GSXR1127 Turbo-byggtråd

Demp@

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2004
Ort
halmstad
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
oj oj oj det händer grejjer hos dig ser jag. senast jag såg dig så var det gnäll över skit i soppafiltret :) men nu jävlar har det hänt saker:tummenupp

ser galet snyggt ut det du polerat. nice med bling bling!

får la komma inom och kolla någon dag med.

lycka till:tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Silverryggen skrev:
2454797 E lite trött å seg idag, men det är så här du menar va? Isf är det ju "bara" 2st fjädrar jag måste skaffa. :)

Den brickan i bilden som du föreställde dig ska ha en innerdiameter som är lika stor som den stora mutterns gänga, dvs brickan ska passa på den gängade delen på innerhubben, dvs den stora mutterns högra ände ska gå emot brickan.
Meningen är att shimsa ut den stora muttern så att de två extrafjädrarna ska få plats.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hur går det med poleringen? :)
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
lahi skrev:
2457151 Hur går det med poleringen? :)

Sparar poleringen till söndagar..:) Så fort något har blivit polerat lovar jag att posta bilder ASAP:tummenupp
Har precis varit och kört GP-Gocart med gubbsen från Brandkåren... 4:e plac i A-finalen får man va nöjd med av 20 startande.

Fick ett paket från MC-Shopen i Karlstad idag oxå..:yoparty
Dragstänger + muttrar beställt idag från Motospeed!
 

Bifogat

  • Nyadrev.JPG
    Nyadrev.JPG
    127.8 KB · Visningar: 263

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Silverryggen skrev:
2457181 Sparar poleringen till söndagar..:) Så fort något har blivit polerat lovar jag att posta bilder ASAP:tummenupp
Har precis varit och kört GP-Gocart med gubbsen från Brandkåren... 4:e plac i A-finalen får man va nöjd med av 20 startande.

Fick ett paket från MC-Shopen i Karlstad idag oxå..:yoparty
Dragstänger + muttrar beställt idag från Motospeed!
Hehe, så armen får vila en vecka åt gången :hihi Jepp, posta bilder så fort du kan. Go-cart är skitkul! Det finns ju här i Halmstad också, ja... det får vi testa sen någongång :tummenupp

Dreven ser ju lite friskare ut än de gamla :hihi Då är det snart dagt att smälla ihop motorn igen. Skoj! Jag kommer inte ihåg hur lång tid det brukar ta om man beställer från Motospeed, men jag har för mig att det gick ganska snabbt senast. Grejorna kanske kommer innan helgen då :tummenupp Ser att du fått bulten också... den är bra att ha.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Söndags-meck

Idag har jag och LAHI skruvat ihop min vxl-låda, allt gick som smort,vxl-gafflarna bara trillade rätt i!! Ibland går det faktiskt smidigt.

Hade tänkt låna mometnyckel (som vanligt) men hade ingen lust, så jag bestämmde mig för att inhandla en egen ,åkte först till JULA men deras kändes inget vidare.. Läste igenom alla momentnyckeltrådar här på forumet och bestämmde mig för att titta på Biltemas för 498:- Kändes faktiskt riktigt seriös, område 20-210Nm samt handskrivet kalibreringsintyg får 6 April-06, slog till på den...

Sen när botten var ihopskruvad skulle jag ha av topp + cylle för att montera nya dragstänger och cyllefots-shims... När jag skulle lossa kamaxelöverfallen rök 2st M6-skruvar av i gängan:va Är det för att jag drog dem för hårt förra gången eller vad?? Dom gick av precis i kanten(botten) där rör-syrningen bottnar... Nån som har ett bra tipps på hur fa...n jag skall få ut dom?:mad:
Är ju ganska hårda bultar så att borra ur( +grisapeck) dem känns inte så kul..

Jag blir nog årets kund hos MC-Shopen i Karlstad innan detta projektet är klart..
 

Bifogat

  • 10-241_l.jpg
    10-241_l.jpg
    6.8 KB · Visningar: 135

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Bultarna kommer upp genom att du tar en vass pryl och gängar upp dem. När de går av blir det snygga snitt som inte brukar fastna.

Precis, du drog åt dem för hårt förra gången.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Veckans Söndags-bling

kommer inte riktigt än...men snart:)

Valvaka, ett glas "ripe-piss" och IC-polering på köksbordet !!:tummenupp
Kan man ha det bättre??

PS. Kanske skulle köra förbi Feltema imorrn å köpa att skruvstäd till furubordet oxå..:D
 

Bifogat

  • IC2.JPG
    IC2.JPG
    137 KB · Visningar: 367

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Sugen på att polera mina grejer med men aldrig haft orken... men blir ju riktigt snyggt :rock
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Silverryggen skrev:
2466488 Idag har jag och LAHI skruvat ihop min vxl-låda, allt gick som smort,vxl-gafflarna bara trillade rätt i!! Ibland går det faktiskt smidigt.

Hade tänkt låna mometnyckel (som vanligt) men hade ingen lust, så jag bestämmde mig för att inhandla en egen ,åkte först till JULA men deras kändes inget vidare.. Läste igenom alla momentnyckeltrådar här på forumet och bestämmde mig för att titta på Biltemas för 498:- Kändes faktiskt riktigt seriös, område 20-210Nm samt handskrivet kalibreringsintyg får 6 April-06, slog till på den...

Sen när botten var ihopskruvad skulle jag ha av topp + cylle för att montera nya dragstänger och cyllefots-shims... När jag skulle lossa kamaxelöverfallen rök 2st M6-skruvar av i gängan:va Är det för att jag drog dem för hårt förra gången eller vad?? Dom gick av precis i kanten(botten) där rör-syrningen bottnar... Nån som har ett bra tipps på hur fa...n jag skall få ut dom?:mad:
Är ju ganska hårda bultar så att borra ur( +grisapeck) dem känns inte så kul..

Jag blir nog årets kund hos MC-Shopen i Karlstad innan detta projektet är klart..
Bara två! Då har du tur, när jag monterade ihop min GSX så rök 5 bultar. Verkar ha varit rejält dragna av föregående ägare. Två gick upp med en vass syl, i tre stycken fick jag borra ett 3mm hål i mitten där jag försiktigt slog ner en vass liten skruvmejsel för att sedan elegant gänga upp hela härligheten. Det var inga problem alls att borra i bultarna.

/Ingvar
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Ape

Hämtade dragstänger + muttrar idag... 1600 pix, som hittat:rolleyes:
Skall monteras snarast.

Cyllefotsshim beställt av MC-Xpress idag oxå.:tomten
 

Bifogat

  • APE2mod.JPG
    APE2mod.JPG
    116.2 KB · Visningar: 247

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Silverryggen skrev:
2487150 Hämtade dragstänger + muttrar idag... 1600 pix, som hittat:rolleyes:
Skall monteras snarast.

Cyllefotsshim beställt av MC-Xpress idag oxå.:tomten

Sånna där hade jag oxo, men en gänga gav upp i bromsbänken...Så dom kastades i runda arkivet (dom var lite korta) och så sprang jag till min lokale favorit mekaniska verkstad, och dom gjorde nya i verktygsstål för 200:-! Tack!

Muttrarna använder jag dock, trots att en av dom inte är liksidig så 9/16 eller 14 hylsa inte passar...Suck, amerikanskt kanske?! :rolleyes:
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Silverryggen skrev:
2488155 Måndagsex....? Jaha Wibbe när ska du sälja din 19T till mig då...??:D

Hehehe....Inte än iaf!! :) Har lite annat godis som får ryka först i sånna fall om det krisar till sig...En Orient bigblock rad på hyllan som Brinken varit o rykt lite i! hehe...men tror sig även den ska komma till användning inom snar framtid! Men kika på volvo turbo performance club och den typen av sidor, där har jag sett mycket aggregat för 3-5 tusen.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Silverryggen skrev:
2487150 Hämtade dragstänger + muttrar idag... 1600 pix, som hittat:rolleyes:
Skall monteras snarast.

Cyllefotsshim beställt av MC-Xpress idag oxå.:tomten
:tummenupp Då blir det snart mer meckande :) Jag har iofs nästan fått min veckodos av meck, men ändå. Stod i garaget hela eftermiddagen/kvällen igår och skruvade isär det mesta för att komma åt en litenliten slang som hade spruckit och hoppat av mellan förgasarna (styr laddtrycksmätare, dump och tändningssänkning). Jävla jobb, men nu går nog hojen igen! Tror jag, har inte hunnit prova än. Den gick på alla fyra igen på tomgång, och det är ju ett bra tecken. Tänkte först ringa dig för moraliskt stöd, men sen kom jag på att det går säääkert jättefort att fixa. Det tänkte jag inte 4 timmar senare... jaja.
Då har du spacern snart! Skojskoj! :tummenupp
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Monterat dragstänger i helgen, (4st satt fast satan...) Monterat 2mm cyllespacer så nu är den kompsänkt och redo för tvångsmatning...:)
Limmade den med packnings-lim på undersidan(mot blocket) och packningssilicon på ovansidan, den som lever får se om det håller tätt..:wiggle
 

Bifogat

  • IM000001.JPG
    IM000001.JPG
    123.9 KB · Visningar: 362

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Silverryggen skrev:
2503068 Monterat dragstänger i helgen, (4st satt fast satan...) Monterat 2mm cyllespacer så nu är den kompsänkt och redo för tvångsmatning...:)
Limmade den med packnings-lim på undersidan(mot blocket) och packningssilicon på ovansidan, den som lever får se om det håller tätt..:wiggle
Jaså, du lyckades få loss de sista till slut? Gick det åt mycket värme? :hihi Spara nu den trasiga dragstången. Kan vara kul att ha :tummenupp Är resten ihop också?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Silverryggen skrev:
2503068 Monterat dragstänger i helgen, (4st satt fast satan...)

Om det följde med upp lite aluminium med dragstängerna bör du helicoila de fyra med M10x1.25. Snåla inte... och ta inga chanser, våren är långt borta.
 

raiderpatz

homoside in presinkti
Gick med
1 Feb 2006
Ort
sumpen
Hoj
äss
Silverryggen skrev:
2503068 Monterat dragstänger i helgen, (4st satt fast satan...) Monterat 2mm cyllespacer så nu är den kompsänkt och redo för tvångsmatning...:)
Limmade den med packnings-lim på undersidan(mot blocket) och packningssilicon på ovansidan, den som lever får se om det håller tätt..:wiggle

En fråga från en som inte delat på en hojmotor tidigare. Hur måttar man in kolvarna i cylindrarna underifrån? På en bilmotor får man pilla ner det med kolvringskompressor när kolvarna ska i uppifrån, men här?
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top