Körkortet åt helvette

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
lasse kongo skrev:
2460672 gäller hastighets gränserna med typ en cross?

kan man få böter om man kör för fort med olovligt fordon?
Varför skulle dom inte! HAde älskat enduro reggat annars..
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
fy fan va illa med kortet. Jag vet självhur oerhört svårt det är att ligga i 30 åp 30 väg. Känns ju pinsamt!

Som sagt bara försöka knäcka de jävlarna :hihi du vet inte var kärringen bor? ^^
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Wargen skrev:
2460866 fy fan va illa med kortet. Jag vet självhur oerhört svårt det är att ligga i 30 åp 30 väg. Känns ju pinsamt!

Som sagt bara försöka knäcka de jävlarna :hihi du vet inte var kärringen bor? ^^
Varför tänker jag på fronda (pennan är min och kära magistern) När du säger så där :hihi

... byter hans hund mot en miindre hund, saker ie hemmet försviner skumt. :D :tummenupp :yoparty
 

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
...
Hoj
ingen för tillfället
Så du körde 26 km/h för snabbt eller har jag missförstått? Dom frågade inte något om den var strypt eller ostrypt?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
ekenz skrev:
2462131 Så du körde 26 km/h för snabbt eller har jag missförstått? Dom frågade inte något om den var strypt eller ostrypt?

Ja exakt. (Hoppas du förstår varför, för har förklarat det många gånger innan så tar inte det igen...). Nej inget sånt, ena frågade om röret. Då sa den andra polisen att det här är ingen moppe utan att det är en mc och de har såna hära rör som standard (han visste ju då mkt)... :näsblod

Fan vad trist man har det utan att kunna köra :död
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
crossniklas skrev:
2462868 Ja exakt. (Hoppas du förstår varför, för har förklarat det många gånger innan så tar inte det igen...). Nej inget sånt, ena frågade om röret. Då sa den andra polisen att det här är ingen moppe utan att det är en mc och de har såna hära rör som standard (han visste ju då mkt)... :näsblod

Fan vad trist man har det utan att kunna köra :död
Har trist och kan köra är det bättre?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
crossniklas skrev:
2462884 *Jag svarar inte*



:kulspruta
Men känns ju lite mf att leka/köra/stunta på freda kväll?! Men snart blir det de då jag undrar vafan alla pollare gör..
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
prulle skrev:
2462892 Men känns ju lite mf att leka/köra/stunta på freda kväll?! Men snart blir det de då jag undrar vafan alla pollare gör..

Javisst men ändå, du kan om du skulle vilja...

Jag får väl sitta ocj löka vid datorn... eftersom inget speciellt händer idag...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
crossniklas skrev:
2462898 Javisst men ändå, du kan om du skulle vilja...

Jag får väl sitta ocj löka vid datorn... eftersom inget speciellt händer idag...

sant..
 

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
...
Hoj
ingen för tillfället
Det är så trist när poliserna ska göra så man blir ju nästan besviken "okej" det är deras jobb, men skulle dom inte kunna ta itu med större brott som t.ex inbrott osv. Vägarna tkr jag att dom borde överlåta till förarna okej dom skullle ju kunna ta fast riktiga tokar då som t.ex kör 100 genom stan osv.
Tkr det är dåligt och tror inte jag är ensam om det.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
ekenz skrev:
2462920 Det är så trist när poliserna ska göra så man blir ju nästan besviken "okej" det är deras jobb, men skulle dom inte kunna ta itu med större brott som t.ex inbrott osv. Vägarna tkr jag att dom borde överlåta till förarna okej dom skullle ju kunna ta fast riktiga tokar då som t.ex kör 100 genom stan osv.
Tkr det är dåligt och tror inte jag är ensam om det.

Asso seriöst skulle du suttit i min sits så skulle du bli så jävla less att det finns så dåliga poliser (ena gubben dära var sjysst som gav lite tips till länsstytelsen) hur vissa kan vara så dåliga. Vissa har absolut inget realitetsbegrepp! :mad:
 

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
...
Hoj
ingen för tillfället
jag vet hur det känns körde moped förra året "trimmat" och vart stoppad. När vi skulle och hämta ut mopeden så började pappa diskutera om varför dom stoppar killar med mopeder osv. Ena polisen var förstående men den andra var hur seriös som helst, som om han hade stoppat någon maffiaboss eller ngt. Om jag skulle ha försökt fly skulle det inte förvåna mej om han skulle dra pistolen :)
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
ekenz skrev:
2462939[/sEna polisen var förstående men den andra var hur seriös som helst, som om han hade stoppat någon maffiaboss eller ngt. Om jag skulle ha försökt fly skulle det inte förvåna mej om han skulle dra pistolen :)


Det är så med relativt nya poliser som endast fått sina erfarenheter från boken och inte i arbetslivet! :4skrika
 

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07
ekenz skrev:
2462939 jag vet hur det känns körde moped förra året "trimmat" och vart stoppad. När vi skulle och hämta ut mopeden så började pappa diskutera om varför dom stoppar killar med mopeder osv. Ena polisen var förstående men den andra var hur seriös som helst, som om han hade stoppat någon maffiaboss eller ngt. Om jag skulle ha försökt fly skulle det inte förvåna mej om han skulle dra pistolen :)


Hahaha exakt många poliser tror att de som kör trimmat är värsta knarklangar bossarna som är livsfarliga.:D Ja minns så väl när ja hade min GasGas moppe och ja körde till skolan så stod dom där ibland och väntade på mig, Sen det roligaste var i våras så stod dom 100 meter mitt hus med en MC bäng vissa dagar, Men jag cyklade till skolan de flesta dagarna på våren så man fick sig ett gott skratt när man cyklade förbi han när han väntade på mig där. Dom gillade att prata med mig också men jag åkte aldrig fast :D :D
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
lönar sig inte att vara ärlig och stanna :(


brorzan skrev:
2460446 Ryker imnte kortet vid 30 kmh för mycket? Eller är dt lägre gräns med prövotid? Har inegn vidare kol på det där, skulle va guld dom nån kunde reda ut vad man torskar kortet på :Bugar
20 på 30 sträcka. :fakta
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top