Långswing + weeliebars-intressekoll??

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Lägger en lite försiktig intressekoll om det finns folk som är intreserade
av långswingar + bars av lite seriösare tillverkning

Jag har ju nu provat vid några tillfällen att gasa med lillslickset och weliebars ( gammla grejjor från gammelhojen)

Måste säga att det är skitkul och ett relativt "billigt" sätt att gasa låga 8 or med

Tanken va att kanske ta fram nåt " kit" med bakdel (swing) samt bars i cromolly

jag har sett bilder från jag tror det va cosman som har hela bakpartier modell prostock som bultar direkt i ramen så at man med några timmars jobb kan köra nästan som dom stora grabbarna



Visst vore det väl fränt om man fick ut lite folk som kunde gasa i funnybikeklassen så att det blir nått startfält och så att inte klassen dör ut

Helt klart kan man ju inte konkurera med Rickard Gustavsson

och Magnus Larssons ny grymmräser. Kanske är det nog inte det som är tanken utan, att få in lite folk å prova på

En naturlig uppklassning till " riktig " räser blir därmed mycket mer naturligt

samt at man kan få lite ruljans på försäljning och köp av folks gammla dragbikes



Peter

( 8,03 jagar 7an förtvivlat) hehe
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
andersson turbo skrev:
2403072 Lägger en lite försiktig intressekoll om det finns folk som är intreserade
av långswingar + bars av lite seriösare tillverkning

Jag har ju nu provat vid några tillfällen att gasa med lillslickset och weliebars ( gammla grejjor från gammelhojen)

Måste säga att det är skitkul och ett relativt "billigt" sätt att gasa låga 8 or med

Tanken va att kanske ta fram nåt " kit" med bakdel (swing) samt bars i cromolly

jag har sett bilder från jag tror det va cosman som har hela bakpartier modell prostock som bultar direkt i ramen så at man med några timmars jobb kan köra nästan som dom stora grabbarna



Visst vore det väl fränt om man fick ut lite folk som kunde gasa i funnybikeklassen så att det blir nått startfält och så att inte klassen dör ut

Helt klart kan man ju inte konkurera med Rickard Gustavsson

och Magnus Larssons ny grymmräser. Kanske är det nog inte det som är tanken utan, att få in lite folk å prova på

En naturlig uppklassning till " riktig " räser blir därmed mycket mer naturligt

samt at man kan få lite ruljans på försäljning och köp av folks gammla dragbikes



Peter

( 8,03 jagar 7an förtvivlat) hehe

Jag kan ev vara intresserad av en längre swing till rettan. Provade på dragrace i dag för första gången och det var sjukt kul...vart inga tider att skryta med och svårt att hålla nere framhjulet i backen:D Begriper inte hur ni gör när ni startar....en moped hade tagit mig i starten i dag:confused:
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top