Tjejläger cross/enduro 9-10 sept

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
jag kan inte flyga och jag är rädd..... :näsblod

:D

/issi

PS
Micke, när kan jag komma och hämta min Husaberg?? :tungan DS
 

flygandefaran

protected by angels
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda crf 250r -07
försökte flyga

förra lördagen önskade jag att jag hade kunnat flyga :crash
men benet satt fast mellan hojjen o styret ..... kände hur leden släppte ur läge ...... men den gick inte ur helt.
Har varit heldeppig och halt en vecka nu ...:tråkad Hoppas på att kunna rulla lite till nästa helg .... men det blir helt andra knäskydd from nu .Har spanat in dom redan .... 4000 kr ...... /st :eek: ...men det får det vara värt.
Var o kollade SM i Västerås igår :rock nu è jag taggad

HMK`s
angel
 

flygandefaran

protected by angels
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda crf 250r -07
öva markflygningar

Lyckades få en tid till :nurse ortopeden i igår fredag, ..... inre minisken har förmodligen förskjutits :huvet och ligger som en kil så att jag inte kan böja o sträcka normalt på benet. Fick operationstid 31 okt. Det blir en titthålsoperation, han ska in o skrapabort det som hindrar knät. :kryckor
Det kan ta 1-3 månader innan jag är tillbaka på crossen efter op
:huvet :arsele :6surkart :gråta
Jag kommer få börja om från början igen :rullandeu
Men håll i hatten .... :Rockbanan sen kommer jag :hojraket

Han frågade -vad har du gjort ?
jag - kört motorkross
han - jaha ,.. en till .....
jag - jag har ont i vänster knät efter en korsbandsskada när jag
spelade hockey, jag känner att det gör ont på samma
sätt i höger knä ....
han - hockey ..... kan du inte hålla på med lite lugnare tjejgrejer
:5sure

HMK´s angel
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Stackars!!!! :pannkyss

Hoppas att du kryar på dig snabbt!

Jag gjorde ett tappert självmordsförsök själv i fredags när jag bestämde mig för att köra min lilla Ducati till vintervilan... drygt 30 mil i +1 grad... Brrrrrr
Gissa om jag frös! :3freak

När jag skulle stanna för att tanka strax utanför Askersund kunde jag inte koppla för fingrarna hade frusit fast i sitt läge.. så jag fick crossväxla ner ett par växlar...:näsblod Stackars Vader...

Jag fick sitta på McDonalds och tina en stund. Sen kom min kära sambo och mötte upp med bilen.. så jag tyckte att han kunde köra den sista biten, men då "som av en händelse" (ellerhur?!?!??!) hade han glömt både glasögon och linser och utöver det hade han bara mörkt visir på sin hjälm :va (jag tror att han gjorde det med flit....) Så det var bara att bita ihop och köra dom sista milen också... :gnissla

Men nu är det gjort och Vader står nyputsad och väl förberedd för vintervilan under sin lilla filt och väntar på våren... :tummenupp

Och om hmmm ... 11 dagar ska jag åka och hämta min Husa :tummenupp

Krya på dig och hoppas du blir frisk i knät snabbt!

Kramisar

// issi
 

Bifogat

  • Vader.JPG
    Vader.JPG
    51.3 KB · Visningar: 80

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
issi skrev:
2609778.
.
.Jag fick sitta på McDonalds och tina en stund. Sen kom min kära sambo och mötte upp med bilen.. så jag tyckte att han kunde köra den sista biten, men då "som av en händelse" (ellerhur?!?!??!) hade han glömt både glasögon och linser och utöver det hade han bara mörkt visir på sin hjälm :va (jag tror att han gjorde det med flit....) Så det var bara att bita ihop och köra dom sista milen också... :gnissla
.
.
.
Måste faktiskt ta flintot i försvar lite.... Han ringde mig och undrade om han kunde låna grejer för att kunna köra sista biten. Jag sa "hell no, det är hög tid att tukta kvigan!!"



Eller så var jag på väg hem från Märsta och du hade fått vänta typ ett par timmar innan han hade fått mina grejer :(
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Supermoto skrev:
2609914 Måste faktiskt ta flintot i försvar lite.... Han ringde mig och undrade om han kunde låna grejer för att kunna köra sista biten. Jag sa "hell no, det är hög tid att tukta kvigan!!"



Eller så var jag på väg hem från Märsta och du hade fått vänta typ ett par timmar innan han hade fått mina grejer :(

Ja ja... men just då, när jag satt och frös på McDonalds var jag helt säker på att han hade gjort det med flit... :näsblod

Han fick massera igång blodcirkulationen i mina fötter resten av den kvällen, så han fick sitt straff :D
 

flygandefaran

protected by angels
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda crf 250r -07
opererad o på bättringsvägar

Tack Issi!

14 dagar efter op. Det var inreminisken som var av en bit på och nu är den biten borttagen, allt annat i o runt knät var oskadat :tummenupp . Redan andra dagen var jag såååå mycket bättre. Om 6 v får jag börja jogga, under tiden ska jag lära benet sträck o böj.
Om 3 månader ska knät vara helt återställt.:yoparty

O det kan bli bättre ...... det ser nämligen ut som om det finns en chans att :tomten kommer med en stor julklapp på 2 hjul.
Honda crf 250r -07.:rofl :kär :2cool
men det har kostad lite ansträngning :Bugar :tuttar

sååå Issi ..... d ska bli åka av:hoppa

Kramis
 
Last edited:

mariiii

full rulle
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Sö'tälje
Hoj
CR 250
tjena mittbena,

hoppas knät blir bra snart. Det kostar på att va en så tuff brud som dig! va å åkte i Uringe förra helgen för första gången. Självklart va de kallt å blött. Var helt hundra på att jag såg Sandra, så jag stod och vinkade som en idiot, men det visade sig vara en kille... :huvet
Saknade er tjejer! Hoppas vi kan träffas å åka nån helg. Var håller ni hus för det mesta?

See ya!
 

flygandefaran

protected by angels
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda crf 250r -07
Hej Marie!

Hade glömt att du oxå bor härinärheten. :)
Sandra o Carro har pausat för tillfället. 25 nov ska issi hämta sin husaberg.
Vi kanske kan mötas upp på ngn bana den 26.

Kram
 

flygandefaran

protected by angels
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda crf 250r -07
ROUHA!!!! I'm back

iiiiiiiiiihhhaaaaaaaa!!!!!

provkört nu för första ggn efter op, satan va kul :banana . D gick riktigt bra.....
Ska vi sikta in oss på Tullingebanan till söndag brudar???

FF
 
Last edited:

Dudette

Man lever bara en gång!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Stockholm
Hoj
YZ250f -07 "Shaun"
Hallå nu är jag också här:)
Har ju haft en del personliga tragedier så det har gått ut över stackars crossen som bara fått sig en klapp på nån månad. O sen sticker lilla jag till alperna i 5 månader.. men glöm inte bort mig för d! för sen i april då kommer jag tillbaka mer taggad en någonsin!:D
Får se om jag kör på sönda, har ju blivit jävla förkyld nu också men annars kanske jag kommer o tittar om ni blir några!

Hah marie.. hoppas killen du trodde va jag körde grymt iaf;D

ha d gött o kör hårt brudar!
 

charmis

Vem kan säga nej.....?
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
NX650, KLX300R, DRZ400E
Tjena brudar!

Härligt att det är fler tjejer som ger sig ut i leran :tummenupp
Tänkte höra om ni inte är intresserade av köra lite i Skoby, vid Arlanda. Där finns det grusgropar att köra i samt en massa olika endurospår i skogen, långa som korta.
Kom gärna ut dit och kör.
 

flygandefaran

protected by angels
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda crf 250r -07
tja vaddå!
gratis lerbad ....... det betalar ju brudarna från östermalm dyrt för .
Å köra ska vi ....mycket. Den banan kände jag inte till. Klart vi ska testa den.
Funkar det att köra grusgropen vintertid. Har du kört Uringebanan? Tänkte om du kunde jämföra med den.

angel
:angel
 
Last edited:

mariiii

full rulle
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Sö'tälje
Hoj
CR 250
Hmm, jag kan inte på söndag, jag dansar då (fjolligt, jag vet).
Varför inte på lördag? Menar ni Uringebanan?:confused:

Var till Tuvängen förra helgen... ett riktigt lerhål men kul som fan.
Killen som jag trodde va du Sandra var riktigt grym, så jag blev lättad när jag fattade att de va nån annan! :D
Kram på er
 

charmis

Vem kan säga nej.....?
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
NX650, KLX300R, DRZ400E
flygandefaran skrev:
2623145 tja vaddå!
gratis lerbad ....... det betalar ju brudarna från östermalm dyrt för .
Å köra ska vi ....mycket. Den banan kände jag inte till. Klart vi ska testa den.
Funkar det att köra grusgropen vintertid. Har du kört Uringebanan? Tänkte om du kunde jämföra med den.

angel
:angel

Jag har faktiskt aldrig kört på Uringebanan, men jag hoppas att den dagen kommer oxå :)
Grusgroparna och spåren ute vid Arlanda körs året runt, det som är så bra :tummenupp

Hur är Uringebanan? Stor bana, mkt upp å ner, stalp, hopp etc?

Kör hårt, men med förstånd :yoparty
 

flygandefaran

protected by angels
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda crf 250r -07
Tullingebanan även kallad Botkyrkabanan.

Hann aldrik köra Uringe innan min knäskada. Men d e en tung sandbana. Fina hopp. Va jag såg var den väldigt välskött. Den blir plogad vintertid.

kommer nog prova den efter jul.

:angel
 

Dudette

Man lever bara en gång!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Stockholm
Hoj
YZ250f -07 "Shaun"
Uringe e skitnajs på vintern när d fryst på! annars ere ju så jobbigt me sand hoho.. jag e så lat!;D
fan lörda spelar jag handboll ( inte fjolligt;p)
men marie dansar du på dagen eller?

fan.. ni kommer ju bli sketa bra tills jag kommer hem ju! men jag får träna mentalt istället... o flyga över hopp utan o ha nån gas o förlita mig på:)
 

mariiii

full rulle
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Sö'tälje
Hoj
CR 250
Vi ska typ ha ett litet uppträdande på stan så ja e uppbokad fram till tvårycket. Just nu har ja ju mest lust å åka hoj men ja har ju lovat att dansa...
Är det ingen som kan på lördag?
De finns ju fler helger annars! Sandra, du knäcker ju oss ändå, så du kan gott låta oss komma ikapp! :tungan
 
Last edited:
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top