en del brännbart i depån en tävlingshelg.Tror att Björne glömde den punkten. Den skall vara på minst 6kg.
Men det räcker väl med en per tält och inte en per cykel?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
En sak är säker iaf, man blir inte rik på att köra RR i Sverige!! :hihi

Fortsätt.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Som någon sa till mig när jag skulle börja köra.

Det kostar alla pengar du har och inte har...:näsblod
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Gustav O skrev:
2588829 Men det räcker väl med en per tält och inte en per cykel?

Vet inte exakt vad som står i reglementet, men det skadar ju inte att ha 1/förare även om det i praktiken funkar med 1/tält.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Magnus skrev:
2588846 Vet inte exakt vad som står i reglementet, men det skadar ju inte att ha 1/förare även om det i praktiken funkar med 1/tält.
Absolut. Kan ju vara bra att ha en kolsyresläckare eller pulver och inte vatten. :hihi
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Magnus skrev:
2588819 En grej man MÅSTE ha enligt reglerna år Brandsläckare. För det finns ju en del brännbart i depån en tävlingshelg.Tror att Björne glömde den punkten. Den skall vara på minst 6kg.


missa den :huvet detär ju svårt att komma ihåg allt skit man ska ha med så det är ju bara att fylla på :tummenupp

björn
 

Timon

Goude!
Gick med
25 May 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
636a
Skitbra björn.e ! Fint att du tar dig/har tid! :tummenupp

Fyll på med allt som kan vara bra att tänka på!
 

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2588850 Absolut. Kan ju vara bra att ha en kolsyresläckare eller pulver och inte vatten. :hihi
För oss som sov på fysiken, varför är inte vatten bra?
hållundan skrev:
2588925 Ska du köra rookie600 med en 636a? Får man det?
Nej, det får man inte. Man ska ha Kawas ZX-6RR som är på 599cc.
Kreuger skrev:
Ska bli kul att tampas lite med Sandstream nästa år!
Enda chansen att du får se mig under ett race är väl om du kvalar riktigt illa, annars lär jag befinna mig bakom dig :D
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag börjar få lite kalla fötter kring klubb/licens nu. (På tok för tidigt att få det, jag vet...)

Hade ju ingen möhjlighet att lösa licensen denna säsongen, så det får ju bli a la Gälleråsen förra året med 0gradigt och nyskottad bana. Men, så vitt jag vet har ingen klubb (rätt mig gärna) redan nu bokat upp de första licenskurserna nästa säsong.

Jag vill ju ta den så snart som möjligt då säsongen 07 startat. Har skickat lite mail till olika klubbar, men, det är väl antagligen bättre att ringa då det kanske är lite låg datoranvändningsaktivitet hos klubbarne nowdays.
 

sandstream

Guest
hållundan skrev:
2588944 Jag börjar få lite kalla fötter kring klubb/licens nu. (På tok för tidigt att få det, jag vet...)
Vet att LMS också höll en kurs tidigt på året så det finns nog flera alternativ i god tid före första tävlingen.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
hållundan skrev:
2588944 Jag börjar få lite kalla fötter kring klubb/licens nu. (På tok för tidigt att få det, jag vet...)

Hade ju ingen möhjlighet att lösa licensen denna säsongen, så det får ju bli a la Gälleråsen förra året med 0gradigt och nyskottad bana. Men, så vitt jag vet har ingen klubb (rätt mig gärna) redan nu bokat upp de första licenskurserna nästa säsong.

Jag vill ju ta den så snart som möjligt då säsongen 07 startat. Har skickat lite mail till olika klubbar, men, det är väl antagligen bättre att ringa då det kanske är lite låg datoranvändningsaktivitet hos klubbarne nowdays.


Hörru äpplen och päron. Har du gått kursen så är det lungt. Då ringer du bara Svemo och betalar så får du din bricka. Har du inte gått kursen är det ju lite bökigare.

björn
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2588928 För oss som sov på fysiken, varför är inte vatten bra?
Bensin och olja flyter ovanpå vattnet och brinner vidare. Har du aldrig hört att man inte ska försöka släcka brinnande matolja med vatten på spisen? Eller går du inte in i köket du som är gift? :D

Pulver is da shit men det är ett helvete att sanera efteråt.

@hållundan: LMS kommer att hålla en kurs i april som vanligt.
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
hållundan skrev:
2588944 Jag börjar få lite kalla fötter kring klubb/licens nu. (På tok för tidigt att få det, jag vet...)

Hade ju ingen möhjlighet att lösa licensen denna säsongen, så det får ju bli a la Gälleråsen förra året med 0gradigt och nyskottad bana. Men, så vitt jag vet har ingen klubb (rätt mig gärna) redan nu bokat upp de första licenskurserna nästa säsong.

Jag vill ju ta den så snart som möjligt då säsongen 07 startat. Har skickat lite mail till olika klubbar, men, det är väl antagligen bättre att ringa då det kanske är lite låg datoranvändningsaktivitet hos klubbarne nowdays.

KMK (Kôttedala), KMF (Karlskoga) å LMS hade väl licenstagning nästan i samma veva i början av april förra året. En administrativt viktig fråga är om du behöver vara medlem innan du kan anmäla dig till kursen eller ens får reda på att det är licenskurs.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Kul, massa bra info i tråden!

Nya frågor, nu ang. den försäkring som ingår när man pyntat upp för licensen:

1) Täcker den all bantid, alltså även träningar och bandagar, eller bara vid tävlingar?

2) Går den att "bygga ut", dvs göra något tillägg så den blir bättre, eller är enda alternativet att få en bättre försäkring att skaffa en helt annan parallellt?

Tråkigt men viktigt det där med försäkringar.
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top