Första gången på Strippen, så här gick det

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Så har man tagit stripp oskulden då :) Har länge varit sugen på att prova men inte riktigt vågat provat på Tullinge...

Fick tillfälle idag på Malmby flygfält då dom lokala "Raggarbils" åkarna skulle köra Karlbergs minnesrace med tidtagning av Persåkers.

Visste innan att det inte skulle bli lätt då Suzukin är osänkt och med orginalsving och orginaldrevning, men tänkte det skulle bli kul att prova ändå.
Och jävlar vad kul det var! ruggigt svårt men... hann med att köra 5 st repor och förbättrade tiden varje gång ialf :)


Min 5:e och sista repa blev den bästa, hade vi fått kört 5 till så tror jag det hade gått ännu bättre då det var ruggigt svårt att starta.

här är tiden ialf:

60 feet: 2.097
1/8 Mile: 7.242 171.156 km/h
1/4 Mile: 10.749 231.759 km/h

Ingen rökar tid men... nöjd ändå att äntligen ha provat!
 
Last edited:

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Härligt :tummenupp
Förläng svingen under vintern och kör 9,5 tider till våren!
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Så vad kan man komma ner i för tider utan att förlänga svingen då? nu var det ju första gången för mig så nån grym chaffis är man ju inte... men en som kan spaka vad kan man komma ner i då?
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Kul !!! Skaplig topspeed !!!
Fixa nu ett par sänkstag med dubbla hål i ena änden (plattjärn duger), så kan du sänka hojen bak på en kafferast och droppa 3 cm. i gaffelkronan. Kör att par tävlingar nästa säsong och jaga nian......
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
J.J skrev:
2466982 Kul !!! Skaplig topspeed !!!
Fixa nu ett par sänkstag med dubbla hål i ena änden (plattjärn duger), så kan du sänka hojen bak på en kafferast och droppa 3 cm. i gaffelkronan. Kör att par tävlingar nästa säsong och jaga nian......
Försökte mosa på så mycket det gick och jag vågade ;) passerade mål linjen på bakjulet enligt dom som stod och kollade :) själv hade jag ingen koll var som i trans var ju så jävla kul!

vi får se vad vi kan mecka i hop :)
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Jag tog oskulden på strippen jag med nyss....grymt kul var det och jag fick blodad tand, så nu bli det längre swing och sänkt hoj när det är dags för race, synd bara att d bara händer 2ggr per år här i Östersund :confused:
Ja åkte på 10,13 som bäst, hade en 60 fotare på 1,82 och slutfart 240...försökte som fan att få till en hyffsad start så nian satt där men icke. Men nästa säsong då j-vlar:D
 
Last edited:

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Dainese skrev:
2467135 Jag tog oskulden på strippen jag med nyss....grymt kul var det och jag fick blodad tand, så nu bli det längre swing och sänkt hoj när det är dags för race, synd bara att d bara händer 2ggr per år här i Östersund :confused:
Ja åkte på 10,13 som bäst, hade en 60 fotare på 1,82 och slutfart 240...försökte som fan att få till en hyffsad start så nian satt där men icke. Men nästa säsong då j-vlar:D

Du kan vara nöjd tycker jag, inte ofta man ser en literhoj med överladdning som inte är låg och lång sätta en nia......Det verkar inte vara det lättaste kan man konstatera...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top