Missljud aprilia rs.

Jeppe^

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Ort
Billeberga
Hoj
såld, tyvärr
Tjenare nu har jag ett litet problem. Det är så här att när jag kommer upp över 10k varv på 6an så kommer det konstiga ljud, ibland smäller det till ibland. I och med detta så kan jag inte hålla full gas för länge på 6an och har inte heller gjort det för att jag varit rädd att det skulle kunna hända något illa.

Jag har haft samma problem med 17 framdrev och med 14. Kommer inte ihåg om jag hade problemet innan jag satte på effektröret. Jag kör med 98 oktans bensin och castrol TTS.

Någon som vet vad detta kan vara?





~Jeppe^
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Den skär snart men lugn det är naturligt, det är en apeilia, alla går igenom det.
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Jeppe^ skrev:
2466807 Tjenare nu har jag ett litet problem. Det är så här att när jag kommer upp över 10k varv på 6an så kommer det konstiga ljud, ibland smäller det till ibland. I och med detta så kan jag inte hålla full gas för länge på 6an och har inte heller gjort det för att jag varit rädd att det skulle kunna hända något illa.

Jag har haft samma problem med 17 framdrev och med 14. Kommer inte ihåg om jag hade problemet innan jag satte på effektröret. Jag kör med 98 oktans bensin och castrol TTS.

Någon som vet vad detta kan vara?





~Jeppe^

Fråga någon motorkunnig och beskriv ljudet. Min skar ramlagrerna på strax efter att jag fick kontiga ljud.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Asså är det bara aprilia som inte kan bygga eller kan folk inte köra om man kör in den rätt osv me rätt munstycke bra färg på stiftet kan den skära då?

EDIT: hur ofta ska man byta kolven 1000 mil? vad kostar en kolv?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
125_next skrev:
2466951 Asså är det bara aprilia som inte kan bygga eller kan folk inte köra om man kör in den rätt osv me rätt munstycke bra färg på stiftet kan den skära då?

EDIT: hur ofta ska man byta kolven 1000 mil? vad kostar en kolv?
30 häst på 125 kubik är ganska högt altså kräver det att du sköter den.

Skulle byta varje sesong iaf.. en tusen lapp typ.
 

Jeppe^

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Ort
Billeberga
Hoj
såld, tyvärr
125_next skrev:
2466951 Asså är det bara aprilia som inte kan bygga eller kan folk inte köra om man kör in den rätt osv me rätt munstycke bra färg på stiftet kan den skära då?

EDIT: hur ofta ska man byta kolven 1000 mil? vad kostar en kolv?


För det första så var det inte jag som körde in den i å med att ja köpte den när den hade gått 700. Så ja vet inte hur den är inkörd, men vad jag vet är att den var väldigt felinställd när ja köpte den -.-. Men den är helt rättinställd atm, men jag antar att det e dags å byta kolv då.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jeppe^ skrev:
2467212 För det första så var det inte jag som körde in den i å med att ja köpte den när den hade gått 700. Så ja vet inte hur den är inkörd, men vad jag vet är att den var väldigt felinställd när ja köpte den -.-. Men den är helt rättinställd atm, men jag antar att det e dags å byta kolv då.
Kan vara en mycket bra idé:tummenupp
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jeppe^ skrev:
2467212 För det första så var det inte jag som körde in den i å med att ja köpte den när den hade gått 700. Så ja vet inte hur den är inkörd, men vad jag vet är att den var väldigt felinställd när ja köpte den -.-. Men den är helt rättinställd atm, men jag antar att det e dags å byta kolv då.
Är nog billigast så. Prata med sölle så å klaga lite men va trevlig så får du nog rabbat på det. (Hur fan går han plus igentligen? Man kan stå å snaka med han ås och sen när man säger vad man ska ha kan man få typ 50% rabbat :hihi)
 

Jeppe^

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Ort
Billeberga
Hoj
såld, tyvärr
prulle skrev:
2467234 Är nog billigast så. Prata med sölle så å klaga lite men va trevlig så får du nog rabbat på det. (Hur fan går han plus igentligen? Man kan stå å snaka med han ås och sen när man säger vad man ska ha kan man få typ 50% rabbat :hihi)


Grejjen är den att den var inte sölle racing själv som sålde den, det var typ en polare till han som var 19 som hade köpt en gsxr som hade ställt den där för att se om nån va intresserad. Men jag ska höra med sölle om han kan fixa kolvar, han var trevlig när man va där iaf.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jeppe^ skrev:
2467421 Grejjen är den att den var inte sölle racing själv som sålde den, det var typ en polare till han som var 19 som hade köpt en gsxr som hade ställt den där för att se om nån va intresserad. Men jag ska höra med sölle om han kan fixa kolvar, han var trevlig när man va där iaf.
Okej jo han är skit trevlig, duktig också men se till att inte hans medhjälpare gör något bara för han är inte så vaken (om det är samma fortfarande)
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Så man ska byta en kolv när man köpt en beg hoj för att vara säker att den inte ska skära? Om ägaren innan har gjort motorrenovering.. vilket dem flesta har.. hur mktet kostar en ny cylle då?
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
125_next skrev:
2466951 Asså är det bara aprilia som inte kan bygga eller kan folk inte köra om man kör in den rätt osv me rätt munstycke bra färg på stiftet kan den skära då?

EDIT: hur ofta ska man byta kolven 1000 mil? vad kostar en kolv?



Jag kör max 500 mil innan jag byter kolv.

Ny kolv kostar 1000 kr inklusive frakt från geiwiz.de.

125_next skrev:
2469297 Så man ska byta en kolv när man köpt en beg hoj för att vara säker att den inte ska skära? Om ägaren innan har gjort motorrenovering.. vilket dem flesta har.. hur mktet kostar en ny cylle då?


Ny cylle hos geiwiz: 86023N cylinder (new part) 459.00EUR

Men om den skär kan du nicalisera om din cylle för 2-3kkr.
 
Last edited:

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
125_next skrev:
2469921 Ok aja ja tror ja kommer byta varje vinter ungefär.. såg din hoj på blocket varför har du köpt en ny cylle?


Den skar i våras så jag fick byta cylle och kolv. Sen nu för 1 månad sen ungefär bytade jag kolv igen. Stämde rätt bra med 500 mil, min kolv var ganska bränd på sina ställen.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
stoooffe skrev:
2469941 Den skar i våras så jag fick byta cylle och kolv. Sen nu för 1 månad sen ungefär bytade jag kolv igen. Stämde rätt bra med 500 mil, min kolv var ganska bränd på sina ställen.


Varför skar den då? dålig bestyckning?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top